Ik ben al sinds afgelopen zaterdagochtend ziek. Milde griepklachten, maar ik ben er erg beroerd van. Maandag dacht ik redelijk beter te zijn, maar woensdagavond ben ik weer helemaal ingestort. Mijn zoontje is ook verschrikkelijk verkouden. Hij drinkt daardoor slechter/minder, vrees ik. Helaas komt hij ook weer 's nachts. Want hij sliep vanaf 6 weken uit zichzelf 8, 9, 10 uur door. Nu staat het meeste eten me tegen, zelfs als ik honger heb. Ik dwing mezelf om 3 maaltijden per dag te eten. Dat lukt met moeite. Nu ben ik bang dat de productie terugloopt, omdat ik niet goed eet en hij niet erg goed drinkt. Wat kan ik doen? Wat moet ik eten? Cashewnoten staan me nu ook tegen. Ik kan er misschien een paar proberen. Zoonlief heeft zijn consult bij het CB gehad. Zijn lengte was flink toegenomen (64,5 cm met 3 maanden), maar zijn gewichtslijn is aan het afbuigen, ook op de curve van BV.com. De dokter heeft 'm goed onderzocht, concludeerde dat hij slank is net als mijn dochter en ik. Dat hij levendig en beweeglijk is en er gezond genoeg uitziet, zijn vochtbalans is in orde. Ze maakte zich geen zorgen en zei dat hij wel beter gaat drinken als hij niet meer verkouden is. Ik ben eigenlijk bang dat ze het volgende consult met een KV-advies gaan komen als dit zich niet herstelt. Dus moet ik goede melk hebben voor als hij weer beter is. En oh ja, ik moet eigenlijk ook nog elke dag extra kolven voor het kinderdagverblijf, want hij gaat dinsdag a.s. voor het eerst een hele dag. Dan moet ik 360 cc hebben! En die melk krijgt hij dus ook al niet. Vandaag 1 borst gekolfd tegen de avond. Er kwam maar 40 cc uit! Ik heb maar 180 in de vriezer.
Vervelend zeg! Ik ben zelf twee weken geleden door de griep getroffen, en ik merkte ook dat dat een flinke productiedip veroorzaakte. Had de hele dag lege borsten en ik had huid-pijn (kende ik ook niet, maar blijkbaar bekend griep-symptoom) waardoor voeden echt een hel was, dus dat werkte ook niet mee. Maar een week later was alles weer op volle sterkte, dus geen "blijvende schade". Nou is die van mij wel ietsje ouder, maar ik denk dat het bij jou ook vanzelf weer goedkomt, zolang je maar vaak blijft aanleggen en kolven (als je zoontje door het verkouden-zijn geen honger heeft) En dat kolven voor het kinderdagverblijf is wel net rot nu Als het echt niet lukt als noodoplossing wat HA kv meegeven? En als je beter bent weer flink aan de kolf? In ieder geval heel veel beterschapvoor jullie beiden!
vooral goed je rust nemen,veel drinken en je kunt met je zoontje op de badkamer gaan staan stomen.evt babyneusdruppels (mag dacht ik vanaf 3 maanden)zodat zijn neusje goed open is voor het drinken.en met het kolven is rust ook belangrijk,met stress kan je toch minder goed kolven.laat de cc's voor nu even los en focus op je zoontje zodat hij de melk krijgt die hij nodig heeft.kan er iemand mee helpen met het verzorgen van je dochter?dan kan jij je rust wat makelijker pakken zodat je de energie hebt om op te knappen.beterschap!
Dank voor jullie berichten! Ik had ze wel gelezen op mijn telefoon, maar dat is toch lastiger reageren. Het weekend heb ik inderdaad rustig aangedaan. Mijn man heeft mijn dochter meegenomen naar de dierentuin, zodat die van de vloer was. Ik ben ook havermout gaan eten, maar dat is vooral omdat ik verder bijna niets naar binnen krijg. Een boterham staat echt tegen. Mijn zoontje begon als een gek te regelen. Hij dronk zo een half uur lang (normaal 10 minuten), terwijl er voor mijn gevoel niets uitkwam. Maar hij ging vastbesloten door, gelukkig! Zondag kwam er weer normaal melk uit en hij slaapt/sliep ook weer door (vannacht wat minder, maar dat had -denk ik- een andere oorzaak. Wel ben ik nog steeds ziek. De huisarts assistente zegt dat het ook griep is. Ik heb mijn zoontje gelukkig genoeg melk mee kunnen geven naar het KVD. Gisteren en eergisteren 90 cc extra gekolfd. Nu zijn de kinderen naar KDV en ik ben ziek thuis...