Hallo Meiden, Wie oh wie heeft voorbeelden voor mij van een slaapkamertje waar 2 kindjes slapen (leeftijd maakt niet uit)? Ik doe graag wat inspiratie op, een foto mag uiteraard ook per PB gestuurd worden. En mocht er al een topic over bestaan, link please! Tips, do's and don't-s zijn ook van harte welkom! Als alles goed mag gaan hebben we straks een peuter van 2 jaar en 9 maanden en een baby die samen moeten gaan slapen. Aparte slaapkamers is geen optie want we hebben er maar 2 (voorlopig). Groetjes, K
hier geen ervaring mee. maar misschien kun je kijken of de baby bij jullie kan slapen tot hij/zij doorslaapt? dan kan je peuter rustig wennen, zonder de kamer meteen te moeten delen. En wordt hij ook niet wakker van de nachtvoedingen?
Wij hebben tot september ook maar 2 slaapkamers. Hier is het de bedoeling dat de baby bij ons op de slaapkamer slaapt. Mocht ze een erg goede slaapster zijn (in tegenstelling tot haar broer het eerste jaar) dan kan ze eventueel bij haar broer op de kamer (die is dan 2 jaar). Maar eerlijk gezegd zie ik dat nog niet zo voor me. Als de baby doorslaapt lijkt het me overigens geen probleem. Dat duurde bij mijn zoontje alleen een jaar...
Mijn dochter sliep redelijk vlot door. Bij circa vijf weken was dat van 23.00 uur tot 06.00 uur (en vervolgens steeds langer). Dus daar zijn we echt mee gezegend. MAAR...zegt natuurlijk niets over de baby die komen gaat. Wat dat betreft houd ik mijn hart vast haha. Maar de vraag 'wanneer samen in 1 slaapkamer laten slapen' houd me niet zo bezig. Ik ben meer op zoek naar leuke ideeën over de kamer. Op den duur willen we een stapelbed maar in eerste instantie gaan we voor een peuterbedje en een ledikant. Maar hoe kleed je het leuk aan? En waar laat je alles? Vandaar dat ik heel graag voorbeelden zie! x K
ik heb even aan de moderator doorgegen dat dit topic denk ik beter naar baby en dreumes kan. Dan krijg je gerichter antwoord dan in de lounge denk ik
maar ik lees mee want de nieuwe baby gaat ook bij emma op de kamer. Wij hebben ook maar 2 slaapkamers.
ik denk dat je eventueel een kamerscherm of roomdivider kunt gebruiken. Die 2e kun je ook leuk inrichten met spulletjes voor de beide kindertjes.. Overigens heb ik vroeger met mijn zusjes (een tweeling) een kamer gedeeld en dat ging prima zonder al die dingen. Maar ik kan me voorstellen dat je het leuk wilt maken voor de kids
Gevonden . Dank je! Een roomdivider heb ik ook al aan zitten denken. Maar is denk ik ook meer iets voor als ze wat ouder zijn en echt wat meer ruimte voor zichzelf willen? Al kan het nu ook wel erg leuk zijn al. Toch eens gaan neuzen! Of misschien dat we dan een slaap en speel gedeelte kunnen maken. Kamer is niet erg groot. 2,5 bij 4 of zo. @Ellen: Houd me op de hoogte als je wilt! . Zie dat jij ook nog even te gaan hebt dus wellicht bedenken jullie nog iets briljants! Zit momenteel zelf te denken aan eerst maar 'gewoon makkelijk'. Peuterbedje, daarnaast de commode en daar het ledikantje weer naast. Plus de kledingkast delen. Grt. K
Haha hier een slaapkamer met ledikant en peuterbed, maar het is niet zo bijzonder Er staan gewoon 2 bedden en een kast op de kamer De commode staat bij ons op de kamer. En verder staat er een houten speelgoedkist en wat ander groot los speelgoed (wheely bug, houten loopkar, ed). Als iemand een leuke kamer heeft met een stapelbed, hou ik me aanbevolen Die komt hier over een jaar of 2 denk ik.
@Yukl! Dat is precies nu ook onze planning . Eerst gewoon een peuterbedje en ledikant en daarna een stapelbed. Waarom hebben jullie de commode op jullie slaapkamer? Makkelijker i.v.m verschonen in de nacht of past het anders niet meer zo lekker in hun kamertje? En slapen ze al samen? Hoe gaat dat? x K
Ik weet niet hoeveel ruimte jullie hebben, maar is het niet een idee om zo'n dubbel (stapel-)ledikantje te kopen zoals ze op de creche hebben? Dan is er meer ruimte voor bijv een speelhoekje voor de oudste. Ik zag er laatst nl. een staan bij een kringloopwinkel, die was direct weg naar een particulier met twee kleine kindjes en ruimtegebrek denk ik . Toen mijn zusje en ik klein waren hadden we een stapelbed (ik) met daaronder niets, dus eigenlijk gewoon een hoogslaper . In de ruimte eronder kon dan het ledikantje van mijn zusje staan. Dat scheelde ook ruimte en was voor haar erg knus. Je kunt dan ook de bodem van het bed vanonder beschilderen met sterren en een maan ofzo? Of met doeken een knusse "tent" maken zonder al te veel lucht af te dichten natuurlijk. Nog later sliepen we samen in een stapelbed met dus wel twee bedden, en dat stond middenin de kamer. Mijn moeder had het met planken zo afgetimmerd naar het plafond en de vloer dat het bovenste bed naar de ene kant opende, en het onderste bed naar de andere kant. Zo hadden we allebei een knus eigen bed en een eigen deel van de kamer. Maar daar heb je wel een redelijk grote kamer voor nodig omdat het bed niet langs de muur stond. Het kan ook met gordijnen/doeken natuurlijk.
Leuk ideeën Babel, dank je! Weet iemand van jullie misschien ook nog een leuke winkel /warenhuis waar je wat inspiratie op kunt doen. Ik denk dat het misschien nog niet eens zo'n slecht idee is om gelijk voor een stapelbed of hoogslaper te gaan maar ik zie zo'n bed dan liever eerst in de winkel staan. -x-
Kidsfactory vindt ik leuk om ideeen op te doen. In Amsterdam hebben ze veel kinderkamertjes ingericht namelijk (ook met hoogslapers geloof ik). Ik vind een stapelbed voor de oudste nog te vroeg. Bang dat hij er uit valt. Vandaar dat we eerst hebben gekozen voor het peuterbed. De commode staat bij ons op de kamer omdat we de jongste dan midden in de nacht makkelijk kunnen verschonen, hij slaapt nog bij ons op de kamer namelijk. Maar toen we de meubels eenmaal op hun plek hadden staan, bleek dat ruimte technisch ook veel beter. Het is een klein kamertje die ze moeten delen namelijk (8,7m2) en met 2 bedjes (en de kledingkast, een speelgoedkist en speelgoed) is het goed te doen. Ze slapen dus nog niet samen op de kamer. De jongste blijft bij ons zolang hij in de wieg past en zolang hij nog niet goed slaapt. Ik vind het wel spannend hoor, om ze straks bij elkaar te leggen. Ik hoop dat de oudste dan goed blijft slapen en hij niet gaat spoken. @ babel: wat leuk zoals je moeder dat heeft gedaan met die stapelbed in het midden van de kamer!
Yukl mogen we een foto zien voor het idee? Ons kamertje is ongeveer 7m2 dus nog kleiner. Ben benieuwd!
we hebben in het weekend het peuterbed neergezet aan de ene kant van de kamer. daar kunnen we hopelijk echt een hoekje van maken. zat ook te denken aan misschien een gordijn doorschijnend eromheen? om dus meer het eigen hoekje te creeren? misschien ook een idee voor jou? Hier de commode op de overloop. de kamer is klein, dus een commode neemt teveel ruimte in beslag. een stapelbed kan hier niet, omdat we schuine wanden hebben. We wilden eerst bumba voor Emma doen als thema, maar we houden het eerst op winnie de pooh wat ze nu ook heeft. daar misschien wt meer mee doen. dat vind ze nog steeds erg leuk.
Wij hebben trouwens de ledikant haaks op het peuterbed gezet (met wel wat loopruimte er tussen natuurlijk), zodat ze elkaar niet zien als ze in bed liggen (de oudste kijkt tegen de dichte achterkant aan van de ledikant zeg maar).
Ik heb ook 2 kids op 1 kamer slapen. De kamer is niet groot zo`n 4 bij 2.20. Zal eens kijken of ik foto`s heb van het kamertje nu. Tot mijn zoontje 6 maanden was heeft hij bij ons op de kamer in zijn wieg geslapen. Nu slaapt hij in het ledikant en mijn dochtertje in een peuterbedje. In de toekomst wil ik een mooi stapelbed hebben. Ben af en toe ook al aan het rondkijken. Ik heb ook de commode en kledingkast in de slaapkamer staan. In de eerste maanden had ik een aankleedkussen in de douche liggen. Daar verschoonde ik heb in de avond en nacht.