ik wil misschien een moederfiets gaan kopen, maar twijfel tussen deze 3: Batavus Mambo Gazelle Bloom Sparta Amazone Wie heeft er 1 van, en wat zijn de voor- en nadelen? En wie weet of er ook ergens een betrouwbare test te vinden is van moederfietsen? Zijn er ergens goeie webwinkels waar ze leuke aanbiedingen hebben? Alle andere tips zijn ook welkom!
Ik heb de gazelle bloom en zou deze nooit weer kopen. Ik ben er eigenlijk net iets te klein voor en kannet niet met mijn voeten bij de grond. Dat zou wel handig zijn geweest. Zal dan ook blij zijn alsmik die fiets de deur uit kan doen en een andere aan kan schaffen. Daarnaast moet ik bij de bloom draaien aan een knop onder het stuur, waardoor die niet omklapt. Een vriendin van mij die heeft de sparta volgens mij en daar zit gewoon een veer aan. Dus nee voor de gazelle zou ik nooit meer gaan. Succes met het maken van je keus!
Niet lullig ofzo, maar de laatste tijd zijn er tig topics geopent over mamafietsen. Wellichte ve de zoekfunctie gebruiken ?? Ik heb een Amazone trendy.
Ik heb een Bloom en die zou ik ook niet weer kopen. Vind het heel slechte kwaliteit voor zo'n dure fiets. Standaard aldoor los, stuurslot/versnellingen kapot. Nee, niet echt aan te raden. Ik heb destijds mijn sparta amazone ingeruild voor deze, omdat de bloom hoger is en de sparta mij te laag was, maar zou achteraf liever mijn sparta hebben gehouden.
Heb zowel een bloom als een sparta gehad. De bloom als eerste en hoewel die prima beviel met 1 uk vind ik de sparta die ik nu heb toch net wat beter uitgerust en steviger met een 4 jarige voorop en een maxicosi achterop.
ik heb de gazelle bloom en ik vind het een superfiets. Fietst lekker licht, lekker stevig. Niet zo'n belachelijk groot stuur, zodat je niet voor gek zit als het voorzitje eraf is. En ook in grote wielmaat te verkrijgen ipv die kinderwielen. Nadeel als je kind achterop zit en de fietstassen vol, dan krijg je een beetje het gevoel dat je aan het steigeren bent. De fiets is goed stevig en kan veel kilo's aan, wat ik wel belangrijk vond omdat ik zelf niet een van de lichste ben. Ik ben nog steeds blij dat ik hem heb.
ik heb ook de gazelle bloom en ben zeer tevreden!!!!!! Ik ben niet heel groot, en heb toen kleinere wielen gekregen zodat ik keurig met 2 benen op de grond kan voel ik me zeer veilig!!! ik vind het een leuk uitziende fiets die goed fietst en de kinderen en ik goed ruimte hebben (zelfs nu ik 32 weken ben nog steeds ruimte) enigste wat ik ergelijk vind is dat de standaard steeds loszit, voor de rest geen klachten
ik heb een amazone gehad..(ben een tijd gastouder geweest en had vaak een kleintje voor op de fiets.. vond het een k*t ding
Wij hebben de bloom, prima fiets...nooit problemen mee. Ik las hier dat iemand de fiets te groot vind...dan had je goed moeten passen en een ander frame maat moeten nemen. Ik vind Gazelle kwalitatief een beter merk als Sparta. Batavus staat gelijk aan een Gazelle. Bijkomend nadeel van de sparta vond ik dat het stuur zo breed is, dat je op fietspaden niet echt goed naast elkaar kunt fietsen. Je moet echt uitkijken om niet met de sturen in elkaar te komen.
Ik heb de mambo deluxe en wil geen andere meer! Fietst heerlijk licht en is enorm stevig. Ook heb je geen enorm breed stuur, maar gewoon net breed genoeg voor je stoeltje voorop. Je kan hem ook helemaal aanpassen.
Ik heb de mambo! Ideale fiets. Ik heb speciaal voor deze gekozen omdat ik een kleinere frame maat kon kiezen, maar wel voor de normale maat wielen kon gaan. Volgens mij kan dat bij Sparta en Gazelle niet.
Ik heb ook een topic geopent en daar werd het moederstuur genoemd. Nou heb ik zelf een goede fiets (batavus weekend, met lage instap), dus ga ik het moederstuur kopen. Deze kan je op elke fiets bevestigen en je zet jouw handvaten, versnellingen en remmen erop. Het fiets stoeltje komt tussen het stuur en voor een deel boven je voorvork, wat dus heel wat ruimte geeft tussen zadel en fietsstoel. Zal ff een foto opzoeken
Het stuur kost 59,95 en je kunt hem via internet kopen bij bijv. moederstuur.nl, maar ook bij halfords. Ik vindt het in iedergeval een veel betere optie dan een moederfiets (een stuk goedkoper ook). Hier 2 foto's op google kan je meer foto's vinden.
Als je kleiner bent als gemiddeld (ik ben 1.63) is dat absoluut geen optie. Dan kan je niet over je kind heen kijken.... Bij moederfietsen kan ook trouwens ook een probleem zijn. Ik heb een extra klein frame van de Mambo, maar doordat er een stuurslot 'onder' het stuur zit en je ook nog het bevestigingsblok van je voorzitje hebt, kan ik er zelfs bij een extra lage moederfiets bijna niet overheen kijken. Misschien een goede 'waarschuwing' voor kleinere moeders hier!
Ik heb het op mijn fiets uitgeprobeert en het lukt prima, ik ben 1.64 Misschien ligt het aan de fiets die je hebt......?!
Gazelle Bloom, heel stevige en stabiele fiets. Deze is door (ik dacht) de consumentenbond ook als beste moederfiets getest.
ik heb de sparta amazone, heb geen andere getest, maar vind t een fijne fiets, het stuur is wel breed, maar dat vind ik wel fijn.
Ik heb ook een Gazelle Bloom (de laatste tijd komen moederfiets topics wel vaak voorbij ) en zou geen andere fiets willen want hij fiets fantastisch en het is een hele stabiele fiets. Ben benieuwd hoe het gaat met 2 kinders erop straks.
Hier sparta amazone limited edition. Echt super! Vorige week weer helemaal beladen, kind achterzitje, 2 fietstassen bomvol, uitstekend parasol in de tassen, handdoeken in het voorzitje gepropt en mandje ook vol met spullen en een tas. En ik fiets heerlijk.. Heb m nu bijna 2 jaar, hij is nog super, geen gebreken, ziet er nog super uit, helemaal happy nog steeds!