Ik zie zo tegen de 20 weken echo op

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Manoes, 20 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @Manoes Tja een echo is ook altijd maar een moment opname en ze kunnen er ook niet alles op zien.. Na een echo denk ik: voor nu is het goed. En zo na de afgelopen echo ook wel van nou de basis lijkt goed.

Fijn dat met 14 weken alles goed was! Op naar de volgende mijlpaal.

@leemax jij succes as vrijdag

@blondie soms ligt t ook wel aan je voorgeschiedenis. Ik heb wat bagage en na een rotecho is wellicht de spanning wat groter dan dat je er nog onbezorgd instaat.

Je advies ben ik enerzijds wel mee eens vooral als iemand te veel stress ervan krijgt. Anderszijds kan ik me ook wel ergeren aan het feit dat sommige mensen de 20 weken echo zien als een "geslachtsecho" of "pretecho". Die lijken zich er niet van bewust te zijn dat het doel van de echo is het opsporen van eventuele afwijkingen.

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    uit ervaring weet ik dat vooral google echt niet je beste vriend is tijdens je zwangerschap:(, feit is dat als men een goede 20 weken heeft gehad hier niet speciaal een topic voor gaat openen, terwijl als er iets "mis" is weer wel om herkenning te zoeken, feit is dus dat het internet je eigenlijk een heel eenzijdig beeld geeft omdat mensen nu eenmaal niet een nieuw topic openen hoeraa een goede 20 weken echo gehad;) de statistieken zijn nu eenmaal dat de meeste zwangerschappen probleemloos verlopen en ja hier en daar lees je weleens dat iets niet helemaal goed is, dit gebeurt echter ook, je hebt er enkel niets aan om je nu 6 weken lang helemaal gek te maken over van alles wat er mis zou kunnen zijn, ook stress is niet goed voor je kindje ik heb je net ook al geschreven heb vertrouwen in je lichaam en je kleintje ;)

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ohh zo herkenbaar, ik heb volgende week vrijdag pas de 20 weken echo maar merk dat ik nu al gespannen raak ervoor.
    Wij hebben met 16 weken ook een geslachtsbepaling laten doen en toen heeft ze alles nagekeken en zag er goed uit maar toch maak me dat niet geruster.

Sowieso ben ik vanaf het begin van de zwangerschap ontzettend angstig en dat word er niet beter op. Ik ga echt de dagen aftellen tot volgende week. Gelukkig bijna een hele weekmarkten, dus genoeg afleiding.

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ohh zo herkenbaar, ik heb volgende week vrijdag pas de 20 weken echo maar merk dat ik nu al gespannen raak ervoor.
    Wij hebben met 16 weken ook een geslachtsbepaling laten doen en toen heeft ze alles nagekeken en zag er goed uit maar toch maak me dat niet geruster.

Sowieso ben ik vanaf het begin van de zwangerschap ontzettend angstig en dat word er niet beter op. Ik ga echt de dagen aftellen tot volgende week. Gelukkig bijna een hele week werken, dus genoeg afleiding.

5. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ik herken het zeker ook hoor. Elke keer voor ik een echo heb of voordat we het hartje gaan horen bij de verloskundige denk ik.....als het er nog maar zit :D Elke keer weer ben ik zenuwachtig.

Na de echo denk ik...oohhh wat fijn dat alles goed is en ben ik erg opgelucht....voor een week ongeveer. :D dan begint het weer van voor af aan.

Als we niet zoveel echo's hadden zaten we wellicht minder in spanning. Maar door die echo's hebben we tenminste nog wat "controle" over de gezondheid van ons kindje. Denk dat daarom zoveel meiden het herkennen.

Succes met alle echo's en onderzoeken!

Deel Deze Pagina