Ineens niet meer doorslapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Life in Pink, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Mijn meisje van 4 maanden sliep al met 6 weken de hele nacht door. Nu is ze ineens sinds 4 nachten aan het spoken. Ze wordt elke keer rond 3 a 4 uur wakker.

Ze valt niet in slaap met een speentje, maar als ik haar 's nachts wakker hoor worden en ik geef dan snel een speentje, dan valt ze soms weer een uur in slaap. Nu hebben we haar elke nacht een klein flesje gegeven en die dronk ze gulzig leeg. Alleen zal ze hier niet snel aan gaan wennen en dan dus niet meer willen door slapen?

Ik vind het best moeilijk wat we nu het beste kunnen doen. Gister avond heeft ze haar 23.00 uurs fles met rijstebloem gekregen, maar helaas was ze weer om 3 uur wakker. Eerst een beetje water geprobeerd, maar dat wilde ze niet. Daarna een klein flesje melk, viel ze een uurtje op in slaap en toen vanaf 5 uur niet meer geslapen...

Wie heeft een gouden tip?

Groet Snoozie

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Demi heeft ook telkens periode dat zij in eens niet meer doorslaapt. Ze vallen bij haar eigenlijk altijd samen met een sprongetje. Ze krijgt dan van ons een fles want ik ga mn meisje niet met honger laten liggen.
    Na een tijdje gaat ze dan weer doorslapen, maar als ze dat niet zou doen is het ook prima.
    Als zij behoefte heeft aan een fles s'nachts dan krijgt ze die gewoon.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Ik was helemaal verbaasd toen ik dit las.
    Is alsof ik het zelf heb geschreven. Mijn dochter, ook vier maanden en vaanf geboorte een doorslaper, komt ook ineens al een paar nachten rond 4 uur voor een fles.

4. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hier sinds 3 maanden en 3 weken ook rond die tijd (variërend tot 5.30 uur) wakker. Terwijl ze vanaf dag 1 doorsliep.. :oops:
    Ik geef haar ook direct een flesje (heb de voeding boven staan zodat ik niet helemaal naar beneden hoef, scheelt toch weer paar minuten) en dan slaapt ze ook lekker door na 140 gedronken te hebben tot 9 uur meestal. Gaat vanzelf wel weer over, gouden tip zal er nooit zijn met baby's :)

5. Misschien zijn het de tandjes?

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    maar een pasgeboren baby door laten slapen is toch ook niet echt goed voor de suikerspiegel?

7. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hihihi, gouden tip is natuurlijk moeilijk, elk kindje is weer anders. Maar soms werkt het zelfde voor het ene kindje ook bij het andere kindje!

Ik hoor het inderdaad vaker om me heen bij kindjes van dezelfde leeftijd, zo rond die vier maanden. Ik vind het zeker niet erg om het flesje te geven, maar wat ik wel vervelend vind is dat ze daarna dus gewoon vanaf 5 uur wakker is! Als je dan beide moet werken, breekt dit je (ons in ieder geval) al na een aantal nachtjes aardig op! We zijn nu al een paar nachten zelf ook om 21.00 uur naar bed gegaan om zelf voldoende slaap te krijgen.

Nou, ja, ik geef haar nu maar lekker de flesjes die ze nodig heeft, en wie weet dat ze op een gegeven moment weer gaat doorslapen!

Groet Snoozie

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Ja het breekt inderdaad op een weekje op 2 geleden werd Demi telkens om half 2 wakker en daarna kon je om het kwartier je bed uit voor haar. We hebben haar toen een nachtje bij mn ouders laten logeren om zelf even een nachtje bij te tanken.

9. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    :cry: Gouden tip? Een paar jaar geduld hebben :D ! Mijn dochter is tot haar 4e in de weer geweest 's nachts, maar het kwam daarna helemaal goed. Sinds haar 4e gaat het prima. En tja, dan ga je aan nr. 2 denken :rolleyes: en hij is nu 's nachts in de weer. Hij sliep ook door en dat is sinds een paar weken ook over. Ik probeer max. een uur te rekken met speen en anders dan maar een lekker flesje. Kunnen we allemaal weer lekker verder slapen daarna. Een schrale troost: ooit komt het goed!

10. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    883
    113
    Noord Holland
    haha. mijn meisje is nu een half jaar en heeft in totaal maar 2 nachten dor geslapen :( maar als ik eerlijk ben en we kunnen verhuizen gaan we toch al voor de 2de aan de slag haha.

11. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Susanne85; wat moedig van je ;) !

12. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ons ukkie kreeg met 3 maanden ook slaapproblemen. Tot dan toe sliep ze bijna de hele dag en toen kon ze ineens niet meer in slaap komen. Krijsend van vermoeidheid en toch niet in slaap komen. Begin 4 maanden vertelde ik dat op het consultatiebureau en die zei dat ik, met 4 maanden, het ergste had gehad en dat ze op die leeftijd nu eenmaal moeten leren zelf te slapen. Voor die tijd gaat dat vanzelf en vanaf 3 maanden niet meer. Dan moeten ze dat gaan leren. En ze krijgen een andere diepte van slaap. Ze worden zich bewuster van de wereld om zich heen, dus dat moeten ze ook allemaal weer verwerken in hun slaap. Daardoor dromen ze meer, en droomslaap is lichter dan diepe slaap. Worden ze dus sneller wakker, en moeten dan leren zelf weer verder te slapen.

Vervolgens ging ze slechter slapen toen ze met vaste voeding begon. En nu weer nu we met borstvoeding zijn gestopt (wil ze 's nachts weer een fles terwijl ze sinds 2,5 maand doorsliep...).

Succes!

Deel Deze Pagina