Ik zie ineens wazig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sparky, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Wie heeft dit eerder gehad?

Sinds een uur of 2 zie ik wazig en lijkt steeds wat erger te worden. Net alsof je heel lang in fel licht kijkt en dan ineens ergens anders heen kijkt.

Sinds die tijd ook een strakke band gevoel in zowel bovenbuik als bovenrug.

Gisteren nog op controle geweest en toen was mijn bloeddruk gewoon netjes. Had dus geen hoge bloeddruk.

Morgen weer officiƫle controle. Zou mij een enorme zeikerd noemen nu weer te bellen, maar anderzijds is dit toch ook wel eng. Vooral dat wazig zien...

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Als je het eng vind en ongerust bent gewoon bellen meid.
    Beter een keer teveel dan te weinig.

3. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.163
    1.844
    113
    Even bellen?
    Klinkt als te hoge of misschien een te lage bloeddruk al denk ik de eerste

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zou toch bellen!
    Ik had twee weken geleden ook een naar bandgevoel en had toen ook gebeld, de verloskundige is toen toch geweest ook al was de kans niet groot dat er wat was. Ik was ook wat minder ver dan jij. Wat de verloskundige vroeg was trouwens of ik bij mijn eerste last had gehad van een hoge bloeddruk en of deze dezelfde papa heeft. Blijkbaar is het heel zeldzaam om een zwangerschapsvergiftiging te krijgen bij een latere zwangerschap van dezelfde partner als je dat niet eerder hebt gehad. Maar ja, zeldzaam is niet hetzelfde als nooit, dus de verloskundige kwam toch langs. Bij mij bleek de pijn precies de bovenrand van de baarmoeder te zijn, die heel hard groeide. Ik herkende deze pijn ook niet van mijn eerste zwangerschap, dus was blij met de geruststelling (voiral omdat ik de volgende dag nog last had).
    Aangezien jij er ook nog wazig bij ziet en een paar weken verder bent, zou ik toch zeker bellen.

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Is mijn 1e met deze partner. Andere kinderen zijn van andere partner.

Zo eerst de kinderen maar in bed leggen en als het dan niet weg is misschien toch maar bellen dan..

6. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Mijn verloskundige zei altijd, bij twijfel altijd bellen. Beter een keer teveel bellen als te weinig!

7. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Bellen hoor!
    Je klachten klinken serieus!!

8. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Nou ook hier zwangerschapsvergiftiging gehad met een 2de zwangerschap zelfde partner dus kan wel degelijk.

Zeker even bellen hoor, en is het niks ben je teminste gerustgesteld toch :)

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Gewoon bellen meid!
    Ik had 1x twee afspraken binnen twee dagen. Moest beide keren mn bloeddruk meten.. Vond ik in eerste instantie onzin..
    Hun reactie, je bent nu voor een afspraak en het kan maar zo veranderd zijn..
    Omdat je klachten hebt, zou ik gewoon even bellen

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Twijfel nog.. voel me zo'n zeur! Wazig zien is niet erger geworden maar ook niet weg. Moet mij steeds blijven focussen om goed te kunnen zien. Maar weer dat ritje naar het ziekenhuis zie ik erg tegen op :(

11. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    Niks twijfelen, direct bellen!!
    Dit klinkt mij als alarmsymptomen!!

En je bloeddruk kan echt letterlijk van het een op andere moment door het plafond gaan. Maar serieus ik zou echt nu bellen, klinkt mij (en wil eigenlijk niet dramatisch doen) maar als acute zwangerschapsvergiftiging of iets in die hoek.

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Na ook het eten eruit gegooid te hebben nu in de auto naar het ziekenhuis..... hopend op een griepje

13. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Sterkte en hopelijk voel je je snel beter.

14. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Fijn dat ik lees dat je naar het ziekenhuis gaat, anders had ik met koeienletters willen schrijven: bellen!!

Heel veel sterkte.

15. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Goed dat je gebelt hebt, ik heb ook zwangersschapsvergiftiging gehad.
    Beter het zeker voor het onzekere nemen.
    Hoop dat het mee valt!

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Goed dat je toch gebeld hebt! hopelijk valt het allemaal mee.

17. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Blij te lezen dat je naar het ziekenhuis gaat, ik duim voor je dat het meevalt, maar dat kun je dan maar beter zeker weten. Sterkte!

18. SimoneM

SimoneM Niet meer actief

Poe wat een verhaal, sterkte, goed dat je naar het Z-H bent gegaan!

19. Sparky

Sparky Niet meer actief

Bloeddruk valt mee. 130/85. Voor mijn doen hoog maar wel vaker gehad in de afgelopen weken. Gisteren was bloeddruk 118/70.

Bloed geprikt, urine ingeleverd en nu aan de ctg.

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Succes!

Deel Deze Pagina