Baby in vruchtwater poepen

Discussie in 'De bevalling' gestart door guusje27, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Misschien een stomme vraag maar ik zat er zo over na te denken....;

Kan je baby ook al in het vruchtwater gepoept hebben zonder dat je vliezen zijn gebroken? Dus als je bevalling nog niet is begonnen? Want dat lijkt me dan best gevaarlijk toch? want dan kom je er niet achter....

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja dat kan, daarom moet je als je vliezen breken altijd kijken of het helder is. Maar volgens mij begint een baby pas te poepen als hij in "nood" is, zo tijdens de bevalling (als het al begint te poepen natuurlijk)

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja, gebeurd altijd voor je vliezen breken.. Idd kijken naar de kleur van je vruchtwater.. Als het groenig is meteen aan de bel trekken, dan moet er zo snel mogelijk gehandeld worden..

4. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Maar het kan dus niet gebeuren als de bevalling nog niet gaat beginnen?

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Mijn meisje heeft waarschijnlijk 2 dagen voor de bevalling in het water gepoept. Tijdens het strippen viel haar hartslag weg en kwam ze dus in nood. Maar goed, je kan er niets aan doen en komt er pas achter als je vliezen breken.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja dat kan wel.. Lenn is er flink ziek van geweest dus die heeft waarschijnlijk 1 tot 3 dagen in vies vruchtwater gezeten, maar nergens aan gemerkt dat de bevalling zou beginnen.. Je weet het alleen niet tot het moment dat je vliezen breken..

7. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    het prbleem is meestal dat er tijdens(vlak na) de geboorte ontlasting in het mondje kan zit. Als je kindje dan gaat ademhalen komt het in de longen.
    In de baarmoeder haalt je kindje nog niet echt adem en zijn de longen als het ware nog ingeklapt.
    Meestal dus pas een probleem na de geboorte. Ze zuigen dan na de geboorte direct het mondje goed leeg en dan is er niets aan de hand.
    Geen zorgen over maken hoor :)

8. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    ow gelukkig maar, zat me er toch een beetje zorgen over te maken...! Kan altijd zo'n lekkere paniekzaaier zijn...;)

thanks!

9. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ja ik herken jouw soort paniekzaaiers hahaha ben er namelijk zelf ook 1. Ik kan me ook zorgen maken over alles wat er mis kan gaan. Echt zonde van je tijd :)

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Goeie vraag! Dat heb ik mezelf ook regelmatig afgevraagd namelijk :)

11. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Erg he....,wil mezelf ook wel vaak een klap in mijn gezicht geven en roepen: kappen nou met piekeren! Haha,helpt niet helaas...

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn zoon had tijdens de bevalling in het vw gepoept.
    Alleen dat wisten we niet en ik wilde de vliezen niet laten breken ivm weeënstorm die ik had bij de 2e.
    Tijdens het persen braken ze en bleek er dus poep in te zitten.
    Hij had 2x navelstreng om zn nek, en de placenta was gedeeltelijk verkalkt.
    Het is een wonder dat ie er nog was zei de vk :|

Ik was heel erg bang voor placenta loslating!
    Ik had hier toen een verhaal gelezen van een moeder die haar zoontje verloren was doordat er een slagader door de vliezen liep die knapte.
    Ik heb in mn zwangerschap ook een echo gehad om te zien hoe de navelstreng verankerd was.
    Dat was centraal en dus okee.
    Echter, na de bevalling bleek er door de vliezen een slagader te lopen.
    GELUKKIG zijn de vliezen op dat punt niet gebroken! :|

Ik zou je angsten wel bespreken met je vk of gyn hoor!

Deel Deze Pagina