ik zit er compleet doorheen.....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by elliepellie, Nov 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Ik weet helemaal wat je bedoeld en doormaakt hier al vanaf de geboorte en alles is al uitgesloten. Ben overal al geweest en alles al geprobeerd. Wat het is? Wist ik het maar.. Mijn man en ik wisselen elkaar elke nacht af dat is het enige waardoor we allebei nog wat slaap krijgen. Leuk is het niet maar het gaat vast ooit over ;)

2. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

En mijn zoontje heet toevallig ook Liam ;) haha

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Ik zou me nu vooral richten op: hoe houden we het vol. En dan is het misschien een idee om de nachten af te wisselen. Dan heb je om de nacht een goede nachtrust. Nog steeds zwaar, maar wel meer slaap.
    Ook een matras naast het ledikantje op zijn eigen kamer lijkt me iets om te proberen.
    En inderdaad, kinderen die jong de slaapjes overdag minderen bestaan. :D Hier gaat dat niet netjes in afbouwen, maar in fases. Zo heeft mijn zoon rond 1,5 besloten 's middags helemaal niet te willen slapen. En nu hij 2 is weer wel. Niet elke dag, maar 3 of 4 van de 7. Handig he? ;)
    Mijn zoon sliep tot zijn eerste jaar overdag bijna helemaal niet of 2 keer 45 minuten. Alles kan! Ze schrijven altijd dat het beter is om overdag goed te slapen om een goede nacht te kunnen maken. Hier was het andersom.

En, heb je wat mensen om je heen die je overdag eens kunnen helpen? Als je heel moe bent en je bent vrij van je werk, is het heerlijk om eens heeel lang onder de douche te staan/in bad te liggen, je nagels te lakken. Of iemand die een keer voor jullie boodschappen doet en kookt. Of even een paar uurtjes alleen de stad in bijvoorbeeld.
    Mijn ervaring is dat je dan nog steeds moe bent, maar met wat meer frisse moed het moederschap weer aan kan.

4. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,359
    10,314
    113
    Heb je niks aan maar hier is het met elke sprong het zelfde.de 14 maanden sprong was tegelijk met 4 kiezen en hebben 3 maanden lang slechte nachten gehad.

Het is een fase maar heel moeilijk!

5. A1988

A1988 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,133
    0
    0
    Twente
    Hier is zl bijna 1, maar de nachten zijn nog drama. 3/4 keer wakker tussen 22.00 en 4.00 (vaak voor 22.00 ook nog wel een keer, maar dan slaap ik nog niet). Om 4.00 uur begint de dag, standaard. Manlief en ik zijn ook aardig op.
    Overdag slaapt hij ook niet helemaal je van het, maar het is wel vaak een vrolijk mannetje. En dan zegt iedereen zo leuk: "Wat heb je toch een makkelijk ventje, heerlijk!". Dan denk ik alleen maar "Even een paar nachten ruilen?".

ik geef BV dus ik doe de nachten, manlief gaat er 5/7 keer uit om 4.30 (als ik zl de voeding om 4.00 uur heb gegeven). Hij weigert te slapen zonder te drinken (en wilt ook alleen de borst). Dit is de enige manier waarop het voor ons nog een beetje werkt. Maar we slepen onze wallen achter ons aan en proberen positief te blijven naar elkaar én naar de kids natuurlijk :) Het gaat ooit over heb ik mij laten vertellen ;)

Ennn hij krijgt het natuurlijk dubbel en dwars terug als hij straks een puber is en zijn bed niet uit te krijgen is ;)

6. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Bedankt voor de reacties :) klinkt gek maar ben blij niet de enige te zijn. Hoor links en rechts alleen maar dat kinderen van die leeftijd klokje rond slapen, wat hij tot een kleine 2 maanden terug ook deed wat het extra frustrerend maakt.

7. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Heel herkenbaar. Onze dochter sliep altijd al slecht en weinig.
    Vanaf een maand of 9 kwamen we bij de kno arts, ze bleek vocht achter haar trommelvliezen te hebben.
    Na het plaatsen van buisjes ging het een stuk beter.
    Ze zit overigens vanaf 10 maanden op 1 slaapje, ze is nu 14 maanden en ik laat haar niet langer slapen dan 2 uur.
    Slaapt ze overdag langer, dan slaapt ze 's nachts slechter.

8. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik zou ook bij een kno de oren laten checken.

En verder idd: apart gaan slapen. De één met oordoppen in op zolder of in de kruipruimte :D, de ander met babydienst.
    En evt. overdag een extra dag oppas als dat financieel haalbaar is zodat je dan bij kunt slapen. Ziek thuiszitten kost ook veel geld en dit houd je natuurlijk niet eeuwig vol...

9. schmidt

schmidt Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    2,165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hopelijk weten wij morgen wat het is. Zien sinds de pepti in combi met zelf op dieet omdat ik hem in de avond/nacht met bv troost een kind die beter slaapt. Morgen hopen we de bevestiging te krijgen dat dit de oorzaak is na een provocatie test.

Share This Page