Ik wil voor kerst stoofvlees maken. nu dacht ik misschien dit deze week al te maken in te vriezen en dan 2e kerstdag dit te eten. Ik ga vlees halen bij de slager, maar ik vroeg me af, als ik het tijdens bereiden mooi zacht krijg ( het vlees), wordt het dan niet weer taai als ik het ga invriezen? Daar ben ik een beetje bang voor, en het zou jammer zijn als je 2e kerstdag ik de visite kaassouffles moet voorschotelen
Ik heb die ervaring niet dat het na het invriezen taai is geworden. Scheutje azijn bij het vlees tijdens het stoven maakt het ook lekker mals. Mm lekker, krijg er trek van
Nee op zich wordt het niet taai. Je moet het wel langzaam ontdooien, dus in de koelkast. En inderdaad bij het bereiden een scheutje azijn bij het vlees doen, dan wordt dat malser.
Nee hoor. Restjes hachee e.d. gaan hier altijd de vriezer in. Langzaam weer ontdooien en rustig weer opwarmen (dus niet gelijk de vlam er vol onder). Wij vinden het persoonlijk als het uit de vriezer komt altijd nog weer lekkerder dan dat we het de eerste keer eten zeg maar.
Wij vriezen stoofvlees etc altijd in, want blijft meestal wel iets over. Vlees nooit taai! Lekker! =)