Schema 7.5 maand; nog geen extra's is dat erg?

Discussie in 'Voeding' gestart door shampoo, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo meiden,

overal om me heen (gisteren ook weer op een kinderverjaardag) zie ik kinderen van mijn dochters leeftijd die soepstengels, nijntje koeken, rijstewafels etc. eten.
    Is dit echt nodig? Moet ik dat ook tussendoor geven?

Hier mijn schema. Willen jullie hier even naar kijken en event. opmerkingen geven? Alvast heel erg bedankt!!

7.30 fles 180/6

11.30 oefenen met brood en wat boter (ze eet nu een halve) en daarna een fles van 180/6

14.30 heel potje fruit of vers fruit

17.00 groente/ aardappel/ vlees en een klontje boter of een potje met eten

19.00 fles 180/6

Groetjes shampoo

Oja, onze meid weegt nu 9.5 kg dus voor het gewicht lijkt het me niet nodig???

2. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik vind het netjes! mijn dochtertje is iets ouder en eet echt nog niet zoveel. ze krijgt bv op verzoek en met beetje geluk een halve liga en paar hapjes banaan ala ralpley. wou dat mijn dochtertje eet wat die van jouw eet!!

3. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    hoi, mijn dochter heeft het volgende schema.

08.00 210/7 met 5 scheppen fijne granen Bambix pap

11.30/12.00 een half broodje (soms heel) met boter en smeerbaar beleg. (geen drinken erbij, of yoghurt verdund met water uit een beker) Ze wil namelijk geen drinken hierbij.

15.00 fruit (soms een fles)

16.30 half potje warm eten met yoghurt of fruit na.

19.00 210/7 met 2 schepjes pap

Ik geef alleen als we ergens op visite zijn een koekje, meestal een lange vinger want die smeren niet zo als bijv. liga. (en dan zie ik al die :$ van mensen, zo van suikerrrrr!!!)
    Ik vind het persoonlijk niet nodig die tussendoortjes en mijn dochter wil 's ochtends ook niets eten en ik zou het er 's middags echt tussen moeten proppen, dus ik zeg: niet nodig.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Tussendoortjes hoeft niet hoor!
    Ik gebruik het wel omdat anders de periode tussen brood en avondeten te lang wordt en het avondeten echt geen pretje meer is dan. Maar heus niet altijd een nijntjekoekje ofzo. Ook weleens een broodkorst oid.

5. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    hier een schematje van mijn kleine meid:
    8.00 fles 180/6 + 3 schepjes bambix fijne granen
    10.30 fruit
    12.30 fles 180/6 en hapjes brood [ong. 1/2 boterham]
    15.00 liga/soepstengel met klein flesje diksap/thee
    17.30 warm eten
    20.00 fles 180/6

heb bewust haar tussendoorje in de middag gedaan. heb je meer vrijheid om ergens te gaan. een tijdje is het andersom geweest met fruit en tussendoortje, maar dat ging ook goed.
    kwam erachter dat ik als ik iets ging ondernemen, dat meestal na haar fles van 12.30 was, dus leek mij dit gemakkelijk.

6. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik geef nooit tussendoortjes. Ik vind het nergens voor nodig, hij doet t goed op BV, fruit, groente en brood.

En idd voor t gewicht is het niet nodig, hier ook absoluut niet (11 kilo inmiddels..)

Als ik iets zou geven, zou ik een broodkorst of rijstewafeltje geven, ik wil zo lang mogelijk wachten met allerhande zoete zooi.

7. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Bedankt meiden, dan weet ik in ieder geval dat we op de juiste weg zitten ;)
    Mbt het avondeten; een heel potje is sporadisch hoor. We geven naar behoefte. Het zelfgemaakte eten vult veel meer dus ook hier niets gewogen oid maar naar behoefte.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat jouw kind eet ziet er toch prima uit voor haar leeftijd? Tussendoortjes zijn echt niet nodig als je kind het niet aangeeft hoor. Lekker zo doorgaan!

9. Skye

Skye Niet meer actief

Even een vraagje. Ik vind het moeilijk om te bepalen hoeveel fruit en groente Kyra moet eten per dag. Dit is nu ongeveer het schema.

08.00 Fles 180/6
    12.00 Fruit (tot nu toe meestal 1 potje, vanaf 8 maanden, omdat daar stukjes in zitten)
    14.00 Fles 180/6
    18.00 Groente (meestal vers. 1 aardappeltje en 2 stronkjes groente.)
    20.00 Fles 200/6 met 3 schepjes rijstebloem.

Met de groente eet ze best veel vind ik. Tenminste, dat gevoel heb ik. Als ik het vers maak zit er vaak geen vlees bij, alleen een klein aardappeltje en 2 (kleine) stronkjes groente. Is dit veel, of valt dat wel mee?

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Shampoo,
    Lijkt me helemaal niks mis mee hoor ;)! Hier krijgen zelfs de oudste twee niet elke dag iets van koek etc, 2/3x per week is meer dan genoeg vind ik. Met hun zijn we rond de 10 maanden begonnen met heel af en toe een keer iets erbij en rond de 14 maanden ofzo met wat vaker (bijv 2x per week). Met de derde gaat dat denk ik ook rond de 14 maanden worden ofzo, eerder vind ik gewoon niet nodig. Laat ze eerst maar eens lekker de borst of een flesje drinken, de groente eten, het fruit eten en een boterham eten, dan zit het buikje wel vol genoeg en is er geen extratje nodig elke dag!

Skye,
    Het lijkt me dat die groenten en het fruit prima is hoor! De hoeveelheid kan je mi niet zien aan het gewicht oid van de hoeveelheid, maar je ziet het aan je kindje, die geeft vanzelf wel aan wanneer het nog een hapje wil en dus neemt of dat het stopt met eten of de mond niet meer open doet, dan is het dus precies genoeg voor jullie kindje.

11. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier ook vrijwel nooit tussendoortjes. Ooit wel een keer een soepstengel als we aan het wandelen zijn. Ze heeft er geen behoefte aan denk ik. En we hebben hetzelfde schema als shampoo.

12. Ndeva

Ndeva Lid

1 aug 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn zoon ( 7,2 mnd ) krijgt ook geen tussendoortjes. Niet nodig; hij is op gewicht en een tevreden manneke. Alleen heel af en toe als hij al uitgegeten is dan wil hij "mee eten "als wij nog aan het eten zijn. Dan geef ik een halve rijstewafel ( zonder zout ! ) en die lig vervolgens voor het grootste gedeelte week op de grond! Hij is 9 kilo en eet:
    07.30 fles 180+6
    11.30 fles 180+6
    12.15 pap van fruit twee stuks
    16.00 fles 180+6
    18.00 groente ed.
    21.00 fles 180+6

Brood moet ik nog introduceren. Hij verslikt zich al in zijn eigen speeksel! Eerst begonnen met stukje appel ed geven, drama dus een tandje terug met stukjes banaan aan de slag en hapjes iets grover gemaald.

13. miba

miba Lid

26 sep 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ons mannetje ook 7,5mnd en 9,5 kg. Krijgt ook nog geen tussendoortjes:

7,30u: 180/6
    11.00u: half potje fruit
    12.00u: 180/6
    15.00u: half potje fruit (rest van de ochtend)
    16.00u: 180/6
    17.30u: potje warm eten+paar hapjes yoghurt

Laatste fles is vervallen. Eet ook nog geen brood (verslikt zich telkens). Wil ook nog geen ander drinken als thee of sap...Volgens CB hoefde ik geen pap te geven ivm gewicht wat tegen de hoogste lijn zit.

14. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Roos is 9 maanden,maar die krijgt ook eigenlijk niks extra's ( ze heeft er ook geen behoefte aan )
    Ze heeft voldoende aan haar "gewone"voeding....!

Deel Deze Pagina