ik erger me aan al die vroege echo's....

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Marieke1983, Dec 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

...vind het heel fijn voor de mensen die ze krijgen hoor, maar het lijkt steeds meer de norm te worden! mensen die geen medische geschiedenis hebben bellen de vlos voor intake en krijgen gelijk een echo, en ik moet gewoon wachten tot de 12 weken.

niet dat ik het niemand gun, maar vanochtend heb ik gehoord dat ik nog 4,5 week moet wachten op het eerste teken van leven en daar baal ik nu van, terwijl het ondertussen bij andere aug2011 mama's echo's regent :(

dat wilde ik even kwijt... ben vast niet de enige die zoveel geduld moet hebben maar zo lijkt het nu even wel.

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,722
    1
    0
    Er zijn toch genoeg echobureau's waar je een echo kunt laten maken? Heb ik zelf ook gedaan toen ik 6 weken zwanger was. Later nog een keer toen ik 15 weken zwanger was. De laatste keer was met 27 weken.

3. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    ja je kan altijd een echo laten maken alleen moet je die betalen...en ik heb wel een reden gehad waarom ik eerder moest vanwege eerste miskraam anders ook pas met 10 a 12 weken

4. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Je ergert je dus niet aan de vroege echo's maar aan het feit dat jij er niet vroeg 1 krijgt, dat vind ik een heel verschil.

Zelfs na bloedverlies kreeg ik geen echo dus regelde ik er zelf 1 met 7 weken. 30 euro en je hoeft niet (veel) langer te wachten. Succes

5. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,722
    1
    0
    Ja, die echo's moet je dan zelf betalen inderdaad. Maar die € 35,- was het me meer dan waard.

6. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Bij sommige verloskundigen is het standaard?
    Die van mij wil standaard met 8 weken kijken of er een kloppend hartje is, en met 12 weken krijg je de termijn echo.

Vervelend dat je er zo lang op moet wachten, maar wat Loki ook zegt, je kunt ook zelf een vroege echo regelen als je vk het niet doet.

7. Meara

Meara Niet meer actief

Marieke ik snap je heel erg goed. Ik moest ook wachten terwijl de duur niet zeker was.
    Nu is elke vk wel anders natuurlijk en doen soms met 8 en 12 weken een echo. Die geluk heb ik ook niet gehad.
    Wat betreft een eerdere miskraam heeft het toch evengoed geen zin om eerder een echo te maken. Het gaat mis of niet.

8. simple

simple Bekend lid

Dec 3, 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ik zou graag met je willen ruilen hoor, dan had ik tenminste geen geschiedenis waardoor ik perse een vroege echo hoef. Dan zouden er in ieder geval een hoop minder onzekere vrouwen zijn. Maar helaas mocht ik niet wachten tot 10/12 weken met een echo vanwege mijn geschiedenis.

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

idd!
    een vroege echo krijg je echt niet voor de lol.
    wat is de toegevoegde waarde als je als "iemand zonder geschiedenis" wel een vroege echo krijgt? meer zekerheid?
    tuurlijk hoop je er niet op, maar de kans op een mk is even groot als iemand die wel al meerdere mk(s) heeft gehad.

en wat er al gezegd wordt: als je echt zo in onzekerheid zit, gewoon zelf een echo bij een echobureau regelen!

10. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    Heb een echo gehad met 7w5d, 11wk en 12wk3d. De eerste 2 waren in het ziekenhuis, we liepen daar ivm behandelingen om zwanger te worden. 1e om termijn te bepalen, en 2e om te kijken of ie t nog deed. En de 12wk echo was gewoon standaard van de vk..
    Nu heb ik 20wk echo gehad, en met 28wk weer 1..

11. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    1,526
    0
    0
    ik kan me voorstellen dat je dat ineens kriebelt als je dat leest over vroegere echos en dat jij nog zolang moet wachten..
    maar wat hier allemaal boven me geschreven wordt ben ik het mee eens.. natuurlijk wil je ook wel even weten hoe het zit daarbinnen.. gewoon even een echo regelen die je helaas zelf moet betalen dan weet je ook iets meer.. ;)

ikzelf heb een vroege echo gekregen ivm mk voorheen..

12. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    klopt maar ze doen dan een eerdere echo zodat je niet 12 weken in onzekerheid zit stress is slecht he?en als je al een keer een goede echo hebt gezien ben je al een beetje gerustgesteld vandaag dat ik de volgende keer mocht komen vanaf 7 weken

13. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Mijn huisarts deed zelf moeilijk toen ik bij mijn laatste zw een vroege echo wilde. Het zh deed helemaal niet moeilijk. IK heb recht op een vroegen echo ivm 2 MA. Ik had ook liever gewoon later een echo gehad want dan had ik al deze zooi niet gehad. O ja mijn laatste zw is weer een ma geworden met 9wk en met 13 wk eruit gehaald.Helaas denkt mijn lichaam wat zit dat zit ha ha.

14. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hier met 9 weken 2 dagen een echo gehad zonder een echte voorgeschiedenis,,Ik had wel buikpijnen mischien dat ze me daarom ze vroeg doorstuurde.

15. Meara

Meara Niet meer actief

Iedere zwangere zit in de stress de eerste weken miskraam gehad of niet ;)

16. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    hallo?ik heb t niet bedacht?:(:)

17. Meara

Meara Niet meer actief

Staat toch ook een knipoog bij. Is niet rot bedoelt hoor. Voel je niet meteen aangevallen

18. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Maar er is ook nog een andere kant aan die vroege echo's. Oke je weet wel heel snel dat het hartje klopt of niet. Maar wat nou als niet klopt ik heb het zelf 2x meegemaakt dat het met 5 wk was overleden. toen heb ik de 1ste x nog meer in spanning gezeten of het nog goed komt. Ze hebben me tot 11 wk laten lopen met iets wat er niet meer was.

Dus het brengt soms ook meer spanning met zich mee met een vroege echo. Ik ben blij dat ik hem krijg hoor want nu als het weer vroeg fout is laat ik het er gelijk uithalen.

19. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    Ik ken het hoor.
    ookal heb ik een geschiedenis met 3 miskramen ook ik kreeg pas de echo met 10 weken. Vind het ook wel jammer maar goed het is niet anders helaas...

het is per verloskundige/gyn/stad verschillende wat er word gedaan... helaas

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik bedoel niet als je een reden hebt voor een vroege echo, als je in de mmm zit of een mk hebt gehad vind ik het wat anders!! dat staat hier los van.

maar het verschil tussen verloskundigen is zo groot, sommigen krijgen al een echo met 5 weken gewoon voor het geval dat ze al iets kunnen zien, dat vind ik overdreven.

maar moest vooral even mijn frustratie kwijt... ik heb 3 maanden terug een mk gehad maar moet toch wachten.. en natuurlijk maakt het niet uit, want het zit of wel of niet goed. maar vind het nu wel heel moeilijk.

maar ik vind het jammer dat sommigen nu toch zeggen dat de vroege echo's niet voor niets zijn als mensen al een verleden hebben, want dat bedoelde ik dus juist niet.

Share This Page