ik ben er gelukkig van af! het viel mij reuze mee,, hoefde helemaal niet zon vies drankje te drinken. gewoon broodje eten. mocht tussendoor ook gewoon weg daar was ik wel blij van.. !
Ik mag aanstaande maandag. En zie er ook wel tegenop. Mijn aderen zijn goed te vinden en prikken gaat altijd goed, maar heb in mijn kinderjaren een trauma opgelopen met bloedprikken. Dat maakt dat ik er nog elke keer tegenop zie. Maar heb de afgelopen weken al zo vaak moeten prikken dat ik maar even tanden op elkaar zet. Ik kijk nooit, vraag of ze tegen me aan willen praten en inderdaad niet zeggen: daar komt ie. Eerlijk gezegd zie ik ook tegen het drankje op en de twee uur wachten daarna op. Maar goed, alles voor mijn kleintje.
@Blijven hopen: wat fijn! En je bent er vanaf Nu hopen op een goede uitslag. Wel bijzonder dat de test anders ging dan gedacht. Goed om te horen dat het mee viel! @Noah, succes maandag. Als je vtv nog even een hart onder de riem nodig hebt moet je maar even weer iets posten hier
Ik moest thuis het drankje drinken en een uur later bij de ha bloed laten prikken voor de suikertest. Ik kon ook in het labo in het zh bloed laten prikken, die zijn ook altijd heel snel met prikken en daar voel je niks van omdat ze dat zo gewoon zijn van te doen.
Nou over 2,5 uur mag ik. Zie er best tegenop, vooral het drankje. Het is vies heb ik begrepen. Maar hoe vies is vies? En hoe drink ik het het best? Heel snel of juist kleine slokjes? Hoop dat er nog iemand is die mij voor 8 uur kan adviseren.
Bij mij kwamen ze thuis prikken. Van de trombose dienst. Zijn vaak mensen met veel prik ervaring. Vinger prik kan ook, maar bloed afname is concreter.
t is niet meer voor acht uur, maar ik vond het echt heel erg meevallen. het smaakt naar sprite/zeven up zonder prik. ik heb t in een keer naar achteren geklokt. achteraf hoorde ik dat je beter kleine slokjes kunt nemen (wel steeds achter elkaar door) want je hebt een paas minuten om het op te drinken en dan word je er minder misselijk van. ik was iets te enthousiast. hoop dat t je meevalt en je uitslagen goed zijn!
Hoi Femke, Ik heb enorme angst voor naalden (zelfs zo erg dat ik vroeger overwoog maar helemaal geen kinderen te krijgen ivm bloedafnames), maar gelukkig ben ik nu zo ver dat ik me wel laat prikken. Hoe het bij mij ging: eerste suikerwaarde, nuchter, was vingerprik tweede suikerwaarde, na het drankje, uit mijn arm. Ik kondig altijd aan bij de prikker dat ik bang ben en niks wil zien, en of ze tegen me willen praten. Daarnaast zeg ik meteen dat ik rechts geprikt moet worden want links liggen de aderen te diep. Wat mij helpt is het besef dat ik de prik zelf nauwelijks meer voel dan een prikje van een dennenaald als ik de kerstboom versier. En ook dat ik, nu ik toch al drie keer bloed heb moeten laten afnemen deze zwangerschap, echt zeker weet dat ik het achteraf ALTIJD mee vind vallen. Heb t idee dat ik er zo getrainder in raak en steeds iets minder nerveus word. Rhesus D en Hb heb ik ook tegelijk laten prikken met de uitslag van de suikertest, liever alles in 1 keer als toch die naald erin zit! Helaas heeft de baby wel een positieve bloedgroep, dus ik moest bij de uitlsag meteen door voor de rhesusprik (had ik even nog niet op gerekend). Ook daar hielp het om te zeggen dat ik het eng vond (ik liep sowieso al te janken want geschrokken van diagnose zwangerschapsdiabetes). De doktersassistente was daardoor heel lief voor me. Haar tips: zorg dat er geen gewicht staat op t been/de bil waar je in geprikt wordt, en vraag of ze t langzaam in willen spuiten. dan voel je er buiten het moment dat de naald even door je huid gaat echt niks van! Inmiddels heb ik dus de diagnose Zwsch diabetes gehad, waardoor ik meteen weer bloed mocht laten aftappen voor allerhande diabeteswaarden, en het was weer minder eng dan de keer ervoor. Ook het mezelf in mijn vinger prikken is nu behoorlijk gewend al...
Ik moet ook nog... en ik wil niet. Vorig jaar na me miskraam ook die test gedaan en dat ging zo mega fout!!!! Eerste prik prima, voelde ik niet eens en zo dat drankje en zitten maar. En daarna na 5x (mis)prikken sloegen al me aders dicht... kon me niet meer ontspannen dus hebben ze me vingen helemaal blauw geknepen... t bloed liep pas toen ze klaar was.. lol toen kon ik me eindelijk ontspannen. Wat een ramp....
Dank je, jufh, gelukkig valt het vaak mee idd. Je woorden helpen me wel om er ontspannen heen te kunnen gaan vrijdag. Miracles, wat vervelend dat het zo is gegaan. Helemaal omdat je dan midden in de test zit, dus het was jammer geweest als de tweede prik niet lukte. Maar je moet maar zo denken: de kans is heel erg klein dat het nog een keer zo gaat! Ik wilde ook niet zwanger worden ivm het bloedprikken haha, erg toch?
Viel allemaal reuze mee. Zowel het prikken als het drankje. Heb alleen wat brandend maagzuur ervan gekregen. En duizelig. Maar omdat ik al redelijke bekkeninstabiliteit heb, mocht ik gedurende de twee uur wachten lekker liggen op een bed ipv zitten op een houten stoel.
Wat fijn!!! Goed om te horen! Geeft mij ook weer moed Je ziet, het houd me al bezig want ik houd het topic de hele dag al in de gaten. Fijn dat je het gehad hebt! Goede uitslag?
Ik was ook altijd vreselijk angstig voor prikken en er moest iemand mee en me hand vasthouden en zat gewoon te huilen in die stoel. Maar ben veel ziek geweest dus ik moest wel. En toen kwam ik in de mmm en moest ik ook mezelf gaan prikken en heel vaak bloedprikken en ook voor me schildklier(die is te traag) En sindsdien draai ik me hand er niet meer voor om. Vind het net zo erg als boodschappen doen Heb heel veel nare prikken gehad in het verleden. Prik in me lies brrr, prikken tegen trombose, infusen, en 2x een ruggeprik Tis maar goed dat ik toen nog niet wist wat me allemaal te wachten zou staan qua prikken denk dat ik ter plekke was flauw gevallen Denk hoe vaker je moet hoe makkelijker het word. Ik dacht meestal dat viel best mee. Succes met prikken en denk maar zo de dag erna is het alweer verleden tijddat hielp mij er altijd doorheen
Hier ook ongeveer een trauma overgehouden aan bloedprikken toen ik een puber was. Ook kleine, verliggende aderen en een muts die 6 keer fout heeft geprikt en vervolgens maar in mijn hand prikte en daar geen bloed uit kreeg. Echt een ramp. De keren daarna dat ik moest gewoon echt huilen en misselijk van de zenuwen. Ben ook weleens van mijn stokje gegaan. Ik Ben nu langzaam mijn angst ontgroeid omdat ik met de 1e zwangerschap toch ook vaak moest bloedprikken en nu ook weer. De laatste keer een fantastische verpleegkundige die gewoon zo kundig was, binnen een halve minuut was t gepiept! Ik kijk er nooit naar, ga lekker onderuit liggen en vraag of ik achteraf even mag blijven liggen. Dat helpt om vertrouwen te krijgen.
Ik ben gisteren geweest voor de Gtt. Suikerdrankje is gewoon mierzoet. Lijkt alsof ze 20 klontjes in een beetje water oplossen. Vooraf prikken ze je om te kijken of je glucose niet al te hoog is, want dan mag het niet. Na het drankje kreeg ik nog een bekertje water. Ik mocht niet weg uit het zh omdat sommigen er niet goed van worden. Ik was het eerste uur echt kotsmisselijk maar ben geen suiker gewend. Ben niet echt van zoet. Na twee uur weer prikken en dan krijg je redelijk snel, binnen dag de uitslag. In mijn geval niet perfect dus ik ga nu naar de diëtiste en dan over een maand weer, dan hoeft het drankje niet meer. Het is even balen maar zou het toch doen ivm de gevolgen voor jou je kind en een eventueel volgend kind als je er mee door blijft lopen. Beter twee uur opofferen dan eventueel doorlopen met zwangerschapsdiabetes. Ik begon gewoon een heel verhaal tijdens het prikken en keek er niet naar, het was zo gebeurd, terwijl ik er altijd wel wat angst voor heb. Succes