twee borsten leeg...hoe kolven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Noukel, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukel

Noukel Nieuw lid

20 sep 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 26 augustus dit jaar bevallen van mijn dochter, met een keizersnede.
    De borstvoeding gaat op zich goed, alleen ze drinkt altijd 2 volledige borsten, ipv 1 borst leeg en de ander als 'toetje'.. Er valt dus nooit iets te kolven en als ik straks moet beginnen met werken, heb ik geen voorraad.
    Ze komt gemiddeld zo'n 7 á 8 keer per etmaal, de ene keer zit er 2,5 uur tussen en de andere keer 4 uur. 's Nachts meestal zo'n 4 uur.

Ik vraag me 2 dingen af;
    - Is het wel goed dat mij dochtertje 2 borsten leeg drinkt (ze doet echt soms een half uur over een borst) en zoja,
    - Hoe doe ik dat straks met kolven

Omdat ikzelf twijfelde of het wel klopt wat betreft de twee borsten leeg drinken en omdat ik straks toch een voorraad moet gaan aanmaken, heb ik vandaag iets gedaan, waarvan ik geen idee heb eigenlijk of het wel goed is, nl;
    Ik ben nu iedere keer maar één borst gaan geven, wat inhoudt dat ik zelf een regeldag heb veroorzaakt. Ze is tot nu toe vrijwel ieder uur gekomen en dan gaf ik het ene uur de ene borst volledig en het andere uur de andere borst. Dit, met het idee dat zij er dan voor zorgt dat de voorraad in de borst groter wordt.

Ik hoop snel een antwoord te krijgen.
    Alvast bedankt!

Groetjes,
    Anouk

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Anouk,

Je bent echt heel goed bezig!
    Dat je meisje 2 borsten drinkt dat is niet erg (er zijn er veel meer die dat doen)

Dat je zelf een regeldag hebt ingebouwd is heel goed. Zo wordt de productie hoger.

Datzelfde zou je ook bereiken als je een paar dagen achter elkaar steeds op hetzelfde moment tussen twee voedingen in zou kolven. Je lichaam gaat dan op dat moment ook een voeding aanmaken.

Nu is het even sprokkelen maar als je straks een keer moet kolven in plaats van een voeding (bijvoorbeeld als je weer aan het werk gaat) dan heb je natuurlijk veel meer melk. Die heb je dan weer om een volgende keer mee te geven.

je sprokkelt nu dus een paar voedingen vooraf en straks vul je dat weer aan met melk die je kolft op een moment dat normaal een voedingsmoment was (en dan is dus meer melk als wanneer je dat tussendoor sprokkelt)

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina