Ikkelies, Nog een aanvulling op de rest: heb je de dr brwon/bfree fles al geprobeerd. Helpt erg goed tegen krampjes (lucht zuigen) en spugen. tenminste bij mij en ik hoor veel goed reacties. Verder veel succes!
Wat sneu voor jullie! Das niks he als de kleine zo huilt. Hier liep het in het begin ook niet lekker, maar is het na 11 weken ineens goed gegaan. Ik hoop dat het voor jullie misschien ook wel zo is. Ik heb wel nog een tip voor je, misschien heb je er iets aan. Er is andere flesvoeding die indikt in de maag, maar geen jbpm (maar een andere indikker) bevat. Heet enfamil ar. Fabrikant maed johnson (of zoiets). Misschien handiger omdat de nutrilon ar ook jbpm bevat!! Veel succes!!
bedankt voor jullie reacties, die dokter brown flessen had ik nog niet geprobeerd had er wel over gehoord maar vond ze eerst nergens toen ben ik op de avent gegaan en probeer ik het daar even mee, maar ik hou het zeker ingedachten want weet nu dat ze ze bij de prenatal wel hebben. en ik ga gelijk even googlen over die voeding! morgen bel ik het cb weer over die voeding! dat laat ik nog wel even weten
nou heb het cb gebeld, daar schoot ik ook niet veel mee op, je krijgt dan weer iemand anders aan de lijn dus weer alles uitleggen, haar enigste advies was weer terug naar andere voeding en de k.a bellen nou terug naar die andere voeding zal ik denk ik maar niet doen heb net de ka gebeld maar de eerste plek is 15 oktober. dus moet de huisarts bellen ( die heeft om half 1 telefonisch spreekuur) en die moet dan weer de ka bellen en dan kan ik waarschijnlijk vandaag of maandag terecht! wat een gedoe allemaal joh! nou om half 1 bellen en kijken wat eruit komt!
ik zou niet terug gaan op die andere voeding, dan die voeding tegen KMA. en als je echt niet eerder terecht kan bij de kinderarts zou ik naar de spoed rijden vanavond na 5uur. (of ehbo) dan ben je eerder aan de beurt. ik zal voor je duimen dat je via de huisarts vandaag of morgen nog kan. sterkte
nou ik ben vanmiddag naar de ka geweest. in 1ste instantie wilde ze hem opnemen,maar dat hebben ze toch niet gedaan, ik moet toch weer terug naar de gewone nutrilon met jbpm.2 scheppen per 100 ml (hadden we eindelijk een goede fles en speen gevonden moeten we weer zoeken naar een andere) ze zantac is verhoogd, er word begin volgende week een afspraak gemaakt bij de logopediste voor zijn voeding enz, en bij de fisio voor zijn onrustigheid , en we moeten gaan inbakeren en we moeten hem minder voeding gaan geven. en dan volgende week weer terug om te kijken of het nu beter gaat, zoniet gaan ze een andere oplossing zoeken als ik niet meer zie zitten dan mag ik bellen, dan word hij opgenomen. dit was een andere ka en gelukkig ook een hele fijne die echt begreep dat ik het niet meer trek zo ik hoop dat het beter gaat deze week, we houden goede hoop bedankt allemaal voor de adviezen
Jee wat een verhaal... Sterkte... T is toch echt vreemd dat ik overal maar lees dat je met huilende kindjes van het kastje naar de muur gestuurd wordt... Gelukkig heeft er nu iemand echt naar je geluisterd en is er actie ondernomen. Ook vind ik het heel erg goed dat deze kinderarts jou als moeder zélf de controle heeft gegeven met betrekking tot de opname. Hier een kindje dat heel erg gehuild heeft (maar niet zoveel als jouw kindje) en dat we hebben ingebakerd, medicijnen hebben gegeven, mee naar de osteopaat zijn geweest (die wel voorkeurshouding constateerde maar zei dat dat niet kwam door zijn nekje). Uiteindelijk zijn we bij Cecile Röst terechtgekomen, orthopedisch manueel therapeut, kinderfysiotherapeut en nog wat en zij heeft -heel subtiel en helemaal niet hard! Voordat ik het hele forum over me heenkrijg- zijn nekje gekraakt gister. Bleek het Kiss syndroom te hebben. Vannacht doorgeslapen en m'n kindje is helemaal happy, alleen nog wat misselijk. Dus tja... misschien is dat nog een optie? Hoe was je bevalling? Vacuum?
ja vind het op zich wel fijn dat ze mij de contole daarover heeft gegeven, ik moet idd ook nog naar een fisio en osteopaat dus even kijken wat daar uit komt! en mijn bevaling was op zich goed,alleen erg snel,ik was om 12 uur in het zk en om 1 uur is hij geboren! het laatste stukje ontsluiting duurde wel even, en hij had de navelstreng( wie erg kort was) strak omstrengeld om zijn nekje, hij was dus echt paars, maar daarna ging gelukkig alles goed,
mijn zoontje heeft het meeste baat gehad bij een chiropractor, kon er snel terecht. En manuele therapie heeft heel even geholpen en osteopaat niet. Dus ik zou eens alle chiropractors afbellen om te kijken bij wie je heeeel gauw terecht kunt. Maar als je dat niets lijkt hoeft dat natuurlijk niet. Hier ook kma en reflux, ik weet hoe moe je bent en hoe niemand je eigenlijk helpt. Ik krijg Neocate en dat dik ik in met Gelilact, van JBM krijgt mijn zoontje obstipatie en een heleboel krampen.
hier gaat het eigenlijk nog steeds hetzelfde! er is nog niet veel veranderd, vandaag was hij wel weer iets rustiger,maar zo'n dag zit er wel vaker bij, ik denk dat als ik volgende week weer terug moet naar de k.a en ze zeggen dat ik maar gewoon zo door moet gaan en de osteopaat enz geeft ook geen verbetering,dat ik zelf gewoon pepti ga proberen,en dan maakt het me echt niet uit dat ik het zelf moet betalen. maar we zullen zien, bedankt voor je intresse
nog even een update na weer een tijdje van het kastje naar de muur gestuurd te zijn, (kinderartsen,fysio,logopedie) is het nog steeds hetzelfde! de hele dag door huilen, opboeren,bellen blazen, kokhalzen(zelfs tijdens de voeding) 10 diaree luiers pd,en niet slapen. we zijn vandaag weer bij de kinderarts geweest, en we zijn er weer niks wijzer van geworden, ze zegt hij heeft een firale infectie in ze darmen, die gaat er vanzelf wel uit! en ja de reflux dat gaat wel over als die een jaar is, we zitten nu al op 7 scheppen jbpm en 2 x 1 ml zantac maar het helpt nog niet. en het poepen dat zegt ze ja gaat ook wel over en het kwam erop neer dat zijn huilen door mijn gevoel komt! ( en dit is echt niet zo want het is al vanaf ze geboorte) en kom over een maand maar weer terug dus we hebben vandaag gelijk een second opinium aangevraagd, en we kunnen as woensdag al terecht!! dus ik hoop dat daar wat uitgaat komen we zijn trouwens ook bij een osteopaat! en hij dacht dat hij kma heeft dus we zijn op de pepti gegaan ik hoop dat we nu wel een keer goed geholpen worden!
Meid, wat ontzettend vervelend dat je nog niets verder bent. Mijn zoontje was ook een huilbaby (kwam door kiss syndroom), maar ook hier een arts die durfde te beweren dat het door mij kwam. Wat voel je je dan naar he? Gelukkig zei de wijkverpleegkundige toen dat dat niet zo was en dat ze wel kon zien dat hij huilde van de pijn. Succes woensdag en hopelijk wordt je daar wel serieus genomen. Wat voel je je dan machteloos he? Sterkte meid! Ik weet hoe zwaar het is. Heb je de mogelijkheid om af en toe even alleen weg te gaan? Ik ging af en toe eens een middagje alleen weg, dan kon ik er weer even tegenaan. Al hoorde ik hem gewoon nog huilen bij wijze van spreke al zat ik 30 km verderop.
ja je voelt je dan zeker naar, ik vraag me ook wat die artsen doen als ze zelf zo´n kindje hebben? is het dan ook ohh dat gaat met een jaar wel over, en dat hij vergaat van de pijn tja dat geeft niet ?? ik heb gelukkig een hele lieve moeder die ze wel wilt opvangen,alleen voel ik me dan altijd zo bezwaard,omdat hun dan de hele dag met mijn huilende kind zitten we hebben wel een kado bon gekregen voor een weekend weg dus dat gaan we volgende week vrijdag lekker doen met ze 2en en dan gaan me zoontje en dochter lekker bij opa en oma slapen! heerlijk hoor! hoe is het bij jou opgelost??
Ik wil je even een hart onder de riem steken. Wat een verhaal zeg en ik voel/leef met je mee! Je bent "deels" afhankelijk van de medische wereld en dat herken ik maar oh zo goed. Zal proberen beknopt ons verhaal te vertellen. Onze zoon Dean is nu 15 mnd oud. We hebben ook het hele traject doorlopen....enorme buikkrampen toen hij baby was (maar het is je eerste dus tja denkt zal wel zo horen), spugen (zelfde verhaal) , overstrekken, onrust in z'n bedje...nooit/niet langer dan 1,5/max 2 uur slapen achtereen.Etc etc Uiteindelijk na aanvallen van flauwvallen opgenomen met Rota-virus (toen ongeveer 8 mnd oud) en kwam aan t licht: Koemelkallergie + kippeneiwitten. Dit kwam er heel duidelijk uit met gewoon bloedprikken. Eerste halfjaar gaf ik BV, daarna hypoallergene voeding (man en ik beiden allergische aanleg) Ondanks Dieet van Dean bleven we problemen houden....toen na ook erg wanhopig te zijn geworden de huisarts opgewacht om een second opinion bespreekbaar te willen maken (liepen al in ziekenhuis bij KA, Dietiste, KNO arts..gingen al naar Osteopaat...zware bevalling geweest 24 u en uiteindelijk een spoed KZ ) HA zei: Probeer andere voeding> Nutramigen! Het was heel apart, want dat is enorm vies en stinkt naar verrotte eieren dus de arts zei...langzaam proberen op over te gaan, maar ik dacht probeer gewoon in 1 keer het eens te geven en ......Dean dronk in 1 keer z'n fles gewoon op!! Net of hij wist dat dit beter voor hem zou zijn! De problemen leken iets minder te worden qua spugen , maar het nachtelijke overtrekken bleef. Uiteindelijk weer een opname....PH metrie ...en wat bleek: REFLUX! Dean was inmiddels 1 jaar en heeft er een jaar pijn van gehad KA had dit niet verwacht. Hij kreeg Nexium voor maagzuur en omdat we al het gehele jaar problemen hadden met z'n ontlasting bleven we gewoon Forlax daar ook voor gebruiken. Dieet nog iets strenger: Geen fruitzuren meer. Momenteel gaat het redelijk met Dean, maar we zullen nog wel ff aan de medicijnen vastzitten. Ik ben nu zwanger van de 2e...en hou -voorzichtig- m'n hart vast, ik hoop dat ons 2e kindje niet ook dit alles heeft/moet doormaken, maar ik ben nu wel meer oplettend wat betr reflux. Wat ik tegen jou wil zeggen: Volg je gevoel!! Dat heb ik ook gedaan! Ook al werd ik beschreven als de overbezorgde moeder die te snel naar haar kind rende etc Je voelt zelf als moeder zijnde je kind aan...daarom geeft het ook z'n gevoel van onmacht. Zoek een KA waarbij je echt het idee hebt dat je er iets aan hebt/ze meedenken en voelen. Sterkte!!!! Ennuh je niet laten afwippelen met : Het gaat wel over..., want zowel je baby als jij/jullie moeten ermee kampen. Liefs Mirre
phoee bij jou heeft een jaar geduurd !! wat een ramp zeg, arme kindjes he? konden ze maar zeggen wat pijn doet he mijn zoontje heeft geen ph meting gehad omdat ze het duidelijk genoeg vinden maar aan de ene kant hoop ik dat ze het nog wel doen misschien kunnen ze dan de goede medicijnen voor schrijven, de ka heeft vandaag wel losec voorgeschreven,maar daar ga ik nog niet mee beginnen, ik wacht eerst de ka woensdag af want anders moeten we misschien weer veranderen wij gebruiken nu pepti! ze uitslag word wel een heel stuk minder, maar het poepen huilen overstrekken enzz niet en ik volg nu zeker me gevoel,vandaar dat ik nu ook een ander ziekenhuis ben gaan bellen, deze ka heeft mijn tante ook voor mijn neefje met down syndroom en heeft zelfs zijn leven gered! dus ik denk dat ik een goede arts heb uitgekozen, enuhh de 2de hoeft het echt niet te hebben hoor mijn dochter van 14 maanden deed wel veel spugen maar had er geen last van dus bij haar was jbpm genoeg! maar je weet nu in ieder geval wel waar je op moet letten bij een tweede en kan je zorgen dat ze eerder maatregelen nemen
weer even een update! we zijn vandaag in het andere ziekenhuis geweest, ze heeft ons hele verhaal aangehoord! en wilde hem meteen opnemen alleen is mijn vader vandaag jarig dus heb ik gevraad of het morgen kon en dat kan dus morgen word hij opgenomen voor zeker 5 dagen en gaan ze hem van top tot teen onderzoeken, reflux kma,ontlasting enzz ze vond het ook goed dat we al bij de osteopaat zijn geweest,anders had ze me alsnog doorverwezen daarheen. ik ben blij dat ze me nu sirieus nemen! aan de ene kant ben ik blij dat hij opgenomen word aan de andere kant word het een hoop geregel met me dochtertje enzz maar ze gaan nu gelukkig kijken wat er nou echt aan de hand is met hem!!
oh gelukkig eindelijk. hopelijk krijg je het allemaal geregeld en komt er iets uit. veel succes en sterkte, het is altijd zielig als ze in het ziekenhuis liggen.