Eerste kies

Discussion in 'Baby en dreumes' started by GDuif, Feb 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    Hoi allemaal!

Tussen de 4 en 7 maanden kreeg ons meisje maar liefst 8 tanden, vier onder en vier boven. Daarna stonden we een tijdlang stil, maar vanmiddag de eerste kies ontdekt, die net door is.

Maandag kreeg ons meisje koorts, sinds vanochtend koortsvrij maar nog absoluut niet lekker. Veel jengelen, huilen, en heeeeeeeel weinig eten. Normaal eten krijg ik er sowieso niet in, de flessen laat ze ook voor een deel staan. En het is al zo'n slechte eter....zucht. Dit is allemaal te relateren aan de kies? Misschien komen ze nu ook wel met een paar tegelijk.

Ze is ook echt al wekenlang snotverkouden, waarbij het snot constant uit haar neusje loopt. Huisarts zei vorige week dat oortjes en keeltje wat rood waren. Dus nu alles tegelijk vrees ik....

Voor de nacht geef ik haar een paracetamol, slapen snachts gaat dan wel redelijk.

Nog meer tips? En hoe erg is het als ze al dagen achter elkaar amper wat eet? Enkel de flessen, ze krijgt er drie op een dag waaronder 1 papfles. Flessen gaan voor 3/4 leeg meestal. Yoghurt hapt ze ook wel wat van en van knijpfruit ook paar hapjes per dag maar echt niet meer. Kan dit lang duren?

2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Bo kreeg 4 kiezen tegelijk. Die heeft 4 dagen al het eten geweigerd op wat yoghurt na. Na 4 dagen at ze alleen fruit en yoghurt en pas na en week wilde ze weer brood eten. Toen at ze ook weer een paar happen avond eten. Heeft 4 dagen 39 graden koorts gehad en de hele dag gejengeld. Ow en 4 dagen niet geslapen natuurlijk. Ik vond het afschuwelijk :$

3. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    Ah ja, vier tegelijk. Pfffff. Dat zou ook hier aan de hand kunnen zijn vrees ik. Ze laat alleen niet goed kijken in haar mondje. Vorige week zag ik overal bulten. Hoogste koorts was hier 39,5. Inderdaad voor de rest rond de 39. Maandag begonnen, tot en met gisteren.

4. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ow tips...
    Vrij nemen van je werk
    Koude natte washandjes om op te sabbelen
    Paracetamol
    Chamodent gel
    Koude melk ipv warm
    Geprakte banaan met yoghurt
    Heel veel knuffelen
    En blijven ademhalen....

Blijdorp and GDuif like this.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Hier is t al een tijdje bezig, eerste puntjes van die kies zijn dr nu door heen maar warm eten blieft madame niet (nu bezig met: 4 hoektanden, 4 stuks achter de hoektanden en nog een echte kies aan de gang, dus momenteel 9 stuks (voor zover te zien)). Fruithapjes van olvarit en bonbebe gaan dr nog prima in, ook de mini eierkoeken van bakker vd waal worden vernietigd (lijkt meer op biscuitdeeg, plakt niet en lost zo op maar kruimelt weer niet heel erg) een boterham wil ze ook nog wel maar niet met hartig beleg (???) terwijl ze normaal JUIST hartig beleg wil.

Verkouden is ze wel maar ik denk dat dat hier meer door de kdv komt, dat is ze namelijk bijna altijd. Mama claim periode is nu weer minder, maar heeft echt een week of 2-3 geduurd.

Share This Page