ik zie zo op tegen die inwendige onderzoeken!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door prima, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haha wendy, ik wilde dezelfde tip geven... in een rok hoef je alleen je onderbroek uit...
    en over je coupe daar beneden. ik heb zelf zoiets, ik scheer het weg, mijn hubbie heeft daar een hekel aan :oops: heeft dan zoiets dat daar een stoppelbaard zit. (hoe glad je ook scheert)
    ik denk nu maar, die gyn is ook wel wat gewend, ben vast niet de enige harige doos, al knip ik hetwel kort, geen vlechtjes erin ofzo :D
    maar die inwendige echo vind ik nog steeds niks....
    liefs rensie

2. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Ik heb 17 september de eerste afspraak bij de fertiliteitsarts. Weet niet goed of dat dan alleen een gesprek is of ook meteen een eerste onderzoek. Ben dus benieuwd!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Reken maar meteen op een echo...dan valt het misschien mee ;)
    Ligt er w.s. ook aan hoever je in je cyclus zit.
    Elmo

4. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    hahaha Heel herkenbaar! Commentaar op de stekels en daarbij ook nog de huid irritatie bij mij..... nee het wordt een middenweg tussen vlechtjes en stekels denk ik. :) En dat die arts vooral naar het scherm kijkt is eigenlijk wel logisch ja. Het gaat dus vooral om mijn eigen gevoel. :( Dat maakt het al wat minder zwaar. Die vele reacties beginnen dus al wel te helpen hoor meiden!

5. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Dat is lastig in te schatten op dit moment ivm met mijn onregelmatige cyclussen. Ik denk dat ik ongeveer rond mijn eisprong zou kunnen zitten. (als ik die heb deze cyclus :( )

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dan kijken ze misschien sowieso even.....
    We zullen zien ;) nou ja....de arts dan :-D

7. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    hahaha nou ja met een webcam ofzo.... NEE HOOR! Ik vond het trouwens wel prettig dat ik al redelijk snel terecht kon. Ik was al bang dat ik maanden op een wachtlijst zou komen te staan. Dat las ik wel eens bij andere meiden. Weet jij of ik ervan kan uitgaan dat de vervolg onderzoeken dan ook geen lange wachttijden hebben? Dus als je binnen bent in het zh, dat je ze dan binnen redelijke tijd kan inplannen?

8. hallo Prima

toen wij eenmaal bij de gyn kwamen, was er geen wachttijd meer, er werd gelijk 'werk' van gemaakt zeg maar..
    bij mijn eerste afspraak kreeg ik gelijk een inwendige echo. ze haalt dan met een wattestaafje een beetje slijmvlies (vanbinnen) en stuurt dit naar het lab. word meteen onderzocht of alles ok is! als je de eerste keer (zoals bij mij) op de stoel moet, duurt dit max 5 min.
    toen ik later een baarmoederonderzoek kreeg, moet ik antibiotica slikken omdat er toch wat bacterieen zaten.
    en over je coupe (haha coupe..) je hoeft echt niks te doen daaronder hoor..! ze kijken echt bijna geen moment, behalve voor de opening!
    liefs

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

De onderzoeken waren bij ons zo gedaan, oorzaak was ook makkelijk te vinden en eigenlijk vooraf al bekend. Toch duurde de start naar de 1e IVF nog 7 mnd (schatting was 9 mnd) dus tjah, dat ligt ontzettend aan het ziekenhuis.
    Ik hoop dat het voor jullie mee zal vallen!
    Elmo

10. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    En in die 7 maanden was het alleen maar wachten? Pfff dat zijn lange maanden dan. Dat vind ik eigenlijk wel zonde van de tijd. Dan ben je er zelf helemaal klaar voor, ben je de dupe van die lange wachtlijst. Dat is balen!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, lang leve de wachtlijsten.
    Mijn schoonvader kreeg in die periode een dubbele transplantatie...dus tjah...kwam achteraf wel aardig uit eigenlijk ....

12. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Je doet ook weinig aan die wachtlijsten natuurlijk! Het lijkt me wel frustrerend dat je die wachttijd op een gegeven moment te horen krijgt in het zh. Dan kan je wel janken toch? Maar goed... jullie hebben nu wel het gewensde resultaat dus dat waren die maanden wel waard toch?

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Alles is het dubbel en dwars waard geweest!
    Op naar die eerste inwendige onderzoeken dus voor jou! :-D

14. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    ja, ja, ja daar doe ik het voor! Ik wil ook zo'n mooie banner.... We gaan hard aan de slag! Zelfs die vervelende onderzoeken neem ik voor lief. hahahaha

15. 1e bezoek gyn tot eerste IUI 2 maanden!

16. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Oh kijk, dat is al beter te overzien. Zijn de wachttijden voor ivf langer dan die voor IUI voor zover jullie weten? En wanneer kom je dan voor het één of ander in aanmerking? Want je hebt toch 3 mogelijkheden, IUI, ICSI en IVF? Het is niet zo dat je altijd start met bijvoorbeeld IUI? Dat heeft dan zeker te maken met de uitslagen van de onderzoeken van de zwemmers etc.? (Ik moet er nog even inkomen hoor.) Ik heb die informatie topics wel gelezen maar vind het nog lastig om het overzicht te hebben.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij ons (IVF ICSI) is het zo dat de zwemmers echt ontzettend slecht zijn.
    Bij IVF niet goed en bij IUI redelijk tot goed.
    De wachtlijsten verschillen vooral per ziekenhuis volgens mij. Toch lijkt die van IUI nooit zo achterlijk lang volgens mij...IVF en IVF/ICSI spannen dan denk ik toch de kroon ;)

18. precies! als je zwemmers gewoon redelijk zijn, begin je (altijd?) met IUI, lukt dat na (meestal ongeveer) 6 pogingenniet, word overgegaan naar IVF!
    wij konden na de 'standaart' onderzoeken gelijk doorgaan naar IUI

19. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Hey,

Ik weet hoe je je voelt....
    Ik zag er ook als een berg tegen op, maar het viel achteraf erg mee.

Mij helpt het altijd, als ik aan ergere dingen ga denken. Dan denk ik bijvoorbeeld: Ik heb niets te klagen verder ben ik gezond, iemand met kanker heeft het veel zwaarder dan ik op dit moment.

Ik weet dat het niet te vergelijken is en dat vruchtbaarheidsbehandelingen ook vrij ingrijpend zijn in je leven, maar mij helpt het soms gewoon een beetje. ;)

Heel veel sterkte meis!

20. Niet meer actief

Om te beginnen met IUI is er ook wel wat voor onderzoek nodig en dan ben je afhanklijk van je cyclus met of zonder hormonen , dat is bij ons het geval. De gyn wil eerst weten of de clomid werkt en dan pas de volgende cyclus verder. En ja dan ben je al gauw 2 maanden verder voor de 1 ste IUI.

En die inwendige onderzoeken valt mee, ik dacht ook mijn hemel moet ik daar met mijn gat bloot voor de gyn maar op dat moment sta je er niet bij stil.

Deel Deze Pagina