hoe vaak aanleggen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pelikaantje, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Mijn meisje is nu 2 maanden en komt om de 3 uur voor een voeding. Ik was bij het CB en ze zei dat het beter was om de 4 uur te voeden. Nu probeer ik het wat te rekken door niet gelijk aan te leggen als mijn dochter gaat huilen (of ze moet heel erg gaan huilen). Ik geef haar dan een fopspeen en ze wordt dan vanzelf rustig of valt nog even in slapen. Dus dat lukt aardig goed.
    Hoe vaak leggen jullie de baby aan voor BV?

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik zat met 2 maanden op ongeveer 5/6 voedingen op een dag. Tegen die tijd ging de nachtvoeding er ongeveer uit bij ons (is wel vroeg hoor). Ik voedde gewoon wanneer hij honger had. Soms elke 3 uur hoor. Ik probeerde ook nog wel eens met een fopspeen. Als hij geen honger had pikte die em wel, had hij echt honger hoefde hij ook geen fopspeen. Ik zou gewoon zo doorgaan zoals je het nu doet.

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ach wat een vreselijke onzin weer!

Voeden op verzoek en vooral niet luisteren naar het consultatiebureau, die snappen er blijkbaar weer eens helemaal niets van. Zucht. Stom stom stom CB!

Mijn ventje heeft tot hij 5 maanden was elke 2 of 2,5 uur (overdag) gedronken en is daar echt niet buitensporig op gegroeid. Je hoeft niet bang te zijn dat je kindje zich overeet. Vaak aanleggen is prima voor de productie, om de 4 uur voeden is soms funest en kan de hele borstvoeding om zeep helpen.
    Als je kindje trek heeft mag het drinken.
    Bij regeldagen kan er nog korter tussen een voeding zitten, dit dient om de productie op te krikken en is dus juist de bedoeling.

Je deed het prima, laat ze maar kletsen.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik sluit me volledig aan bij Ireen. :)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Weer een typisch geval van een CB dat geen fluit verstand heeft van BV. Rond die tijd kwam Thirza elke 2,5 uur overdag en daar is dus niks mis mee...
    Die 4 uur ertussen gaat over KV (en flessen ophogen). Niet over BV.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Overigens: was het voor je CB duidelijk dat jij nog BV geeft? Heel eel CB's gaan er namelijk vrij gemakkelijk vanuit dat je na verloop van tijd wel geen BV meer zult geven...

7. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Ik ben toevallig vandaag op het cb geweest en daar stonden ze ook versteld dat ik nog bv geef. Dochter is nu 4 maanden.
    Ik leg haar gewoon aan wanneer ze wilt al is dat soms maar voor een paar slokjes.
    Ze is flink gegroeid maar voor bv maakt dat niet uit
    ze weegt nu 7450 gram. en daar zeiden ze dan ook niks van.

Dus gewoon lekker aanleggen wanneer je dochtertje dat wilt. Bij mij is dat nog 6 keer op een dag.

8. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    gewoon lekker vaak blijven aanleggen op verzoek, dat is echt het beste.

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Toen had ik soms wel 10 voedingen. Hij kwam vaak om de 2 uur, 2,5 uur. Soms zelfs een uur maar ertussen en dan weer 3 uur. Ik vind 3 uur juist harstikke mooi en zelfs als het minder was is het nog mooi, het is namelijk op verzoek. Dus ik zou zelf echt niet gaan rekken. Dat is ook het mooie van borstvoeding. Je kunt zovaak geven als je wil.

10. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Waarom rekken tot 4 uur? Er MAG 4 uur tussen zitten. Dit moet niet. Als je kindje behoefte heeft om te drinken dan lekker aanleggen. Die van mij komt ook om de 2 á 2,5 uur. Soms 3 uur.

11. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Oh wat erger ik me steeds meer aan die conSTERNATIEburo's.

Dit is zo'n slecht advies.
    Borstvoeding kun je het beste geven op verzoek, zeker niet gaan rekken. Is totaal geen reden voor. En kan ervoor zorgen dat je productie daalt en je kindje te weinig binnenkrijgt.

Gewoon lekker voeden op verzoek en alles wat het cb zegt over borstvoeding vergeten. Lees de juiste info maar hier of op borstvoeding.com Staat veel GOEDE info.

12. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Bedankt voor jullie reactie.

Ik had er ook al geen goed gevoel bij; vandaar ook mijn mailtje ;). Dus ik ga gewoon weer verder hoe ik het altijd deed. Op verzoek :) Daar voel ik me ook veel prettiger bij.

Ben ook geen fan van het CB. Daar krijg ik altijd het gevoel dat ik het niet goed doe, terwijl ik het gewoon op mijn eigen gevoel moet doen.

Robijn slaapt rond 17.00 uur altijd een uur of 7 a 8 door. Best een lange ruk dus. 's nacht komt ze dan om de 4 uur uit zich zelf. Hoe lang mag ze eigenlijk door slapen op deze leeftijd??

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hier zeker nog 8 per dag hoor.. soms meer.. nooit minder

14. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36

Goed zo meid!

Hoelang ze precies mogen doorslapen weet ik niet, maar volgens mij best wel 7-8 uur.

Maar wil je nog 1 tip geven:

Ons meisje ging rond die leeftijd ook steeds 's avonds een lange ruk maken en kwam dan 's nachts weer vaker/ sneller.
    Ik ben haar toen 's avonds wakker gaan maken voor 1 voeding en toen ging ze daarna de lange ruk maken (dus 's nachts)
    Misschien het proberen waard, heb je zelf ook meer rust.

Deel Deze Pagina