Sinds onze knul 5,5 maand is, bieden we hem bijvoeding aan. Hij eet stukken, soms zelf, maar meestal helpen we hem, maar altijd stukjes. In het begin at hij logischerwijs maar enkele hapjes, maar nu heeft hij de smaak te pakken. Hij "vraagt" dus al echt om hapjes, wil dan geen borst, maar wel eten. Huilen en miepen totdat hij iets krijgt. Hij drinkt ook al echt stukken minder overdag. Hadden jullie kids dat ook? Ik geef hem overigens nu gewoon zoveel hij wil. Hij geeft ook prima aan als hij niet meer wil. Dat is toch goed?
Ha Mykelti, onze kindjes zijn ongeveer even oud. Mijn dochter eet ook stukken sinds ruim een maand en dat gaat best goed, steeds beter! Ze wil zelfs niet met een lepel gevoerd worden dus ik ben erg blij dat we haar voedsel op deze manier aanbieden. Ik had echter verwacht dat het meer zou gaan zoals jij beschrijft. Dat ze de bijvoeding al sneller belangrijker zou gaan vinden en er ook om zou gaan vragen, maar dat doet ze nog niet. Ik heb de indruk dat ze de bijvoeding voorlopig een meer leuke activiteit vindt en dat het echte eten aan de borst gebeurt ! Maar dat zal met de tijd vast vanzelf veranderen. Ik denk dat je gewoon je kindje kunt volgen in wat hijk aangeeft. Gaat prima zo te lezen!
Beste is om bij elke keer happen ook een borst te geven. Moedermelk bevat enzymen die het verteren van vast voedwel makkelijker maken.
@Dirksmama: hij krijgt nu idd bij alle "hapjes" ook BV, al dan of niet veel. Op het KDV bij de fruit 50CC, bij het brood tussen de middag 100CC en dan na het fruit einde middag 150CC. En dan drinkt hij tussen 0.00 en 7.30 uur nog ongeveer 3 keer bij mij en bij het avondeten ook. En dan voor het slapen gaan. Dat is afdoende toch? Merk wel dat de keren dat hij lang drinkt echt drastisch minder worden. Welke positie ik dan aanbied of waar in hem aanbied, maakt dan allemaal niet uit. Hij wil dan echt niet (meer). @Zweden: fijn dat ze zo goed eet! Ze kunnen nu al best goed duidelijk maken wat ze wel/niet willen. Vind dat zo ongelooflijk mooi!
Hier gaat mevrouw ook minder drinken door denk ik de vaste voeding. Dat merk ik door de stuwing, want kolven hoef ik niet.
Oke, hij is dus 7,5 maand, krijgt al 2 maanden bijvoeding en nog zo'n 8 borstvoedingen per dag. Niks om je zorgen over te maken, maar gewoon blij zijn met hoe het gaat!
Hier ook tegen de 6 maanden wat bij gaan voeden en merkte zeker tijdens het kolven op mijn werk dat mijn productie flink achteruit liep. Dochterlief ging duidelijk een stuk minder drinken dan daarvoor. Volgensmij doe je het prima door enkele vaste 'hapjes tijden' te hebben en daarna af te sluiten met de borst!
mijn zoontje kijgt ook vanaf 5.5 mnd bijvoeding echt een hongerlap. Ik bood eerst voor en na borst aan, maar op een gegeven moment zat er 4 uur tussen de borstvoedingen in. Heb dit zo gehouden.Als ik snellerof eerder aanbied weigert hij ook,dus het zal wel.. Hij drinkt gemiddeld 8-12-16-19(is fles kv) soms komt ie al 6 of 7(ipv8) en dan geef ik ook nog rond 9 hij eet 1a2 stuks fruit, 2 a 3 bth en avondeten, tussendoortje soms halve soepstengel/cracotte of rijstwafel