Dames, De titel is duidelijk denk ik. Vandaag een echo gehad met 11w4d en de baby was 4,75 cm groot. Nu schrok ik een beetje, want op internet lees ik dat de baby al ruim 6,5 cm moet zijn. De gyneacoloog heeft niets gezegt, en het hartje klopt stevig. Hoe groot was jullie baby bij dit termijn ? Gr, Ilona
Hoihoi, Ik heb een echo gehad met 11w+5d en onze baby was 4,45cm.. nog wat kleiner als de jouwe dus. Ik zou me geen zorgen maken hoor... Tenminste, ik heb er nooit bij stil gestaan...
6,5 cm is waarschijnlijk met beentjes. Ze meten nu van hoofd tot bil zeg maar,zonder de lengte van de beentjes mee te tellen!
De gyn meet van kruin tot stuitje. De maten die op internet staan, is meestal met de beentjes erbij. Onze meid was met 10w3d 3,6 cm. Jij bent ruim 11 weken, dus ik denk dat jullie een hele mooie waarde hebben. Als het niet overeenkwam met de zwangerschapsduur, had je het van de gyn gehoord.
Dat is inderdaad waar. Op internet staat vaak de lengte in cm inclusief de beentjes! Dit meten ze bij de vk/gyn niet. Je kunt er dus vanuit gaan dat ook jou kindje zo'n 6 cm is met zijn beentjes erbij.
Bij mij was baby 5,6cm met 12 weken. Maar denk dat ze beentjes er ook bij gemeten heeft. Weet het niet zeker.
De kleine in mijn buik was afgelopen woensdag, toen ik 11+4 was, 5,5 cm van bil tot kruin. Mijn dochter was met 11+3 weken 5 cm.
Hoi dames, Bedankt voor jullie reactie's. Volgens mij was de lengte van onze baby dus gewoon normaal. Vandaag mocht ik voor het eerst het hartje komen luisteren, dit konden ze niet vinden. Heb toen meteen een echo gehad, waarop het hartje wel goed te zien was. Echter, er was geen beweging bij de baby waar te nemen...Bij de andere echo's was het een heel druk kindje. Is dat ook normaal ?