Hallo allemaal! Mijn dochter is nu ruim zes maanden. Ze groeit goed en is ontzettend vrolijk, en we zijn druk bezig met het introduceren van vaste voeding, want ze heel erg interessant vindt. Overdag is het eigenlijk een vrij ideale baby: vrolijk en actief, met een paar korte slaapjes. 's Nachts is het een ander verhaal. Het lijkt er eigenlijk op dat ze 's nachts met dezelfde frequentie wakker blijft worden als overdag, dwz elke drie uur. Ze kan dan soms naast mij in bed weer in slaap vallen, maar meestal wil ze ook echt drinken (ik geef bv). Onze nachten zien er ongeveer zo uit: 17:00 - naar bed 18:30 - weer wakker, honger 20:00 - naar bed 22:00 - weer wakker, honger 22:30 - naar bed 2:30 - weer wakker, honger 3:00 - naar bed (soms gaat dit mis, en dan is ze echt wakker. Dan zijn we rustig anderhalf uur bezig...) 5:30 - weer wakker, meestal niet zoveel honger Als het een keer goed gaat, dan hoef ik er 's nachts één keer uit om haar te voeden, en slaapt ze daarna weer lekker door tot de wekker om 6:45. Als het niet goed gaat, dan is ze nog wakker als wij gaan slapen en kost het me een uur om haar goed in slaap te krijgen, wordt ze midden in de nacht wakker en wil ze ruim een uur niet meer slapen, en laten we haar maar bij ons in bed slapen, want dan valt er tenminste nog iets te slapen. Ik vind het erg lastig dat we nog steeds geen regelmaat hebben. Ik weet dat ze zich supersnel ontwikkelt en dat het dus ook niet lang hetzelfde blijft, maar ik zou het zó fijn vinden als we haar bijvoorbeeld om 19:30 naar bed zouden brengen, om 23:00 als we zelf gaan slapen een nachtvoeding kunnen geven, en als ze daarna tot een uur of 6 door zou slapen... Iemand ervaring hiermee? Advies?
Doorbijten. Hier kwam hij van 6 tot 10 maand elke anderhalf uur, dronk wat slokjes en sliep dan weer verder. Toen hebben we hem op z’n eigen kamer gelegd en kwam hij elke drie uur. Vanaf ongeveer 15 maand kwam hij nog 1 keer per nacht. Meestal rond 23:00, soms rond 1. Vanaf 20 maand slaapt hij de nachten klokje rond. Slaapt ze bij je in bed? Als je nou allebei blijft liggen na het drinken, slaapt ze dan niet gewoon verder? Voor jezelf ook het makkelijkst, want dan slaap je waarschijnlijk al voor ze klaar is met drinken.
Inderdaad, doorbijten. Hier komt ze ook nog 1 a 2 keer per nacht. Tot nu toe 4x door mogen slapen. Ik geef fv trouwens. Is het niet "normaal" dat ze bij bv ook ' nachts vaker komen? Ik zou ,zoals bovenstaand, in bed blijven liggen. Of voeden in een donkere kamer (voor zover je dat nog niet doet) dat ze weet dat het nacht is en weer verder moet slapen.
Geen tips die met die leeftijd nog serken denk ik aangezien ik heel vroeg stopte met bv, als ik bij dr lag en ze had werkelijk door dat ik er was dan was t partyyyyyyyyyy en dat is nu nog steeds. Als ik wat moest doen deed ik dat als ze heel licht sliep en probeerde ik dr juist in die slaapfase te houden en dan ging t goed. Met een bv baby denk ik dat je dan bij de eerste smakgeluidjes moet zijn maar of je die zelf nog hoort op die leeftijd als ze naast je slapen weet ik niet. Hier altijd eerst een kuchje en een eeeeeehm als ze in lichte fase komt, ik reageer dr helaas wel op dus ben elke nacht vaak wakker ookal slaapt zij zalig verder en ben een slechte inslaper dus weinig slaap in de nachten. Waar mogelijk doe ik de middagtuk maar mee.
Geen ervaring met bv. Maar idd kamer zo donker mogelijk houden. Niks zeggen s nachts en geen oogcontact. Daar worden ze juist alert van.. die van mij iig wel. Misschien rustig en zacht muziekje op de kamer?