Rijstwafeltjes

Discussie in 'Voeding' gestart door MamavanLieverd, 22 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Weet er iemand waarom er op de baby rijstwafels van het kruidvat vanaf 9 maanden staat? Ik dacht dat dat al mocht met 6 maanden, zo staat het namelijk ook op het voedselintroductieschema van stefan kleintjes en die is eerder voorzichtig dan vlot.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Toen mijn oudste 6 maand was stond er ook 6 maand op de verpakking. Met 7,5 maand werd dat opeens veranderd in 8 maand, er hadden een paar kinderen problemen gehad met het eten van die dingen. Te plakkerig en dan kokhalzen. De mijne at ze prima vanaf 6,5 maand, dus me nooit druk om gemaakt verder..

Alleen wel even goed opletten dat ze niet te grote stukken opeten..

3. Veera

Veera Niet meer actief

Verschilt heel erg, die van AH zijn 7 maanden maar bij andere staat weer 8 of 9. Mijn dochter kan nog steeds geen rijst wafel eten want ze heeft geen tanden

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ok, dank je, dan proberen we het gewoon voorzichtig vanaf 6 maanden ;).

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn zoon kreeg pas met 10 maanden zijn eerste tand, maar kon daarvoor al van alles eten hoor, kaakjes zijn ook hard.

6. Veera

Veera Niet meer actief

Een stuk rijstwafel afbijten zonder tanden gaat hier echt niet lukken. Niks wat hard is kan ze eten, ook geen appel. Brood ed kauwt ze idd prima met haar aakjes

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Geen idee maar hier ook niet eerder dan 8/9 maand begonnen met koekjeboel.
    Met 6 maand waren ze net goed gewend aan fruit en groente en kregen nog zeker 4 flesvoedingen dus wist ook niet waar ik dan nog een koekje moest laten?
    Daarna eerst brood geïntroduceerd en toen dat goed en wel liep was er pas behoefte aan een nieuw tussendoortje om de dag te vullen. Want de maag vullen met een rijstwafeltje gaat niet lukken natuurlijk. Dus ik snap persoonlijk nooit zo goed waarom baby's van 6 mnd al koekjes moeten eten...
    Daarbij vond ik het zelf altijd wel een prettig idee dat ze goed rechtop konden zitten met brood en koekjes ivm verslikken.
    Dus wellicht dat daarom op de meeste koekjes ook iets van 8 mnd+ of 9 mnd+ staat vermeld?

8. tuc

tuc Niet meer actief

Dat mag gewoon hoor...in de tijd van mijn oudste stond er nog wel 6 maanden op. En rijstwafels zonder tanden gaat prima...evenals appels e.d.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier sabbelden ze net zo lang op een rijstwafels dat ik zacht werd ;). Maar was wel pas vanaf 7 maanden.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    y
    Mijn jongste kreeg het ook nog niet. Maar mijn oudste was erg hongerig. Hij at zijn gewone eten/drinken prima(fv+ groente, fruit en brood met 6,5 maand), maar soms aan het eind van de dag even jengelig, dan ging ik koken en at hij een mini rijstewafel. Daarna at hij zijn warme prak ook nog prima.
    Of in de kinderwagen als we net even te lang onderweg waren..

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier wordt dochter volgende week 6 maanden, zijn we pas vorige week begonnen aan bijvoeding en krijgt ze veel meer voedingen dan 4.
    Een rijstwafeltje is toch geen koekje? Het is gewoon puur rijst, ik wil het ook niet geven voor de voedingswaarde, maar gewoon voor het oefenen van vast voedsel omdat ze dat zo leuk vindt. Voor de afwisseling is het dan toch gewoon leuk als ze ipv een broodkorst ook eens een rijstwafeltje oid krijgt? Op schoot zit ze prima rechtop trouwens, groentes doen we ook op schoot vooralsnog en dat gaat ook prima zonder verslikken (rapley). Misschien is mijn insteek anders hoor, bijvoeding is hier precies dat BIJvoeding, dus ze hoeft niet eerst veel van iets binnen te krijgen voordat ze wat anders mag proberen.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Ik zeg ook niet dat het niet mag of niet kan, maar dat ik het niet nodig vond én niet handig. Maar dat is mijn ding.
    Een rijstwafeltje valt bij mij onder de koekjes. Ook al zit er weinig in, het is een tussendoortje. Kan ook gezond zijn dus ook koekje.

Uiteindelijk doet iedereen het op zijn eigen manier. Ik reageerde op de vraag waarom er vaak vanaf 8 of 9 mnd op de verpakking staat.

13. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Rijstwafels vind ik eng...
    Ik geef maisboogies :) te koop bij jumbo

14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Is ook prima dat je het anders doet natuurlijk, maar aangezien je schreef dat je het niet begreep waarom mensen het wel al bij 6 maanden deden, dacht ik dat het handig was als ik mijn beweegredenen opschreef ;).
    Ben het overigens met je eens dat het een tussendoortje is, maar dat is in mijn ogen fruit ook, dus bij mij vallen tussendoortjes dan weer niet onder de koekjes (koekjes vallen wel onder de tussendoortjes), dus vandaar mijn verwarring.
    Hier is de borstvoeding de hoofdmaaltijden en alle rest valt onder de tussendoortjes, ook de groenten nu nog, hoewel die natuurlijk naar maaltijd worden gebombardeerd als ze tegelijk met ons gaat eten :p

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Die kende ik nog niet, bedankt voor de tip, is misschien idd minder eng om mee te beginnen. Ik zie ze ook bij de ah, dus zal mijn man de opdracht geven ze in het winkelwagentje te gooien (online ;)).

Deel Deze Pagina