stoofvlees vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door lea, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lea

lea Fanatiek lid

Ik wil voor kerst stoofvlees maken. nu dacht ik misschien dit deze week al te maken in te vriezen en dan 2e kerstdag dit te eten.

Ik ga vlees halen bij de slager, maar ik vroeg me af, als ik het tijdens bereiden mooi zacht krijg ( het vlees), wordt het dan niet weer taai als ik het ga invriezen?

Daar ben ik een beetje bang voor, en het zou jammer zijn als je 2e kerstdag ik de visite kaassouffles moet voorschotelen:p

2. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik heb die ervaring niet dat het na het invriezen taai is geworden. Scheutje azijn bij het vlees tijdens het stoven maakt het ook lekker mals. Mm lekker, krijg er trek van:)

3. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Nee op zich wordt het niet taai.
    Je moet het wel langzaam ontdooien, dus in de koelkast.

En inderdaad bij het bereiden een scheutje azijn bij het vlees doen, dan wordt dat malser.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee hoor. Restjes hachee e.d. gaan hier altijd de vriezer in. Langzaam weer ontdooien en rustig weer opwarmen (dus niet gelijk de vlam er vol onder).

Wij vinden het persoonlijk als het uit de vriezer komt altijd nog weer lekkerder dan dat we het de eerste keer eten zeg maar.

5. lea

lea Fanatiek lid

bedankt allemaal, dat neemt weer wat stress weg, kan ik dit van de week al doen. Ben benieuwd!

6. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Wij vriezen stoofvlees etc altijd in, want blijft meestal wel iets over. Vlees nooit taai! Lekker! =)

7. beetje mosterd bij het braden helpt ook voor de malsigheid, en geeft gelijk een lekkere smaak

8. lederi62

lederi62 Actief lid

10 dec 2012
    150
    0
    0

Azijn zorgt er ook voor dat de piepkleine spiertjes oplossen ;)

Deel Deze Pagina