Tweede kindje vragen cryo Terugplaatsing enz

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nancydierengek, 15 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nancydierengek

Nancydierengek Fanatiek lid

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    De wens voor een tweede kindje is bij ons heel groot.
    En we willen er al weer snel er voor gaan.
    Want wauw een kindje is echt het mooiste wat er is!
    Ons eerste kindje is nu bijna 11 maanden en wat zijn we blij en dankbaar met hem erbij!

Mijn eerste zwangerschap is door een icsi behandeling gelukt. We hebben de mazzel gehad dat het bij ons ook meteen de eerste poging toen raak was. Dus met een verse terugplaatsing. We hebben nog 5 cryo’s in de vriezer liggen. Maar ja de angst van dat het dit keer niet meteen lukt ligt dan wel op de loer.

Wat ons beide betreft willen we niet te lang wachten. En gaan we als ons eerste kindje 1 jaar is geworden contact opnemen met het ziekenhuis dat we dus voor een tweede kindje willen gaan. En om te horen hoe het nu allemaal weer te werk gaat.

Wel ben ik ook weer bang voor al die gevoelens zoals toen. Het emotionele gedeelte voor steeds als je niet zwanger bent. De angst dat misschien alle cryo’s straks niet goed ontdooien en allemaal vergaan enz.
    Maar goed nu hebben we natuurlijk al een wondertje in huis.
    Dus maakt dat het misschien wat minder zwaar.
    Want normaals we zijn al ontzettend dankbaar dat we al een kindje mogen hebben.

Maar goed waarom ik dit hele bericht plaats is omdat ik nog wat vragen heb die ik hier graag wil stellen. Ondanks dat we natuurlijk ook alles tegen die tijd in het ziekenhuis wel te horen krijgen. Maar ben vast benieuwd.

Hier mijn vragen aan jullie en vertel mij graag jullie ervaringen.
    • Mensen die een icsi traject hebben gehad wanneer begon je met je volgende poging voor een tweede kindje? Koos je ook ervoor om snel na de eerste ervoor te gaan of dat niet?
    • Hoe zit dat met een terugplaatsing? Krijg je een terugplaatsing wanneer je in je eigen cyclus het vruchtbaarst bent? En zo ja. Hoe weten ze het juiste moment?
    • En anders hoe gaat een cryo terugplaatsing? Zelfde als een verse terugplaatsing?
    • Als het niet in je eigen cyclus gebeurt moet je dan weer jezelf injecteren? Of moet dat sowieso. Of helemaal niet?
    • Wat als het ontdooien niet lukt van een cryo proberen ze dan nog één te ontdooien? Of moet je dan weer een maand wachten?
    • Als al je cryo’s helaas vergaan zijn hoe snel mocht je na je laatste poging weer starten aan het hele traject weer?
    • Zijn er hier ook mensen die die wens eerst hadden voor een tweede kindje. En het niet mocht lukken. En dat jullie dan er een punt achter gezet hebben om niet door te gaan met het traject? En dat jullie het daarom toch bij 1 kindje hebben gelaten. Wat gaf de doorslag dat jullie niet meer verder gingen proberen? En als ik het vragen mag hoe gaan jullie met die gedachten om? Of hebben jullie er vrede mee.

2. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    • Mensen die een icsi traject hebben gehad wanneer begon je met je volgende poging voor een tweede kindje? Koos je ook ervoor om snel na de eerste ervoor te gaan of dat niet?
    Wij hadden de 1ste terugplaatsing een paar dagen nadat onze dochter 1 was geworden. Hebben voor haar verjaardag al het traject weer opgestart.
    • Hoe zit dat met een terugplaatsing? Krijg je een terugplaatsing wanneer je in je eigen cyclus het vruchtbaarst bent? En zo ja. Hoe weten ze het juiste moment?
    Ik heb een terugplaatsing gehad in een kunstmatige cyclus. Als je in een eigen cysclus doen zul je ovulatietesten moeten doen.
    • En anders hoe gaat een cryo terugplaatsing? Zelfde als een verse terugplaatsing?
    De terugplaatsing gaat hetzelfde als bij een verse terugplaatsing. Stukje qua inbrengen is helemaal hetzelfde.
    • Als het niet in je eigen cyclus gebeurt moet je dan weer jezelf injecteren? Of moet dat sowieso. Of helemaal niet?
    Ik hoefde niet te injecteren. Heb medicatie (pillen) gehad om cyclus te ondrukken en 1 om bms op te bouwen. Door middel van echo is gecontroleerd of bms dik geboeg was om terugplaatsing te doen.
    • Wat als het ontdooien niet lukt van een cryo proberen ze dan nog één te ontdooien? Of moet je dan weer een maand wachten?
    Dat verschilt. Bij mij ging het ontdooien echt per embryo. Mocht hij niet goed ontdooit zijn dan moest ik een maamd wachten. Kreeg ook pas vlak voor de terugplaatsing te horen of het ontdooien goed was gegaan.

• Als al je cryo’s helaas vergaan zijn hoe snel mocht je na je laatste poging weer starten aan het hele traject weer?
    Ik mocht gelijk door voor een nieuwe poging mits de uitgangsecho goed was.

3. Ansj84

Ansj84 Actief lid

10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    • Mensen die een icsi traject hebben gehad wanneer begon je met je volgende poging voor een tweede kindje? Koos je ook ervoor om snel na de eerste ervoor te gaan of dat niet? --> wij zijn met een jaar ongeveer weer gestart, moest ook min jaar wachtennivm sectio
    • Hoe zit dat met een terugplaatsing? Krijg je een terugplaatsing wanneer je in je eigen cyclus het vruchtbaarst bent? En zo ja. Hoe weten ze het juiste moment? --> ik had geen eigen cyclus dus met medicatie kunstmatige cyclus gemaakt
    • En anders hoe gaat een cryo terugplaatsing? Zelfde als een verse terugplaatsing? --> tp merk je geen verschil, wij moesten alleen tel afwachten of cryo goed ontdooid en doorgedeeld was
    • Als het niet in je eigen cyclus gebeurt moet je dan weer jezelf injecteren? Of moet dat sowieso. Of helemaal niet? --> ik moest medicijnen slikken, soms moet je prikken afh van welk schema
    • Wat als het ontdooien niet lukt van een cryo proberen ze dan nog één te ontdooien? Of moet je dan weer een maand wachten? --> als ze het meteen zien kunnen ze er 1 extra uithalen, als ze niet doordelen is het helaas maand wachten
    • Als al je cryo’s helaas vergaan zijn hoe snel mocht je na je laatste poging weer starten aan het hele traject weer? --> wij mochten direct door
    Succes !

4. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
      wij begonnen na iets meer dan 2 jaar weer, we wilden graag iets meer leeftijdsverschil en ik mocht even niet ivm medicatiewissel
      ik heb een terugplaatsing in eigen cyclus gehad. Ik moet ovulatietesten doen en kreeg echo’s ter controle
    • En anders hoe gaat een cryo terugplaatsing? Zelfde als een verse terugplaatsing? Hetzelfde
    • Als het niet in je eigen cyclus gebeurt moet je dan weer jezelf injecteren? Of moet dat sowieso. Of helemaal niet? wanneer het niet in eigen cyclus moet je Ovitrelle o.i.d spuiten n.a.v echo’s
    • Wat als het ontdooien niet lukt van een cryo proberen ze dan nog één te ontdooien? Of moet je dan weer een maand wachten? Dan proberen ze een andere te ontdooien :)

5. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    • Toen mijn eerste kindje 6 maanden was zijn wij begonnen voor een tweede, onze eerste heeft een jaar (van tpen) geduurd, waardoor zij snel wilde beginnen, mijn zoontje was de tweede cryo die werd terug geplaatst, hierdoor zit er maar 17 maanden tussen mijn eerste 2 kindjes. Toen mijn tweede net een jaar was, was ik spontaan zwanger, dit ging helaas mis met 10 weken hierdoor werd onze wens voor een derde wel aangewakkerd en zijn wij gelijk begonnen, ook deze keer duurde het ruim een jaar dat ik goed zwanger was.
    • In ons ziekenhuis doen ze beide. Ze hebben de voorkeur voor kunstmatig omdat dit beter te plannen is, maar ik kies zelf (vaak) voor natuurlijke cyclus, wij hoeven geen ovulatie testen te gebruiken maar er wordt dmv echos en soms bloedprikken in de gaten gehouden wanneer je eisprong is.
    • Terugplaatsing zelf is precies hetzelfde
      In eigen cyclus gebruik je helemaal geen medicatie.
    • Ja bij ons wordt er altijd een tweede cryo ontdooit, indien aanwezig.
    • Snel, maandje rust en weer door.
    • Zijn er hier ook mensen die die wens eerst hadden voor een tweede kindje. En het niet mocht lukken. En dat jullie dan er een punt achter gezet hebben om niet door te gaan met het traject? En dat jullie het daarom toch bij 1 kindje hebben gelaten. Wat gaf de doorslag dat jullie niet meer verder gingen proberen? En als ik het vragen mag hoe gaan jullie met die gedachten om? Of hebben jullie er vrede mee.
    • Lastig, wij zijn nu bezig voor een vierde kindje en net een mislukte 5de tp achter de rug. Wij hebben nog 2 cryo's die wij in 2020 gaan terug plaatsen. Mocht hier geen zwangerschap uit voortkomen denk ik dat wij nog eenmaal een nieuwe behandeling starten. Maar dit weten wij niet 100% zeker. Wij hebben altijd een wens naar elkaar uitgesproken van 4 kinderen, mijn man had het zelfs over 5 voordat wij wisten dat wij hulp van het ziekenhuis nodig hadden. Dus de wens is groot.

6. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor jullie duidelijke antwoorden op mijn gestelde vragen!

@Kaaat
    Ik hoop voor jullie dat de wens voor een 4 de kindje uit mag komen.

Kaaat vindt dit leuk.
  7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij zijn uiteindelijk gestopt.....of ik er vrede mee heb? Nee dat niet maar het is een goede keus ik kon niet meer. We hebben aantal tp gehad waarvan oktober 2017 zwanger maar een miskraam in december en curretage.
    We hebben de keuze gemaakt om te stoppen ik kon het niet aan om nog een poging te doen. Ik had bij de punctie veel eicellen maar weinig bevruchtingen 24 eicellen 5 bevrucht en daarvan viel nog ruim de helft af.
    Bevruchten deden ze met zaad verkregen door tese in 2012 ik denk dat het zaad niet meer goed genoeg is geweest mijn eicellen waren goed.

Bij mijn dochter hebben ze verse icsi gedaan met vers zaad dat kon nu niet meer. Ik denk dat we heel gelukkig mogen zijn dat ze dat toen wel hebben gedaan en we een prachtige dochter hebben nu.

De wens is er nog steeds en doet ook nog steeds pijn dat zal ook altijd zo blijven deze keuze hebben we met ons verstand gemaakt maar niet met ons hart...

8. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw

Wat dapper dat je deze beslissing wil delen hier.
    Phoe heftig om er een punt achter te zetten.
    Ik denk ook dat zo’n grote wens er toch altijd zal blijven.
    Maar snap jullie keus.
    Je gaat er echt helemaal aan onderdoor en alles draait dan alleen nog maar daar om.

Nu heerlijk genieten van je gezin.
    Dappere keus.
    Heel veel geluk samen!

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dank je wel voor je lieve reactie.

Het is inderdaad heel moeilijk en echt geaccepteerd lukt me nog niet gevoel en verstand werken niet zo lekker samen op dit gebied. Toch ergens hoe gek ook brengt het langzaam weer wat rust in mijn leven en mijn gezin.....

Hopelijk vind ik op den duur ook een weg om het te kunnen accepteren, maar voor nu nog erg moeilijk.

Ik wil je heel veel succes wensen met alles!

Nancydierengek vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina