temperatuur nacht pasgeborene

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door guusje27, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    #1 guusje27, 27 nov 2010
    Laatst bewerkt: 27 nov 2010
    Hai dames,

Ik zie nu al een tijd met een vraag.. Ik lees overal dat de temperatuur zeker in het begin tussen de 16 en 18 graden moet zijn.
    Nou hebben wij een oud huis en een mega cv-ketel op de overloop staan. Als ik s'nachts de verwarming aanzet slaat dat ding om het kwartier aan en maakt een verschrikkelijk rotgeluid. En ik lees ook dat het niet goed is om de verwarming aan te doen s'nacht in verband met uitdroging...rara wat te doen? :(
    Nu slaap ik al normaal gesproken met oordoppen in, omdat ik heel licht slaap, maar als de kleine geboren is kan dat natuurlijk niet.

Als ik niet de verwarming aanzet is het op dit moment zo'n 10 graden, dus dec/jan is het volgens mij nog kouder...

Iemand een goede tip?

Liefs Guusje

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Kan je hem niet tot een uur of elf aanlaten en dan uitdoen? Dan wordt je er ook niet wakker van... En het kamertje waar de baby ligt dan heel goed afsluiten (ramen heel goed dicht, dikke gordijnen), zodat de warmte blijft hangen?

3. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ja, dat doe ik nu ook maar aangezien het een oud huis is komt de kou volgens mij door de muren heen... tis namelijk erg snel afgekoelt.

4. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hadden de verwarming wel aan staan toen hij nog bij ons op de slaapkamer lag. Moet je wel zon waterding eraan hangen dat het niet te droog word. En ook niet te warm zetten. Verder kun je een hoop doen met dekentjes, kleertjesen kruiken om je kindje warm te houden. Gewoon met regelmaat in het nekke voelen. Als die lekker aanvoelt dan heeft je kindje het lekker warm. Nooit afgaan op handjes en voetjes want die kunnen ijskoud aanvoelen terwijl je kindje het gewoon lekker heeft

5. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Maar ik wil zelf ook wel wat slapen...en dat ****-ding van een cv-ketel maakt echt verschrikkelijk geluid....

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Beetje rigoureus: maar anders een nieuwe cv-ketel? Klinkt een beetje als een die aan vervanging toe is...

Of misschien moet ie bijgevuld worden oid?

7. Tese

Tese Niet meer actief

Tja misschien iemand er naar laten kijken? Of een andere cv ketel nemen? Je kan je kindje ook niet in de 10 graden leggen.
    En anders wel met oordoppen slapen en je vriend/ man hoort je kindje ook wel dan.

8. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Tis een huurhuis en we blijven hier waarschijnlijk niet nog jaren wonen... er is laatst iemand langsgeweest voor de verwarming en die heeft alles gecheckt. Hij zei ook dat we pech hebben dat we zo'n groot bakbeest hebben hangen... dus er wordt niks aan gedaan!

Kan je een bed lenen bij de zorgwinkel? Zat ik ook te denken, dan slaap ik wel in de huiskamer, daar is het een stuk warmer en kan ik de verwarming wel aanzetten zonder dat ik er wakker van word. Of lenen ze die niet zomaar uit?

Oordoppen doe ik s'nachts echt niet in, mijn vriend slaapt echt door alles heen helaas....

9. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

muren isoleren heeft geen zin dus...

10. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    nope....:(

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    sowieso ook een kruik erbij leggen extra dekentje?

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Een bed lenen bij de thuiszorgwinkel kan vast wel, maar dan moet je wel betalen. En daar hebben ze denk ik alleen van die ziekenhuisbedden...

13. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    ja, daar zat ik ook al aan te denken maar is dat genoeg dan?

14. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    dat werkt ook denk ik niet echt voor de nachtrust he...jezus,ik kan me hier nu al zo druk over maken... rothuis!!
    Ik heb namelijk vannacht de verwarming op 17 graden gezet en het is beneden dan aangenaam, dus 17 graden, boven is het dan 13 graden... en nog te koud, en geen oog dicht kunnen doen door cv-ketel!

Ik weet het ook niet meer...:(

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Mmm... Ja. Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om er nu heisa om te maken. Maar dit kan een huurbaas gewoon niet maken. 13 graden is te koud. Punt.

Huur je particulier of via de woningbouw? Ik zeg: klagen.

16. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    woningbouw...maar ik heb dit al uitgelegd en ze doen hier dus niks aan..de cv-ketel werkt goed, verwarming slaat ook aan maar aangezien de kou boven door de muren komt en een schuin dak is is het alsnog koud... Ik moet dan denk ik de verwarming op 22 zetten wil het boven 16-18 graden zijn....

17. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    woningbouw nogmaals bellen tot ze er gek van worden, ze zijn toch verplicht om voor goeie verwarming te zorgen?? hier tenminste wel.
    wij hebben gelukkig vorig jaar een nieuwe ketel gekregen, en dat terwijl dat die oude het nog goed genoeg deed, maar ook met het oog op milieubewustheid.

en anders een los kacheltje op de overloop, en dan de babykamerdeur open laten staan dat de warmte daar heen kan trekken??

succes ermee!

18. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0

Ik ga idd wel maandag nog ff bellen...hopen dat het werkt!

Thanks..

19. misa

misa Niet meer actief

Ik ga vandaag eens even kijken hoe koud het bij ons is boven (ik heb geen idee). Wij hebben 2 kruiken, dikke deken en eventueel een elektrisch kacheltje (geleend) om de kamer voor te verwarmen ofzo. Je kunt het bedje ook goed voorverwarmen met de kruiken.
    Ik zou ook snachts de verwarming niet aanzetten, mede door het lawaai.

20. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Sorry, maar ik vind het belachelijk dat de woningbouw er niks aan doet. Beneden is het dus goed te doen. Boven is het dan waarschijnlijk niet (goed) geisoleerd. Dan heb je wel het schuine dak, maar ook dat schuine dak kan je beter isoleren. Je hebt heel veel warmte verlies, wat zonde is. Je betaald er immers wel voor. Ze zeggen dat dit ook nog eens een hele koude winter gaat worden. Ik zou echt om meer isolatie eisen. Als het goed is zit het onderhoud (dus ook isolatie) in de VVE pot en hoef je het niet zelf te betalen. Misschien dat de servicekosten wel omhoog gaan dan. Maar je hebt er veel meer profeit van.

Goed, nu geef je aan dat je er geen jaren zal zitten. Maar een beetje woongenot mag je toch wel hebben? Straks stap je het bed uit met ijspegels of erger... Dan nog maar te zwijgen over jullie kleine wonder.

In de zomer, wanneer het warm is (30+ hittegolf, je weet in Nederland immers nooit) is het ook boven bloedheet. Dan kan je er ook niet slapen, want dan is het te warm.

Meis, sorry dat ik hard ben misschien. Het is niet aanvallend naar jou toe. Meer naar de woningbouw. Het wordt alleen maar kouder zegt men voor aanstaande winter... Kijk, dat je CV ketel en verwarmingen goed zijn, prima dat ze daar dan niks aan doen. Maar laat ze het iig isoleren boven.

Even off topic: Doe om de verwarmingsbuizen boven van dat isolatie"pijpen" (die grijze) en doe wat grijze isolatiefolie achter de verwarming. Schijnt wel wat te helpen. (Geen ervaring mee, wij hebben inmiddels, na lang aandringen van onze kant naar de VVE afgelopen juni nieuwe kozijnen met HR++ glas laten plaatsen dus ons huis is inmiddels goed geisoleert (muur, dak en vloer isolatie was er al, maar er kwam toch onder de aluminium kozijnen van 30 jaar vandaan). Mijn buurman heeft deze maatregelen paar jaar geleden getroffen. Heeft hem warmte opgeleverd plus minder stookkosten

Deel Deze Pagina