ik zie zo op tegen die inwendige onderzoeken!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door prima, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prima

    prima Bekend lid

    13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Ik weet dat het erbij hoort, dat het hun werk is, dat miljoenen vrouwen dit al hebben meegemaakt en het hebben 'overleeft', dat het waarschijnlijk minder erg is als ik denk...... maar toch kan ik wel huilen als ik eraan denk! Ik vind het zo spannend. Weet ook helemaal niet wat er allemaal gaat gebeuren maar voel me ook zo.... eeehhh BLOOT als ik eraan denk dat ik daar zo lig. Pfffff Ik zie mezelf daar al liggen met een rood hoofd en tranen in mijn ogen. :oops: Wie kan me zeggen dat het allemaal wel mee zal vallen?! (hahaha volgens mij heb ik het echt ff nodig als ik mijn eigen bericht teruglees.)
     
  2. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Het valt echt mee...stelt niets voor....
    Echt,ben al 4x geweest deze week....zit nix sexueels aan, heel simpel ,geen pijn en ik vind het super mooi om mezelf van binnen te zien.

    Peace of cake!

    en zet nu die zorgen uit je hoofd...
    hahahah
     
  3. prima

    prima Bekend lid

    13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Ik zeg steeds tegen mezelf dat het na de eerste keer vast minder eng zal zijn. Nou hoop ik maar dat dat ook zo is. We zullen het zien. En 4 X in de week is echt veel! Hoe doe je dat met je werk?
     
  4. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Het valt inderdaad wel mee, maar dat kan je pas zelf zeggen als je geweest bent... Die mensen in het ziekenhuis weten niet beter meis
    Succes!
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nou lieve meid, geruststellen kan denk ik niemand je....want zo voel je je nou eenmaal.
    Heel logisch hoor! Heeft denk ik iedereen wel.
    Toch gaat het wennen en voel je je steeds minder ongemakkelijk. Je gaat de artsen ook kennen en je merkt aan hun dat zij er niet anders van worden ;)

    Toen ik mijn eerste uitwendige echo kreeg (bij deze zwangerschap dus) had ik bijna mijn broek alweer op de knietjes, zo gewend raak je het dus!

    Na 7x ICSI blijft het ongemakkelijk...het is wel jouw prive stukje!
    Nu zitten de artsen er lekker niet meer aan....heb het eerste inwendige onderzoek van de vk wel alweer te pakken.
    Lieve meid, wen maar gauw...het houdt vanaf nu nooit meer op :-D

    Elmo'tje
     
  6. prima

    prima Bekend lid

    13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Bedankt voor dit opbeurende vooruitzicht Elmo! Ik probeer tegen mezelf te zeggen dat het na een paar keer over is en jij vertelt lachend dat het vanaf nu alleen maar erger wordt! Whaaaaaa.... :confused: :confused: hahaha Nee hoor, ik weet dat ik eraan zal 'moeten' gaan geloven en dat ik voor ogen moet houden waar ik het voor doe..... een eigen kindje! Het komt goed! :D
     
  7. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik kan wel roepen dat het allemaal went, wat het bij mij ook doet, maar ik bedoel maar.
    Het houdt vervolgens niet op. Geef je er maar aan over en laat het los.
    De situatie zal niet veranderen...jij moet veranderen.
    Kijk voor de grap eens extra om je heen in de wachtkamer....ja, zij liggen er allemaal net zo ongemakkelijk te wezen als jij!
    Misschien steunt dat je iets. Ook maakte ik vaak wel van die onnozele grapjes in de beugels...dat kan ook de sfeer net even ontspannender maken.

    Misschien valt het je hartstikke mee, ik hoop het echt voor je! Je moet er inderdaad even doorheen.
    Weet je, als je moet bevallen schijn je in je nest te poepen...tjah...weet niet wat ik ongemakkelijker vind ;)

    *alles gebaseerd op een dikke knipoog uiteraard*

    Elmo
     
  8. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Whahahha, lig in een deuk. Gekke Elmo.

    Ik vind het ook peace of cake. Fijn is het niet, maar hoe raar dan ook het went.

    Ikzelf deed altijd een lang shirt of truitje aan. Tegenwoordig maakt het me niet meer uit. Ze zien al genoeg dozen op een dag. Dus denk ik maar dat ik bij de dozenclub hoor..

    Succes en maak je niet al te druk, is echt niet nodig.
     
  9. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik heb me wel lang druk gemaakt over hoe en tot hoever te scheren :-D
    Dat zijn dan van die typische dingen dat ik denk: euh...wat zou regulier zijn?
    Maarja...ben nou eenmaal wie ik ben, dan misschien maar niet regulier :-D
     
  10. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ja, ik doe dat ook.
    moet er toch een beetje apetijtelijk (hoe schrijf je dat?) uit zien...
    dusse scheren en mooi ondergoed (al zien ze die niet eens,hahah) en dan maar hopen dat je niet net een scheetje laat...hahahhaha

    Moet zeggen dat ik een uitstrijkje minder leuk vond.
     
  11. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    inwendige onderzoeken zijn nooit leuk, en zullen nooit leuk worden ook, je zit daar tenslotte niet voor niets.

    Maar als je daar eenmaal zit gaat het meestal eigenlijk zonder dat je er over nadenkt en voor je tijd hebt om er weer over na te denken sta je alweer buiten...

    het zal nooit wennen, niet voordat je uiteindelijk in de "behandelstoel" ligt en ook niet daarna, maar je weet waarom je daar ligt en wat het resultaat kan zijn ;) en daar doe je het tenslotte voor...

    laat het gewoon over je heen komen meid, is voor mij het beste advies dat ik je kan geven...


    succes enne wie weet ben je al gauw "klaar" en zijn verdere onderzoeken overbodig ;)
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    gheheeheh poepen, scheetjes laten, daar heb ik geeneens over nagedacht.
    Die lieve gynies hier doen het licht uit! (daarna wel een bouwlamp op je muts) maar je hoeft niet open en bloot met witte blote kont door de kamer te lopen, want het is donker! hihihi
    Ook altijd lange hempjes aan, en maar gewoon liggen. Niks seksueels aan inderdaad. (heb ook van die oude bokken als gyn hahahaha)
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Sommige schrijven dat het nooit went, dat had ik dus niet, heb het ook nooit vervelend gevonden en heb er nooit tegenop gezien. Ik kan heel makkelijk denken 'het is hun werk'. Wel zorgde ik altijd dat ik netjes geschoren was daar beneden, of zij dat ook netjes vonden, geen idee, maar maakt ook niet uit, het gaat om je eigen gevoel.
    Ik moest dus vaak uit de kleren voor inwendige echo's en stond er vaak niet eens bij stil dat ik daar half naakt lag, maakte me meer druk of er wel een mooi eitje groeide, of verder was gegroeid. Vaak zat ik ook bij het 'metingen spreekuur' en had vaak dezelfde vrouw, van mijn leeftijd, was nog gezellig ook.
    (Wat ik trouwens heel erg bijzonder vond, was de eerste uitwendige echo.... na zoveel inwendig was dat opeens zo onwennig! Die 'vieze' gel op je buik ;) )

    Dus... als ik voor mezelf spreek, het valt allemaal best wel mee en het went echt! En het is het zeker allemaal waard geweest!

    Liefs en succes,
    Snoopy
     
  14. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Ik zag er ook huizenhoog tegenop en was verschrikkelijk zenuwachtig. Gelukki viel het me echt heel erg mee. Tuurlijk is het niet leuk, maar het is een noodzakelijk kwaad. En inderdaad wat Elmo ook zegt: kijk in de wachtkamer om je heen. Die liggen ook allemaal met de pootjes in de beugels hoor. Het heeft niets seksueels, het is echt heel medisch allemaal. Zo'n witte doktersjas, rubbere handschoenen en al die apparatuur; allemaal gericht op onderzoek en niets gericht op de seksuele kant van het naakt zijn.

    Meid, we kunnen je spanning niet wegnemen, maar mogelijk helpt het je om te lezen dat zelfs een schijterd als ik uiteindelijk dacht: "het valt eigenlijk best mee".

    Veel succes!
     
  15. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Het valt echt reuze mee. Ze weten wat ze doen daar en het is allemaal voor een goed doel.

    Wat ik alleen niet zo prettig vind is dat ik steeds een andere arts heb. Niet dat ik het erg vind om me voor allemaal steeds maar te moeten uitkleden maar meer dat ze allemaal hun eigenwerk wijze hebben. De 1 zegt dit, de ander dat. Soms is dat erg vervelend. Ze zijn wel allemaal erg lief.
     
  16. jolien

    jolien Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ook ik zat de eerste keer in de wachtkamer met het zweet dik op me voorhoofd(was met mijn mk)

    nu zit ik in de MMM en heb geloof ik al 5 inwendige echo's gehad!Moet zeggen dat de eerste keer bij een andere (vrouwelijke)arts ff onwennig was(lag me alleen druk te maken of ze wat tegen piercings had)

    nu ga ik er fluitend naar toe!Ben altijd zo benieuwd hoe het in me buik gaat(of de eitjes groeien)dat ik er niet eens meer over nadenk!Ik douch me van te voren goed,en scheer me netjes,en thats it!

    succes,en probeer er met een lolletje mee om te gaan,des te makkelijker word het voor jezelf
     
  17. prima

    prima Bekend lid

    13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    :) :) hahaha dat is idd ook al een paar keer door mijn hoofd geschoten! Schijnt dat je er niets van merkt omdat je toch keihard aan het bevallen bent maar toch... hahaha 'Gelukkig' is dat voor mij voorlopig nog niet aan de orde. Daar kan ik me in een later stadium druk om gaan maken! Alles op z'n tijd.
    Dat van dat 'reguliere dozen kapsel' is ook wel een onderwerp apart. Lijkt me voor zo'n arts wel fijn als hij/zij niet eerst door een bush bush heen moet worstelen voordat hij/zij iets ziet..... hahahaha Ik heb gelukkig nog tijd zat om over een gepast 'kapsel' na te denken. ;)
    Ik ben trouwens wel blij met jullie reacties! Ben benieuwd hoe ik erover denk als ik dat zh weer uitloop. Ik laat het jullie nog wel ff weten.
     
  18. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    ik heb nog nooit een inwendig onderzoek gehad,maar zie er ook tegenop.het idee dat je daar in je blote kont ligt.. :)
    maar het zal wel wennen lijkt me.
     
  19. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    @prima..

    Ik zag er de eerste keer ook heel erg tegenop. Dat gaan ze met zo'n dunne staaf je uhh doos? in. Ik was echt bang, dat het op sex leek en dat ik daar straks lig klaar te komen ofzo hihi. Maar er is inderdaad niets erotisch aan. Zelf scheer ik me altijd voordat ik ga, maar dat is iets wat tussen mn oren zit denk ik. Bij ons gaat het licht ook uit, ook geen bouwlamp (haha, moest wel lachen om die opmerking)

    Misschien een tip, weet niet of die al voorbij gekomen is, trek een rokje aan, dan voel je je wat minder bloot, die kun je gewoon aanhouden.

    Succes... wanneer moet je? of heb ik daar overheen gelezen?
     
  20. ik zag er de eerste keer ook zo enorm tegen op! ik wilde er echt níét aan denken! en ook zorgen maken als: hoe scheer je je?
    nou die vrouw (gyn) keek nauwelijks hoor, ze stops zo'n staafje (echo ding) erin en kijkt naar het scherm. en verder zit ze altijd tegen me te kletsen en alles uit te leggen, dat vind ik heel interresant. nu is het niet vervelend meer. ik doe geen andere kleren aan of scheer me extra. gewoon wel lekker schoon, maar ze kijken echt niet naar hoe je je scheert. je kan ook zeggen dat je het eng vind, dan kan zij er rekening meer houden, en jou misschien gerust stellen!
    heel veel succes,
    rachel
     

Deel Deze Pagina