Hoi allen, op het moment geef ik geen borstvoedings meer maar van het werk mag ik wel borstvoedingsverlof nemen. mijn huisarts had gewoon een briefje geschreven zonder te controleren.... maar nu moet ik volgens de ziekenfonds naar een arbeidsgeneesheer... nu ben ik bang dat zij wel gaan controleren en ik dus geen verlof meer krijg... weet iemand hier iets meer over? ik heb tegen mijn werkgever gezegd dat ik nog wel borstvoeding geef... kzou zo graag nog een maandje extra thuis blijven
Sorry? Dat doe je? Je belazert de boel.... Vind dat je gewoon te werk moet...ik geef nogsteeds bv...ik moet toch ook werken. Ik vind het schandalig dat je zo omgaat met zo'n mooie wetgeving. Andere vrouwen die wel bv geven worden door mensen als jou benadeeld....je ligt de boel op! sorry maar je bent heel slecht bezig...kan hier heel boos om worden :x
Ooh, wat slecht! Dat zou ik niet kunnen hoor, zo liegen! Als je door de mand valt is dat toch echt je eigen schuld....
ooowwwkee.. Mijn ding is het ook niet zo om oneerlijk te zijn. Ik geloof alleen niet dat TS vroeg om jullie mening over oneerlijk gedrag. Ik dacht dat ze iemand om meer info vroeg... Maar goed... En ik snap best dat ze een maand langer thuis wil blijven... Liefs
dat intereesteert me niet of ze daarom vroeg of niet...als ik wist hoe en wat met de controle had ik haar die info toch niet gegeven. Het is HEEEEEL fout wat ze doet en dat mag best wel ff bij haar doordringen.
Ik zou ook wel een maand langer thuis willen blijven, maar om nou te liegen? Ik zou me dus echt totaal ongemakkelijk voelen! Maar goed, dat ben ik... Ik weet niet of ze het gaan controleren, lijkt me niet dat je je zoon moet aanleggen om te bewijzen dat het echt zo is! Denk dat ze gewoon vanuit gaan dat je de waarheid spreekt!
Moet je niet gewoon naar de controle-arts omdat je terug gaat werken na je verlof? Mijn werkgever heeft me ook al laten weten dat ik op controle ga moeten gaan als ik terug kom werken. Ik neem geen borstvoedingsverlof en ik moet ook naar de arbeidsgeneesheer. Zou het dat kunnen zijn? Voor de rest kan ik enkel zeggen dat je een groot risico genomen hebt en dat eerlijkheid het langst duurt...Ik denk dat iedereen hier wel een extra maandje wil thuisblijven . Neem dan toch gewoon ouderschapsverlof op, dan hoef je niet te liegen. En als je bedrijf in Vlaanderen gevestigd is, krijg je nog een bruto premie van 175 euro erbij!
vind ik ook, het feit dat ze het hier zo "onschuldig" vraagt betekend echt dat TS niet in de gaten heeft hoe fout het is wat ze doet! wil je een maand langer thuisblijven? neem lekker vakantiedagen op of ouderschapsverlof!
de controlearts gaat niet checken of je nog bv geeft maar wel zien dat je in staat bent om te gaan werken de maand erop. vind het wel erg dat je zo vals speeld eigenlijk, wij hebben hier in belgie manieren genoeg ( waarop je niet veel verliest) om thuis te zijn met je kind. dit noem ik nu eens profiteren van de wet maarja jij moet ermee leven hé
O wat slecht, wees blij dat dat er is in nederland hebben we dat niet eens extra borstvoedingsverlof. Maar zo zouden zulke mensen het voor andere verpesten iin de toekomst
Maar toch vind ik het persoonlijk wel jammer dat er over gedacht word het zo te doen zegmaar ! En gelukkig mag ieder dat gewoon melden! Ts stelt zelf deze vraag 2x en krijgt overal het zelfde antwoord ! Ben overigens wel benieuwd wat ts gaan doen, vrije dagen/(on)betaald verlof/of toch dat bv-verlof.
Jawel, ik snap het ook wel, maar op een gegeven moment weten we wel hoe slecht ze bezig is. Kreeg er een beetje de kriebels van, iedereen is heiliger dan de paus, en stiekem willen veel mensen best langer thuis blijven. Waarmee ik zelf niks goed praat maar ik vind dat er wel (hard) genoeg gereageerd is.
@Beastie: en jij bent de heiligheid zelf? JIj doet nooooooit iets dat eigelijk niet mag. Maakt nooit een beslissing die eigelijk anders had gemoeten? Pffff, bah. Wat een onzin zeg... Lekker makkelijk hoor. Je MOET niet reageren. Je kunt er ook voor kiezen om NIET te reageren. Maar ik vind niet dat JIJ anderen met een vingertje in de lucht hoeft te wijzen op hun onvolkomenheden... BELACHELIJK zeg.
Tuurlijk doe ik wel eens dingen die niet mogen...jij toch ook? En inderdaad ik Moet niet reageren...nee ik WIL reageren. Maar dat wil toch niet zeggen dat er geen grensen zijn? Snoepje stelen van je moeder kan nog wel....snoep stelen uit een winkel niet. Jah het ik makkelijk om te zeggen dat je iets afkeurt tuurlijk. Het is moeilijker om nu de waarheid te zeggen. Maar het gaat hier niet om 10 euro...niet om 100 euro maar om een MAAND salaris...ookal is ze nog vrij jong maar dat vind ik een hoop geld. En nu ...naar mijn weten is alleen zij het die de boel oplicht....maar wat als 10% van de flesvoedende belgische dames dat doen? Omdat het zo makkelijk is en omdat ze allenmaal een maandje extra thuis willen zijn. Jah dat wil ik ook wel ...maar ik heb daarin nix te willen...zover of dagen opnemen of werken...thats it. En misschien wijz ik met me vinger in de lucht...nou en? Laat me...net zo als ik jou laat. De maatschappij gaat naar de kloten door mensen die de boel oplichten. Dus nogmaal...jah ik doe ook dingen die niet mogen maar ik ben wel eerlijk in de dingen die er toe doen...hier is niet alleen haar baas de dupe van maar ook collega's en in de toekomst de dames die deze regeling WEL van harte kunnen gebruiken...zoals ik met me dochter die flesweigeraarster is Ik schaam me dood dat er mensen zo met zaken omgaan...en dat er nog mensen zijn die het wel oke vinden.
Offtopic: Ik vind stelen van je eigen moeder toch echt erger dan van een winkel! Dus wie kan beslissen wat wél en niet kan/mag? Ik zit in de ziektewet terwijl ik me af en toe prima voel, misschien had ik best kunnen blijven werken maar ik vind momenteel mijn gezondheid en dat van mn kindje belangrijker. Wie is iemand anders om daar over te beslissen? Wie is iemand anders om te mogen beslissen dat je niet een maand extra verlof kan gebruiken? Wat gek dat vrouwen in Belgie langer verlof krijgen als ze BV geven, dus als dat niet lukt heb je pech en heb je die extra maand niet? Eigenlijk zou iedereen met die maand extra verlof het moeten weigeren als je helemaal heilig wil zijn, want je kan best kolven joh. (sarcastisch bedoeld) Nee ontopic: Ik zou niet weten of ze het controleren.... EN ik zou iedereen een maandje extra gunnen. Het is misschien niet helemaal eerlijk, maar kan me best voorstellen dat je een maandje langer bij je beebje wil blijven. Genoeg vrouwen gaan NIET meer werken en houden hun handje op voor een paar jaar uitkeringen enzo.
Stelen is uberhaupt slecht...maar van jou mogen ze niet snoep stelen maar als je het uit een winkel jat mag het wel..iedergeval minder erg bijzonder. Als de gezondheid van jou en beeb er baat bij hebbenals jij niet werkt dan is dat zo....gezondheid voor alles. Maar als alles oke gaat en je wil gewoon lekker thuis blijven omdat je dat lekker vind, vind ik dat een ander verhaal...zeker omdat je collega's en je baas benadeeld. En ik misgun haar dat maandje niet...zo is het ook niet want ik weet ook hoe het voeld als je weer te werk moet gaan Maar de manier waarop...of ze nou uitbetaald krijgt of niet...haar vervanging wordt wel betaald...en ik vind het persoonlijk nogal een onbeschoft...zo gaan mensen nietmet haar om waarom zij wel met hun. In vol vertrouwen krijgt ze het verlof terwijl ze geen recht heeft op dat vertrouwen. Ik heb zelf een flessenweigeraar....nou daar kwam wat stress bij toen ik weer moest werken....ik had BV dat verlof ten harte genomen. Dus met kolven alleen kom je er echt noet dan....inmiddels drinkt ze wel wat op het kdv...maar echt geen volle flessen en ben de hele avond haar aan het bijvoeden Ik snap wel "sarcastisch bedoeld" maar zo makkelijk is het niet. Hopenlijk kom jij daar niet achter ..(bedoel dat het bij jou wel soepel loopt) En dames die er voor kiezen om niet meer te werken krijgen geen uitkering hoor. Krijgen korting op de belasting aanslag van hun man...maar krijgen geen geld...zolang je niet op de arbeidsmarkt zoekend bent en je houd aan de solicitatie plicht... Je kan altijd je hand ophouden...maar of er iets invalt weinig kans.
Dus het ligt NIET aan mij ...vond het al zo raar dat ik commentaar kreeg...nou is dat niet erg hoor...maar gewoon raar
Even ter verduidelijking: je hebt twee soorten borstvoedingsverlof in België: - eentje is onbezoldigd (je mag het wel opnemen, maar je wordt niet betaald ondertussen). Het is dus een soort onbetaald verlof. Het hangt af van bedrijf tot bedrijf of je dit kan opnemen. - de tweede soort valt onder bescherming van de moeder en is wel bezoldigd. Dit geldt enkel voor jobs waar de gezondheid van de moeder in gevaar komt (bv als je in contact komt met gevaarlijke stoffen). Om hiervoor in aanmerking te komen, moet je dus aan de arbeidsgeneesheer kunnen bewijzen dat die gevaren zich stellen. Dan kan je werkgever nog kiezen: - hij kan je een andere job aanbieden waar die gevaren niet voorkomen - of hij kan je contract schorsen voor de periode dat je borstvoeding geeft Enkel in het laatste geval heb je recht op betaald borstvoedingsverlof. (60% van je loon en tot maximaal vijf maanden na de bevalling) Het gaat er dus zeker niet om dat de TS een volledig maandloon krijgt. Dit gewoon ter info.