Mijn dochter van 18 weken heeft vanaf de 9e tot de 17e week doorgeslapen. Sinds vorig weekend wordt ze snachts rond 3.00u wakker. Heb dit proberen op te lossen door de speen te geven met het resultaat dat ze ieder half uur wakker werd. Dit heb ik 3 nachten volgehouden maar geen verbetering. Sinds afgelopen dinsdag gaat ze rond half 8 savonds naar bed. Dit kregen we voorheen niet voor elkaar en zijn hier ook erg blij mee, een beetje tijd voor ons samen. Ik heb ze voor de voeding van 22u wakker gemaakt. Ze eet moeizaam en moet haar steeds wakker maken tijdens het eten. Maar ook nu wordt ze snachts rond 3.00u wakker. Ik heb al geprobeerd om rijstebloem te geven om 22u maar ze wordt nog steeds wakker. Ik ben haar sinds 2 nachten snachts weer gaan voeden Gisteravond heb ik haar niet wakker gemaakt voor de voeding van 22u en heeft ze geslapen van 19.30u tot 4.15u.Toen gevoed. Laatste voeding was om 18.15u. Hebben jullie tips? Wel of niet wekken om 22u? Wel of niet voeden snachts? Later voeden dan 18u? Bijv 19u laatste voeding? Alvast bedankt! Groetjes Lana
Om 19uur een fles.,niet wakker maken maar een nachtvoeding. Dan kun je zelf optijd naar bed Mijn jongste is volgende week 10maand en komt nog voor een nachtvoeding. 4maand is wel erg jong hoor.
Topic verplaatst van Baby en dreumes naar flesvoeding. Lees ook even deze topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/428208-topic-over-voeding-flesvoeding-borstvoeding-lees-hier-even.html Met vriendelijke groet, Myrthe
Nachtvoeding gwoon geven, zeker bij borstvoeding maar ook gewoon bij de fles. Rond de 4 maanden is namelijk een beruchte regelperiode waarbij ze veel meer voeding gaan vragen. Door in deze periode niet toe te geven aan de grotere behoefte aan melk krijg je grote kans op teruglopen van je productie. Je hebt gewoon geluk gehad dat je kindje een periode heeft doorgeslapen, het is echt nog wel heel jong om heel de nacht door te slapen hoor! 's Nachts gewoon bij de eerste kik borst erin ipv fles, kunnen jullie beiden weer lekker doorslapen.
1988 Mama heeft net een berichtje geplaats op het bv vragen forum, met een soortgelijke vraag. Dus ik zou zeggen lees even met haar draadje mee, wie weet kunnen jullie nog tips uitwisselen! Jullie kindjes zijn van dezelfde leeftijd
Inderdaad gewoon een nachtvoeding geven, is ookgoed voor je productie, en heel normaal voor haar leeftijd. Niet meer wakker maken voor een late avondvoeding, maar haar zelf laten komen.