Welke bloem/plant het beste bij graf?

Discussie in 'De lounge' gestart door 00Wendy00, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Wij gaan zondag weer naar het graf van mijn schoonvader (hij is helaas overleden toen ik 8 weken zwanger. Hij heeft gelukkig wel geweten dat ik zwanger was) maar welke bloem of plant kun je het beste bij een graf plaatsen. Het moest natuurlijk een beetje sterke plant zijn omdat we er niet zo vaak komen.....

Groetjes,
    Wendy

2. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    chrysanten blijven lang staan

3. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat vervelend, mijn moeder heeft volgens mij laatst vetplantjes neer gezet, niet zo heel veel onderhoud en blijven lang staan.

4. wannie

wannie Niet meer actief

Ik zou nu zo tegen de herfst aan, al gaan kijken naar wintervaste planten. Kan je helaas geen namen geven. Maar hier gaan er binnenkort ook wintervaste planten weer in de bloembak van me broer. Laten we altijd opmaken in het tuincentrum.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    '- Heideplantje ( heb je ook in kleuren )
    - Skimmia japonica 'Rubella' ( is groenblijven met rode knoppen )
    - Gaultheria procumbens (theebes) ( houd in de winter rode bessen)
    - dianthus ( anjertjes )
    - Hortensia

Je kan ook een tuincentrum binnenstappen en advies vragen. Die kunnen je dan toch net iets meer informatie/advies geven. Wil je wel of geen bodembedekker ect.

6. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Wij hebben 3 manden/ bakken op het graf bij mijn schoonmoeder gezet. Zo kunnen we er elk seizoen wat anders inzetten. Er staat nu een hortensia, die hopelijk blijft, een herfstaster en heide in. In de zomer stond er lavendel in. Eigenlijk kun je er van alles neerzetten.

Deel Deze Pagina