Sinds een ruime week eet mijn zoontje een stuk slechter. Voorheen kreeg hij 180-180-150-200 en dit kreeg hij ook op, al gingen niet alle flessen helemaal leeg. Nu ben ik blij als ik 60 tot max 100 cc per fles naar binnen krijg. Ook at hij voorheen met gemak 200 gr. fruit, nu gaat dat al in etappes, net als zijn groente. Hiervan at hij al maar 100 gr. Ik heb al geprobeerd om wat flesvoeding door zijn groente en fruit te doen, maar aangezien hij dit ook niet allemaal opeet, geeft het weinig extra cc wat hij binnen krijgt. Ook water en diksap al geprobeerd, drinkt maar kleine beetjes. Vandaag wilde hij helemaal niet drinken, met enige moeite 350 cc over de hele dag binnen gekregen, dit is toch veel te weinig? Hij is 7 maanden en ja, zijn tandjes komen door, dus ik denk wel dat het hiermee te maken heeft, maar lijkt mij dat het niet goed is toch? Moeders met ervaring hiermee?
Ik meen met 7 maanden dat er een dip is qua drinken. Kan er een fles af? Opvolgmelk is max 24 scheppen en vult meer dan de nr 1. Mocht je structureel over de 24 scheppen gaan, moet je de nr 1 weer gaan pakken.
Zo, jij was er al vroeg bij! Er zou een fles afkunnen en daar willen we ook wel naar toe, alleen is dat nu lastig, omdat hij op de dag dus niet genoeg binnen krijgt en echt nog voor die laatste fles komt. Hier drinkt hij echter maar weinig van. Maar elke fles is nu eigenlijk een strijd, dus dan ga ik er niet een afhalen, dan krijgt hij nog minder binnen.
Het minimale is 500cc met nummer 2. Als het maar voor eventjes is dat hij wat minder drinkt zou ik me er niet al te druk om maken (hij eet immers ook groente en fruit) Je hebt ook bambix papjes waar opvolgmelk bij in zit. Misschien dat geven gemengd met baby liga oid?
Hier drinkt hij ook steeds minder merk ik. Maar in zijn geval vind ik dat niet erg. Wat ik wel doe, is de fles later nog een keer aanbieden. Meestal drinkt hij dan wel de rest op. Hoe gaat dat bij jou?
Die papjes heb ik inderdaad in huis, maar wil ik nog niet geven omdat die volledig met standaard voeding zijn. Wij zijn nu nog aan het afbouwen van Hypo allergeennaar standaard. Die 500cc red hij nu niet, we proberen het nu wel met een grotere speen, zodat hij minder hard hoeft te zuigen en dat lijkt wat beter te gaan, gelukkig! Wat drinkt jouw zoontje Shendari en waarom vind je het niet erg als het minder is? Hier bied ik ook de fles later nog eens aan, soms drinkt hij nog een klein slokje, maar vaker draait hij zijn hoofd huilend weg.
Ah ok! Misschien een gecombineerd papje? Slim dat je een groter speentje gebruikt! Hier krijgt hij nu 200 > 165 > 165 > 200 (en een nachtfles van 150/2) Hij is een enorm hongerlapje, dus we hebben een hele poos strak aan de 800cc per dag gezeten. Hij weegt 10,4 kilo en is 74 cm lang. Dus het lijkt ook wel alsof hij gewoon meer nodig heeft vanwege zijn groei maar van mij mag het wel wat minder Gelukkig drinkt hij niet meer alles op en laat meestal zo'n 20-30 cc staan. Hoe lang laat je tussen het opnieuw aanbieden zitten? Meestal wilt hij hier na een uurtje wel de rest opdrinken.
Even wat minder drinken is geen probleem hoor. Mijn KA zei altijd dat tijdelijk de helft drinken van 'normaal' acceptabel is. Daaronder wordt het problematisch. Niet zo snel stressen, er komen nog wel momenten aan waarop je kindje in al zijn koppigheid niks zal willen eten.
Snap wel dat ze het zich afvraagt omdat het nog wel de basis is zeg maar. Tijdelijk is inderdaad niet zo erg, maar voor langere poos is het niet goed natuurlijk. Waarschijnlijk zullen het wel tandjes zijn. Al gingen hier de flessen er wel gewoon goed in (6 tanden kort op elkaar) maar waren het juist de hapjes die lastig gingen (deed pijn)
@Shendari: Hier zo'n 70cm en 8kg. Hij groeit ineens heel hard haha. Hongerlapje is kleine man ook altijd geweest, alleen nu even minder. Maar ga er vanuit dat het inderdaad een fase/ tandjes is en het vanzelf weer beter gaat. Hij heeft nu 2 tandjes achter elkaar, de eerste 2, dus als die helemaal door zijn gaat het dan vast weer beter.. Hier gaan juist de hapjes wel beter dan de fles, hij bijt dan ook wel graag op de lepel.. Gecombineerd papje is indd een goed idee, dank je. Stom dat je soms op de meest simpele zelf niet kan komen, haha. Ik laat er soms een half uurtje, soms een uurtje tussen. Wat nog het beste werkt is plat op zijn rug de fles geven. @Shakes: Ik weet dat die periode er indd aankomt, maar nu moet hij het vooral nog van de fles hebben en ik wil niet dat hij ineens weer in gewicht zakt.
Wat eten ze gedurende de dag? Mss kun je ook gewoon water, lauwe THE tussendoor geven om toch vocht binnen te krijgen?. Zijn de luiers ook nog goed? Jullie geven nog best veel met 7 maanden aan flesvoeding Mss dat de overstap naar standaard ook wel een reden is dat er minder gedronken wordt? Andere smaak andere samenstelling?