Hallo dames, Ben ik weer, en er lijkt geen einde aan deze nachtmerrie te komen! In het topic Egoistisch? is te lezen dat ik zwanger ben van mijn ex en dat hij het kind absoluut niet wil laten komen. Ik denk hier heel anders over, ik heb in het verleden toen ik nog erg jong was al eens een abortus gedaan. Ik heb hier zoveel spijt en verdriet van gehad en heb mezelf toen beloofd dat mocht ik ooit weer zwanger raken dat ik nooit meer een abortus zou plegen, de eerste keer heeft teveel impact op me gehad! Nu gaat het hard tegen hard, hij wil het niet, ik wel! Het enige wat we doen is discussieren over het hele gebeuren! Het is nu zelfs zo ver gekomen dat hij me heeft beloofd dat als ik het kind houd hij een eind aan zijn leven maakt!!! Ik heb hem al uitgelegd dat dit ten eerste geen oplossing is en ten tweede dat dan niet mijn schuld zou zijn! Maar toch vreet dit aan me, ik weet dat als hij het echt niet meer ziet zitten hij er toe in staat is om echt zoiets te doen! En ookal is dat dan niet mijn schuld, ik wil zoiets niet op mijn geweten hebben. Dat zou betekenen dat door mijn keuze zijn dochter haar vader kwijt raakt, zijn moeder haar zoon, zijn broer zijn broertje en ga zo nog maar even door... Ik wordt helemaal gek van al dit gedoe de hele tijd, en ik zie het echt even niet meer zitten xxx
Meid, ik zou de huisarts in gaan lichten en die gaan vertellen over de stomme uitspraken van jouw 'vriend'. Hij heeft hulp nodig.
Geen oplossing zou perfect zijn. Helpt het ook niet als je tegen hem zegt dat je het alleen doet en dat je hem er niet bij wil betrekken? ik weet niet wat de reden is dat hij zo iets zegt.... ik denk inderdaad dat hij echt hulp nodig heeft!!! De meeste mannen draaien wel bij als ze hun eigen kleine zoontje of dochtertje echt te zien krijgen.... maar als hij zo extreem reageert betwijfel ik het.... +dat ik me afvraag of hij ooit in de buurt moet komen :S Ik zou hulp vragen..... ga zoals maartje zei naar de dokter... hij verwijst je naar de desbetreffende instanties om je te kunnen adviseren.
Dat ik hem er volkomen buiten laat heb ik al voorgesteld, dat wil hij ook niet want hij wil niet zijn eigen kind ontkennen etc. En ja ik zal hulp kunnen vragen maar als hij al geen hulp van mij, of van familie aan neemt dan neemt ie het al helemaal niet aan van vreemden. In zijn ogen kunnen die mensen niks aan zijn 'probleem' doen.
Meid, 1 tip.. zorg voor jezelf en de kleine! Dit alles heeft zo veel invloed op jou en de ukkepuk in je buik! Als jij er 100% zeker van bent dat je dit kindje wil houden, dan moet je dat doen. Probeer de discussie met hem niet aan te gaan! Als hij zichzelf van kant wil maken vanwege een wondertje in jou buik, dan spoort hij niet (misschien beetje kort door de bocht, maar goed) ik snap dat t voor jou heel moeilijk is, en wie weet is hij er echt toe instaat. Wat wil je dan? je wondertjes weg laten halen omdat hij dreigt zichzelf van kant te maken? Nee toch zeker? De volgende keer als hij iets wil dreigt ie gewoon weer opnieuw want blijkbaar heeft het dan gewerkt. Kies voor jezelf en het wondertje in je buik. Hoe moeilijk het ook is, laat hem voorlopig lekker in zijn sop gaar koken en ga genieten van je zwangerschap, voor je het weet is het voorbij, en heb je zoveel moois gemist!
Nou ik denk niet dat hij hulp nodig heeft maar gewoon probeerd jou op deze manier zover te krijgen om te doen wat hij wil , gewoon manipuleren , want je weet wat ze zeggen mensen die dreigen met zelfmoord doen het meestal niet ... Dit klinkt mij allemaal zo bekend in de oren en ik begrijp gewoon niet dat hij zoiets durft te zeggen , wat een egoistisch figuur zeg .. meis ik zou zo´n onzin praat gewoon links laten liggen en ga er vooral niet in mee .. succes ..
sorry maar wat een smeerlap is die ex van jou om zo iets op jou schouders te gooien.. ik vind dat jij jou leven moet leven ...niet de zijne.. is het niet idee om met zijn moeder hierove te praten?
zo'n ex heb ik ook, en mijn ervaring is dat mensen die zich zo zielig gedragen ten eerste hartstikke ziek zijn, en ten tweede het allemaal grootspraak is. maar ik kan me ook je angst goed voorstellen, want stel dat?? heel belangrijk advies: haal het van je schouders af. licht zijn familie/vrienden in over zijn uitspraak zodat je niet verantwoordelijk bent voor zijn eventuele daden en de last niet alleen draagt. jij bent dan niet meer de enige die het kunt voorkomen en dat scheelt heel veel! en zoek zo min mogelijk contact met hem. want het vreet aan je en maakt je leven kapot, en dat wil je gewoon niet. bij hielp het ook om met een psycholoog erover te praten. want ook al is het waarschijnlijk een loos dreigement, je zit er toch enorm mee. sterkte!
Hallo allemaal, Bedankt voor jullie lieve reactie's. Ik lees veel dingen die ik ook al van vrienden en familie heb gehoord zoals mensen die het hardst schreeuwen dat ze zelfmoord plegen die doen het uiteindelijk niet. En als hij het dan wel doet dat het dan niet mijn schuld is. Afgelopen donderdag heb ik de kleine op de echo gezien, en het hartje wat zo krachtig klopte! Ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om aan dit mooie kleine wondertje een eind te laten maken en dat wil ik dus ook absoluut niet!! Ik denk dat het inderdaad heel goed is om hem gewoon een tijdje te negeren, en wat meer te genieten van mijn zwangerschap. Ik hoop alleen uit het diepste van mijn hart dat ie zichzelf niks aandoet, want ondanks dat hij nu slecht met me omgaat zou ik het heel erg vinden als er wat met hem zou gebeuren we hebben namelijk ook leuke tijden gekend. Ik ben in ieder geval blij dat ik vrienden en familie achter me heb staan en dat ik hier zoveel lieve reactie's krijg! xxx
Goed zo meid! Toen ik zijn reactie las, dacht ik eigenlijk alleen maar: wat een aansteller die gast! Echt, dreigen met zelfmoord omdat je ex-vriendin je kindje wil houden? Moet niet gekker worden, dit lijkt me een geval van pure chantage en wel van het laagste soort. Niet op ingaan hoor! En inderdaad, deel dit met mensen in jouw/zijn omgeving want ik weet niet waartoe hij in staat is om jou dat schuldgevoel te geven waardoor je misschien zwicht voor zijn chantage... Sterkte!
Jezebel wat goed van je dat je voor jezelf en kindje kies. ik zou toch nog alsnog met zijn familie proberen praten om ze alleen in te lichten over zijn dreigementen.. ik vind je erg sterk dat je op je leeftijd zonder hem verder je kindje een leven ga aanbieden..
Dankjewel! Ik heb het uiteraard gedeeld met mensen in mijn omgeving maar inderdaad ook met iemand in zijn omgeving die dicht bij hem staat. Deze persoon begreep beide kanten maar was wel zo aardig om nog even te zeggen dat mocht hij wel zelfmoord plegen dat het in zijn ogen mijn schuld is, omdat ik het kon voorkomen . Heb ik dus ook niet ontzettend veel aan gehad. Ik hoop in ieder geval dat ik mijn woorden kan waar maken! Ik ben bereid om er alles aan te doen om dit kindje een goed en gelukkig leven te geven. Ik hoop dat het allemaal goed komt, en dat er snel een einde komt aan deze stress volle periode! xxx
Wat een rare reactie. Laat het je niet aanpraten dat het jouw schuld is. Je kunt het ook omdraaien, dat je hen verantwoordelijk houdt voor de moord op jouw baby, als je abortus zou plegen. Beetje mensen een schuldgevoel aanpraten is niet moeilijk. Wel naar dat ze dat nu bij jou doen.
Meid, wat een ontzettende slappeling!!!!!!!!!!!!!!!! Ik hoop dat je sowieso bij hem weg gaat of bent. Dat je je kind niet in de omgeving van deze looser op laat groeien, want het enige wat dan jou schuld zou zijn is dat je vooraf had geweten dat je kind ontzettend beschadigd zal zijn. Deze jongen pleegt dus ECHT geen zelfmoord he. Mensen die zelfmoord plegen doen dit omdat ze geen uitweg meer zien. Omdat ze zichzelf niks waard vinden (wat trouwens ook zo is, maar dat terzijde), omdat ze zeer depressief zijn of omdat ze psychiatrische problemen hebben zoals bijvoorbeeld psychotisch zijn. Jou vriend is dan misschien wel psychiatrisch, maar gebruikt dit om jou ergens toe te zetten. Emotionele chantage heet dat. Dat is heel iets anders. Je moet tegen deze jongen zeggen dat hij geen enkele zorg voor het kind hoeft te hebben en dat hij lekker zijn eigen kinderachtige leventje mag leiden. En jij moet maken dat je weg komt! Wat betreft de reactie van die andere rare pipo....pfffffffff, WHAHAHAHAHAHAHAH!!!!! Dat kun je de volgende keer tegen hem zeggen. Gewoon uitlachen. Iedereen maakt in zijn leven zijn eigen keuzes. Dus als iemand echt zelfmoord zou willen plegen dan kun jij dat niet voorkomen. Dan blijf je bezig. De volgende keer gebeurt er weer iets en dan dreigt hij weer zichzelf van kant te maken. Blijf jij dan je hele leven dingen voor hem oplossen??? je kunt je ook afvragen of je bevriend wil zijn met zulke slappe mensen die niet eens de verantwoordelijkheid kunnen nemen hun eigen problemen onder ogen te komen en ze aan te pakken.
@ Sillie78: hahah ja het is nu onlangs mn ex inderdaad! Ik had ook al een stukje geschreven voordat het forum werd vernieuwd dat het veel beter met me gaat. Inderdaad hij heeft (nog) geen zelfmoord gepleegd en ik denk ook niet echt meer dat hij dat gaat doen. Heb nog heel zelden contact met hem, en ik ben blij dat ik in een wat rustiger vaarwater terecht ben gekomen. Vind het wel moeilijk te accepteren dat hij me zo laat vallen en dat ik het echt allemaal alleen moet gaan doen maar dat heb ik er allemaal voor over!! Helemaal op speciale dagen zoals vandaag (mijn wondertje is vandaag 12 week!!) besef ik hoe veel geluk ik eigenlijk heb dat ik 1. Zwanger ben, en 2. Het tot nu toe allemaal goed gaat, en mijn kindje voor zover dat tot nu toe te zien is gezond is! Ik zou dit voor geen goud willen missen, en ik weet ook zeker dat ik het alleen helemaal ga redden en dat ik hem daar dus niet per se voor nodig heb! En wie weet is er wel iemand in de toekomst die wel voor 100% voor mij EN voor mijn kindje wil gaan! xxx
Hey meissie! En dat klinkt nog een positief!! Dat is de manier ja! Jij gaat gegarandeerd nog gelukkig worden en vind vast nog wel een leuke man die jou en je kindje waard is. Hier een soortgelijk verhaal en ik heb inmiddels ook weer een vriend. Hij is bij me gekomen toen ik zwanger was en is blijven plakken, ondanks dat ik steeds dikker werd . We hebben inmiddels een huis gekocht en hij accepteerd mijn zoontje als zijn eigen kind. Dus zo zie je maar, dat het allemaal op zijn pootjes terecht kan komen en zeker met zo'n instelling zoals de jouwe! Geniet van je zwangerschap meid!! Liefs Vaam