Succesvolle versie en terugdraaien

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Loeka123, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeka123

Loeka123 Lid

31 mei 2015
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Vandaag heb ik een succesvolle versie gehad van mijn in stuit liggende baby. Super fijn!
    Alleen nu ben ik dus ontzettend bang dat hij terugdraaien zal. De baby beweegt een hoop (zoals hij eerder ook deed, maar toch). Wie herkent dit, en is de baby bij jou wel of niet teruggedraaid? Als dit gebeurd is, voelde je dat dan duidelijk? En hoe snel na de versie gebeurde dit?
    Voelde jullie je kindje anders bewegen na de versie, of was dit ongeveer hetzelfde?
    Wie kan me geruststellen?
    Gelukkig heb ik vrijdag alweer controle van de ligging, hopelijk met positief resultaat.

2. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Geen ervaring mee maar ik hoop met je mee :)

3. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Oh.. spannend zeg! Zou me daar ook druk om kunnen maken.
    Geen ervaring (nog); ik moet beslissen of ik een versie wil of niet.
    Hoeveel weken ben je nu? (en viel t mee...? :))

Hoop met je mee dat 'ie zo blijft liggen!

4. Loeka123

Loeka123 Lid

31 mei 2015
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankjewel!
    Ik ben bijna 35+5 nu, dit is mijn eerste zwangerschap.
    De versie zelf is goed te doen, maar vond het medicijn wat je van te voren krijgt wel heel vervelend.
    Toch zou ik het iedereen aanraden, want volgens mij is het sowieso heel veel beter als een keizersnede.
    Hoe ver ben jij nu? Niet te lang wachten met de versie als je die wil hoor, hoe verder je bent hoe moeilijker! Succes met de keuze!

5. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Thx voor je reactie :) Altijd fijn een positieve ervaring.
    Ik ben nu 34+5 en word vermoedelijk a.s. woensdag verwezen naar een verloskundige (verbonden aan een zkh) die dat zonder medicatie doet.

6. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Krijg je trouwens nog een controle echo na de versie?
    Hoop dat je kindje nog steeds goed ligt!

Mijn afspraak voor uitwendige versie staat a.s. vrijdag ;)

7. Loeka123

Loeka123 Lid

31 mei 2015
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja, vrijdag controle. Maar ben gister al extra op controle geweest, was helemaal overstuur omdat ik mezelf in mn hoofd had gehaald dat hij weer gedraaid was en had een hele nacht niet geslapen, durfde niet te gaan liggen etc.
    Gelukkig bleek hij nog goed te liggen, en denk dat hij dat nog steeds ligt.
    Wat goed dat je besloten hebt tot de versie! Ben je gespannen? Succes hoor!

8. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Oh wat vervelend zeg dat je je zo druk hebt gemaakt :(
    Gelukkig zit ie nog op de goede plek.

Ik heb nog niet besloten om het echt te gaan doen hoor ;)
    Doe eerst die echo en CTG maar en dan hoor ik graag van de gyn wat de kansen op succes zijn, risico's etc... Vind het wel erg spannend ja... Gelukkig werk ik morgen en overmorgen nog (2 halve dagen) dus dat zal wel wat afleiding geven.

9. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    Hoi,

Ik heb ook een versie gehad met 36 weken. Het viel mij heel erg tegen maar krijg heel erg hartkloppingen van het medicijn en hij glipte tot drie keer toe halverwege weer terug haha eigenwijsje.

Toch nog een keer geprobeerd en toen lag die wel goed tot het einde van de zwangerschap.

Helaas toch met een keizersnede ter wereld gekomen omdat mn ontsluiting niet vorderde (waarschijnlijk lag hij er niet goed voor).

Bij een volgende besloten om het niet te doen omdat ik denk dat hij niet voor niks zo lag. Maar dat is puur persoonlijke ervaring

10. Loeka123

Loeka123 Lid

31 mei 2015
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    elf84, Ja idd, logisch dat je dat eerst wilt afwachten. Dat was hier idd ook wel zo hoor, al gaat t allemaal wel in 1 moeite door.
    Fijn dat je maar halve dagen hoeft te werken, dat geeft wat afleiding. Heb je wel bijna verlof? Ik zal voor je duimen vrijdag!
    Butterfly. Ik vond het medicijn ook echt heel vervelend, vergelijk t maar met een flinke paniekaanval. Gelukkig ging het draaien hier uiteindelijk wel redelijk rap. Jammer dat het voor jou uiteindelijk alsnog in een keizersnede resulteerde, snap ook dat je nu eerder gewoon accepteert als een nieuw kindje weer verkeerd ligt.

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik heb geen versie gehad, maar heb wel met 33 weken zwangerschap achteraf duidelijk gevoeld dat mijn kindje is gedraaid (uit zichzelf).
    Mijn kindje lag in stuit bij de echo in het zh. De volgende dag een echo gehad bij mijn verloskundige en toen lag ze ineens met haar hoofd naar beneden! Ik werd die avond ervoor helemaal gek van een drukke baby en werd ineens kots en kots misselijk. Ik voelde niet echt letterlijk dat ze draaide, maar ik kreeg ineens zo'n vreemd rotgevoel en zó absurd misselijk dat ik later dacht, dit móet het geweest zijn.. :)

12. Loeka123

Loeka123 Lid

31 mei 2015
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het delen van jou ervaring. Het is dus echt heel duidelijk te merken als ze met deze termijn nog omdraaien. Mijn verloskundige had het ook al over een misselijk gevoel, dat het lijkt alsof je niet goed word.
    Dat gevoel heb ik gelukkig nog steeds niet gehad en denk ook wel dat hij nog goed ligt. Fijne bevestiging!

13. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Was dat vervelende/misselijke gevoel er ook op na de succesvolle versie? Of werd je alleen een beetje naar door die medicatie?

14. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    wat voor medicatie krijg je dan?

15. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ze geven vaak weeënremmers om de baarmoeder beter te laten ontspannen.

16. Loeka123

Loeka123 Lid

31 mei 2015
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nee, alleen door de medicatie.
    De versie voelde voor mij een beetje als flinke(echt flink) druk op je buik met daarbij pijn aan je huid. Alsof er aan de huid getrokken werd, terwijl hij niets meegaf zeg maar. Zodra de gyneacoloog mn buik los liet was dat gevoel over. Helemaal niet fijn, maar wel goed te hebben. Laat je vooral niet gek maken. Vooraf had ik me het veel erger voor gesteld door alle verhalen.
    Ik denk morgen aan je, doe je nog even verslag hoe het was?

17. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Zal ik doen. Thx voor je berichtje.. we gaan het zien morgen ;)

18. Loeka123

Loeka123 Lid

31 mei 2015
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nou vanuit hier goed nieuws! Kindje ligt nog goed en is zelfs al helemaal ingedaald en ligt hartstikke vast! Die draait niet meer dus! Super blij mee.
    Hoe was het bij jou?

19. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Gelukkig!! Erg fijn :)

Hier een mislukte versie achter de rug. Al met al een druk en toch wel pittig dagje. Volgende week naar de gyn om de keizersnee te plannen.

20. Loeka123

Loeka123 Lid

31 mei 2015
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ai wat jammer zeg! Hoe vond je de versie nou uiteindelijk?
    Baal je erg van keizersnede? Mocht je wel kiezen of werdd t sowieso afgeraden? Heel veel succes iig!

Deel Deze Pagina