Hoi Hoi Ik ben nu pas 8 weken zwanger en heb morgen me intake bij de verloskundige. Nu ben ik al ander halve week ziek thuis. Mede dankzij een griepje, maar ook omdat ik de hele dag door misselijk ben. Ik kan me amper inspannen want zodra ik al ga lopen moet ik al overgeven. Nu zit ik te twijfelen om mijn baas te vertellen dat ik zwanger ben zodat hij weer waarom ik al wat langer ziek ben. Verder heb ik geen hele goeie band met mijn baas omdat hij pas nieuw is gekomen.
Ik heb het destijds met 7 weken verteld, want ik voelde me lullig dat ik me ziek moest melden. Ze zagen echt wel dat ik misselijk was (was eerder al lang ziek geweest)
ik zou het wel vertellen aan je 'baas' ze kunnen bij jou op het werk namelijk een volledige vergoeding krijgen van het UWV als jij in de ziektewet zit door je zwangerschap! hierdoor loopt het bedrijf minder geld mis als dat je gewoon in de ziektewet zit! je baas zal je hier denk ik alleen maar dankbaar voor zijn! succes ermee! groetjes
Vertellen op je werk en zsm een zwangerschapsverklaring inleveren.. Als jij "zwangerschapsgerelateerd"ziek bent, kan je werkgever dit uit een andere pot ( soort verzekering) bekostigd krijgen dan "uit eigen zak" te moeten betalen zoals bij normale ziekte..
Ehh.... vooral niet vertellen dus indien je geen vast contract hebt of slechte verstandhouding met je baas, dan kan dit een mooie reden voor hem zijn je eruit te werken en je hebt nog heel wat zware maandjes voor de boeg voor je verlof. Die misselijkheid kan nog wel even duren maar op de 1 of andere reden wen je eraan en kan je weer even door. Ik heb het volgehouden tot de 10 weken echo, toen ik zekerheid had over de kleine besloot ik het maar te vertellen, dat vond ik wel zo netjes. Gevolg: ipv een vast contract een tijdelijke wat nu natuurlijk niet verlengd wordt. Plus dat al die regelingen mooi bedacht zijn maar je het toch eerst met je baas eens moet worden over waar je gebruik van wil/mag maken het heeft mij 5 weken gekost voordat ik 20% minder kon gaan werken: ik was vrijwel helemaal opgebrand! groetjes, vrouw27