hart activiteit langzaam bij 6.2 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Marloes89, 28 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Hallo allemaal,

Wij hebben net een echo gehad waaruit bleek dat het hart activiteit erg langzaam was.
    Het kon 2 kanten opgaan zij ze. Het kan zijn omdat het nog te pril is..maar het kon ook uitlopen op een miskraam.

Heeft iemand van jullie dit ook gehad en hoe is dit afgelopen?

2. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Geen ervaring mee weleens een echo gehad zo vroeg ivm miskraam en toen klopte het hartje goed .. Misschien is het hartje net pas gaan kloppen en moet het "op gang komen" ik duim voor positief nieuws :)

3. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Heb de wel ervaring mee maar helaas geen positieve uitkomst.
    Bij mijn 3de zwangerschap een echo met 8 weken maar was een kleine van 6 weken te zien met een traag kloppend hartje, het hartje was helaas met 7,2 weken gestopt.
    Ik duim En hoop dat het voor jou wel positief afloopt. Ze gaven bij mij ook 50/50 kans

4. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel een rare uitspraak, wetenede dat het hartje waarschijnlijk een paar dagen klopt. Mss klopte het gisteren zelfs nog niet.
    Ik had een echo op 7 weken, ook een rustige hartslag maar volkomen normaal volgens gyn. Ondertussen bijna 17 weken zwanger!

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Hier kijken ze met dat termijn niet hoe snel het klopt omdat dat op dat termijn nog helemaal niks zegt.

Ze kijken alleen of het hartje klopt en of het netjes in de baarmoeder zit.

Bij mijn vorige zwschap echo gehad met exact 6 weken (via ivf dus termijn was 100% zeker) en er was een leeg vruchtzakje te zien.
    Wat ik toen te horen kreeg was " het ziet er goed uit hoor. Volgende week weer een echo".
    En idd een week later een vrucht met kloppend hartje en netjes 7 weekjes groot.

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hier heb ik inderdaad ook nog nooit van gehoord, en vind het zelfs een gedurfde uitspraak waar ik altijd erg sneu van wordt, het hartje kan later zijn gaan kloppen en hierdoor erg onregelmatig zijn ik weet echt niet anders dan dat dit normaal is

7. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Een uitspraak die je misschien onnodig ongerust maakt! Hier bij 6w3 een langzaam kloppend hartje (vond ik zelf zoals ik het zag) en tot nu toe gaat alles helemaal goed in de zwangerschap en heb ik gisteren en prachtig, super stevig kloppend hartje gezien.
    Wanneer mag je weer voor een echo? Succes.

8. mamitica

mamitica Actief lid

2 jan 2015
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden destijds een echo rond de zeven weken en de gyn vond toen ook dat het twee kanten op kon en we de zwangerschap nog niet van de dagen moesten gaan schreeuwen. 1,5 week later wat hij een stuk positiever en ondertussen ben ik bijna 35 weken zwanger.

Het kan dus idd allebei de kanten nog opgaan dat is het nadeel van zulke vroege echos .. succes met afwachten !

9. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Bij ons was dat ook met 6 weken en 2 dagen en toen werd ons verteld dat dit een beginnend kloppend hartje was. Uiteindelijk zijn we al over de helft. Ik zou proberen niet teveel te stressen ondanks dat ze je vaak onnodig onzeker maken. Wanneer krijg je weer een echo? Wij kregen een week later weer controle. Groetjes

10. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    Ik heb dat in 2009 ook gehad. Eerste controle gehad bij de gyn en toen klopte het hartje ook langzaam. bij mij zeiden ze toen wel van het kan 2 kanten opgaan. Helaas is het bij mij 2 weken later geeindigd in een missed abortion. doordat ik geen bloed verloor dacht ik dat alles goed was. Hoop dat je volgende week weer mag langskomen en dat dan alles perfect eruitziet!!

11. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Hoi bij mijn zoontje hetzelfde verhaal. Kon 2 kanten op maar de vl vond het te traag moest ernstig rekening houden met een miskraam.... Onze jongeman is nu ruim 2. Dus ik denk een voorbarige uitslag. Het is en blijft altijd afwachten zo pril.zwanger. probeer te genieten.

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier geen ervaring mee, succes met afwachten!

13. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    We hebben over 2 weken weer een echo maar vind het fijn om te lezen dat het bij de meesten toch goed is gegaan

Ik werd zelf erg onzeker door de vk omdat ze het in mijn ogen een beetje raar bracht maargoed we zullen nog even moeten wachten.
    Bedankt voor jullie reacties :)

14. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn gynae zegt dat bij een net beginnend hartje (dat is het ook bij 6.2 - is nog heel pril) dat het normaal was dat het soms te traag of onregelmatig klopte.

Normaal gezien checken ze dit pas bij 7 weken omdat het dan echt goed moet kloppen. Ik zou toch nog niet panikeren hoor!

Deel Deze Pagina