ik zie zo op tegen die inwendige onderzoeken!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door prima, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Prima, aan je cyclussen te zien zullen ze daar misschien met clomid iets aan willen doen. Als het zaad van je partner goed is, zullen ze denk ik niet meteen met IUI beginnen, maar eerst zelf met clomid. Maar dat is dus even afwachten, het verschilt per ziekenhuis en dan vaak ook nog per gynaecoloog.

Ik heb ook altijd zo gedacht als Bloemie, niet alleen tijdens de onderzoeken, maar tijdens het hele zwanger worden. We mogen blij zijn dat we gezond zijn, dat neemt die kinderwens niet weg, maar wat als je zelf ongezond bent en daardoor niet eens kinderen mag of kunt krijgen? Nu staat alles nog open, de kans is heeeeel erg groot dat het sowieso wel gaat lukken.

Over je coupe ;) , ik scheer het ook niet helemaal kaal hoor, vind ik persoonlijk ook niets en ik krijg er verschrikkelijke uitslag van, dus dat wordt er ook niet mooier op. Ik hou het lekker bij met de tondeuse, dus geen hele korte stekels maar ook geen vlechtjes, zoals iemand hierboven al schreef :) .
    En het gaat inderdaad om je eigen gevoel, een gynaecoloog kijkt nergens meer van op. Kan je je voorstellen hoe sommige schaamstreken eruit zien tijdens een bevalling, niet alle mannen zijn zo lief denk ik om je daar hoogzwanger te scheren (ik hoop die van mij wel ;), daar heb ik hem ruim voor ik zwanger was al voorzichtig op voorbereid) en zelf zie ik me ook niet met spiegel in de weer gaan. En na een bevalling ziet het er in de meeste gevallen ook niet zo geweldig uit denk ik. Dus ik denk dat de gynaecoloog met die van jou echt geen problemen zal hebben ;).
    Verheug je er maar lekker op dat je misschien even te zien krijgt hoe het er van binnen uitziet. Ik vond het erg interessant! En mocht je alleen een inwendig onderzoek krijgen, het is ook zo weer voorbij, maar ben je al wel weer een stapje verder.

Liefs,
    Snoopy

2. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Uit een eerste test is al gebleken dat het zaad van manlief niet goed is. (natuurlijk is er nog wel een kleine kans dat dit bij een tweede test wel goed is, maar goed.) Daar zullen dan toch ook wel consequenties aan verbonden zijn qua behandelingen? Mijn onregelmatige cyclussen, het regelmatig ontbreken van een eisprong én slecht zaad..... :D :D :D De doktoren kunnen hun lol op!

3. haha nou!
    ik denk idd dat je hormoon moet slikken dat jou cyclus weer in balans brengt. daarna beginnen ze (denk ik!) mat IUI?
    wanneer heb je nou die inwendige echo? of heb ik er overheen gelezen?

4. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    17 september moet ik naar het zh.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    In dat geval denk ik ook dat ze met IUI beginnen, ik weet niet hoe lang het geleden is dat het zaad getest is? Misschien willen ze nog wel een keer testen, maar dan moet er geloof ik minstens 2 maanden tussen de testen zitten. En je hebt natuurlijk ook verschillende gradaties van slecht. En zelfs heel erg slecht schijnt soms geen probleem te zijn om zwanger te worden. Misschien kan je zelf ook aangeven wat je wil, als jullie toe zijn aan IUI kan je dat ook wel aangeven.

Liefs,
    Snoopy

6. spannend.. en je moet nog zo'n lange tijd WACHTEN! dat is erg he?

7. Tyra

Tyra Actief lid

18 jul 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ergens op de Veluwe.......
    Beste Prima,

Ik zit vers in al het inwendige onderzoeken circuit. Toen ik 30 werd kreeg ik een oproep voor een uitstrijkje, nou NO WAY! =; ik weet het,...dat het verstandig is om wel te doen maar het idee dat ik daar met gespreide benen voor mijn huisarts moest liggen was al misselijk makend genoeg voor me. Totdat het zwanger worden naar mijn idee iets langer duurde, niet eens echt lang maar met het oog op onze leeftijd wilde de huisarts niet te lang afwachten en mocht ik een afspraak maken bij de gyn. Toen ik de praktijk uitliep van de huisarts liepen de tranen over mijn wangen en manlief vroeg verbaast wat er was, maar het idee dat ik in die beugels moest was al reden genoeg voor paniek. :-& Afspraak gemaakt bij vrouwelijke arts, wat echt een heel tof en lief mens was. Ik had haar ook verteld dat ik nog al hysterisch was tov inwendige onderzoeken en vooral onervaren. Ik had mijzelf wel een schop onder mijn kont gegeven [-X zo van; kom op stel je niet aan bij de tandarts is ook geen pretje. De Gyn. stelde mij gerust dat als het niet lukte om wat voor een reden dan ook dan proberen we het gewoon een andere keer. Het onderzoek waar ik me zo over opgewonden had stelde dus echt helemaal niets voor, pff waste of energy :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: .....het moeilijkste vond ik nog op een beetje galant in die stoel te eindigen. :oops: Vorige week woensdag mijn HSG gehad, auw...(maar niet zeuren bevallen is pijnlijker) en mijn schaamte was helemaal weg. Met andere woorden het valt echt wel mee. ;)
    Zet em op!

8. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    hoi meiden,
    Gister heb ik dan eindelijk mijn allereerste, gevreesde, inwendige echo gehad en het viel me mee. Zoals jullie al hadden gezegd was het ff wennen (ik vond het namelijk zoals verwacht erg gênant om met mijn benen in die beugels te leggen) maar zodra de lamp uitging en we naar het tv scherm aan het kijken waren voelde ik me veel minder bloot. Het deed in ieder geval geen zeer ofzo en het was wel interessant. Misschien verdwijnt dat gênante gevoel wel als ik vaker in die beugels heb gehangen. Ik ben in ieder geval erg blij dat ik over die drempel heen ben. Volgende week woensdag ben ik alweer aan de beurt. Dat is dan "al" mijn tweede echo dus straks mag ik me nog een ervaren beugelhanger noemen!
    Ik ben zo benieuwd naar alle bloed, sperma en echo uitslagen... Ik wil aan de slag! :)

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Yo go girl!
    Fijn dat je geen nare ervaring hebt opgelopen!
    Heel veel succes!

10. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Ja ik ben ook wel blij dat het meeviel. Ik moet zeggen dat ik na afloop een minder rooie kop had dan ik verwacht had. :oops: Ik heb mijn baarmoeder nu voor het eerst gezien (was al blij dat ik er in ieder geval éen had :) ) en zag twee vlekken met stipjes die mijn eierstokken + eiblaasjes bleken te zijn. Zwemmers vanmorgen weggebracht, gisteren een bloedtest gedaan.... volgende week een echo om te zien of er een eitje groeit (dat heb ik namelijk niet iedere cyclus) én we horen dan de de eerste uitslagen. Ik ben er helemaal druk mee in mijn hoofd. Wou dat we al een week verder waren! hahaha :) Bedankt voor het meelezen en reageren. Zo kan ik het een beetje van me afschrijven en erover praten met meiden die het gevoel herkennen. Scheel toch wel!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja he, handig he, zo'n forum ;)

12. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Moest erg lachen toen ik dit Topic zag....

Haha... weet je hoe preuts ik de eerste keer was? :)

En nu... nu ga ik liever 10 keer naar mijn Gyn, dan 1 keer naar de tandarts. Het is de normaalste zaak van de wereld... al hoop ik toch echt dat het binnenkort afgelopen is!

Succes in ieder geval, hoop dat het voor jou van korte duur is!

13. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    Hallo damens, ik moet as dinsdag ook voor het eerst naar de gyno.. 25 juni gestopt met mijn pil, geen menstruatie meer gehad.. 1 keer provera gehad met succes en nu dag 41 en nog steeeeds niks.. huisarst vertrouwt het niet dus hup naar de gyn.. maar je kan er dus bijna vanuit gaan dat je een inwendige echo krijgt. pfffff..

Ik ben zo preuts he, maar ja wat moet dat moet dus ik ben benieuwd, maar als ik jullie verahalen zo lees, dan valt het wel mee dus.

grotejes naatje

14. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik moest er ook niks van weten. Ik had zelfs niet gereageerd op een uitnodiging voor een baarmoederhalskankeronderzoek, omdat ik dertig was geworden.

Maar ja, voor IUI (en vervolgens IVF) moest ik eraan geloven. Na het eerste onderzoek had ik wel moeite met sex. Ik dacht door aan de gyn die een onderzoek bij me had gedaan (wat niet veel voorstelde: uitstrijkje).
    Maar, ik heb er nu geen probleem mee. (Zoals ik al eens eerder in een berichtje schreef: het is voor een goed doel.)

Deel Deze Pagina