Ik zie er tegenop :s

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Femke86, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk hoor liefde1978, ik denk maar zo: als ik diabetes blijk te hebben ben ik blij dat ik me heb laten testen. Ik zou ook niet willen dat mijn kind en ik daardoor in de problemen komen.
    Morgenochtend is het zover, om 8:20. Ik begin er nu wat meer over na te denken omdat het steeds dichterbij komt. Flink veel eten vanavond haha anders houd ik het misschien niet vol tot morgenvroeg.
    Aan de ene kant ben ik bang dat het prikken niet goed gaat, aan de andere kant weet ik dat het weinig voorstelt gelukkig.
    Ik hoop op goede waardes zodat ik er daarna ook echt vanaf ben.
    Dus even van me afschrijven hier ;)
    Ik houd mezelf maar voor dat die mensen daar heel kundig zijn.
    Ik hoop vooral dat ik er nuchter tegenaan blijf kijken tot ik morgen in de stoel zit daar. Nemen ze èèn buisje af of meerdere?
    Dan is het nog sneller klaar :D

Ik hoop morgen met goed nieuws te komen!

2. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Hoi Femke, ik had een vingerprik, daarna een buisje bloed, drankje, twee uur stil zitten en niet eten en drinken en weer een buisje bloed. Als je aangeeft dat je het eng vind houden ze er vast rekening mee. Succes morgen en vergeet niet een boekje o.i.d. mee te nemen en iets te eten voor daarna :).

3. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je ijsbeer!

4. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, ik heb het achter de rug!

Het ging echt heel goed. Best lollig ook eigenlijk:
    Ik kwam het hokje in en zei meteen: "k ben moeilijk te prikken en zie er tegenop".
    De verpleegster vulde mijn verhaal meteen aan met de ontbrekende details, ik weet niet eens meer hoe ze het zei maar ik dacht meteen: hee, dat klopt helemaal!
    Het was in het verlengde van moeilijk prikken enzo.
    Meteen daarop zei ze: "ga maar lekker zitten en laat mij maar prikken, ik doe dit dagelijks".
    Hahaha! Echt zo van: je bent de honderdste vandaag die begint over angst voor prikken. Ze zei nog net niet "blablabla..."

En het ging in èèn keer goed. De tweede keer ging zelfs in 3 seconden, zo snel!
    Ik vroeg haar achteraf welke naald ze had gebruikt, ze zei dat het beide keren een gewone naald was. Dus ik ben echt niet zo moeilijk te prikken als ik dacht.
    Prettig :D Ik zei, "zo, dan zal ik ook niet meer gaan zeuren de volgende keer!"

Ik kreeg de uitslag mee, nuchter 5.4 en na het drankje (vieees!) 6.8
    Dat betekend een normale waarde zag ik.
    Ben zo blij dat het klaar is en dat de uitslag goed is!
    Nu maar lekker weekend vieren gheghe :D

5. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    wat fijn dat het je mee viel. en dat je gelijk de uitslag had!

heb mijn uitslag nog steeds niet! denk dat ik deze krijg bij mijn volgende afspraak bij de verloskundige 10 september. maar goed als er iets fout zat had ik het wel gehoord denk ik.

6. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Dus het is goed gegaan, mooi!
    @blijvenhopen. Ik werd 's middags gebeld dat het te hoog was, dus ik neem aan dat er een protocol voor is, dat je het meteen te horen krijgt. Er kan hoogstens een paar dagen tussen zitten als er tussen het systeem van het ziekenhuis (of waar je ook was) en de verloskundigen geen link is, want dan sturen ze het met de post. Dan zou het dus 1 of 2 dagen langer duren. Ik weet niet hoe lang je al zit te wachten maar als het langer dan 3 dagen is lijkt het me sterk dat je wat hebt, want dit moeten ze meteen aanpakken voor zover ik weet. En 10 september is pas over 2,5 weken.. zo lang wachten ze echt niet. Dat zou heel dom zijn. Je kan eventueel je VK even bellen voor de waardes. Die moeten ze echt wel al hebben dan...

7. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je zou idd even kunnen bellen naar de vk, die onzekerheid lijkt me niks!
    Hoop voor je dat alles goed is.
    Ik zou ook denken dat ze meteen aan de bel trekken als er iets mis is, dus het zou goed moeten zijn toch?

8. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    Echt onzeker ben ik r niet van denk idd ook dat ik anders wel wat gehoord had is nu al ruim een week geleden dus.. Normaal zou ik de uitslag in mijn dossier terug kunnen vinden die kan ik op internet terug zien maar daar staat het ook niet in. Zal allemaal wel kloppen ben alleen nieuwsgierig naar de bloedgroep van de kleine

Deel Deze Pagina