Ik zit er toch mee.. (pcos en geen behandeling)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Amelle, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Sinds december weet ik dat ik pcos heb want mijn cyclus veranderde ineens na een half jaar na het stoppen van de pil en op de echo zag je een krans van blaasjes om mijn eierstokken zitten. Nu heb ik meestal een cyclus tussen de 34 en de 39 dagen en ik kan altijd mijn eisprong vinden dmv ovulatietesten. En na wat onderzoeken (echo's, bloedprikken) zag mijn eisprong er goed uit, mijn baarmoederwand was dik genoeg en mijn bloed zag er goed uit. Ook zijn de zwemmers van mijn man goed.

Nu heeft de gyn besloten om alles even zo'n 3 maanden te laten rusten en ikzelf vond dat eigenlijk ook wel een goed idee. En mocht ik na 3 maanden nog niet zwanger zijn dan krijg ik een baarmoederfoto.

Alleen nu weet ik het zelf even niet meer. Ik heb een eisprong dus ik hoef geen Clomid en de rest zag er ook tot nu toe goed uit. Hoe komt het dan dat ik toch pcos heb op een echo maar de rest gewoon goed werkt. En bestaat er wel een kans dat ik zwanger kan raken door die blaasjes om mijn eierstokken? En mocht ik wel medicijnen oid nodig hebben wat krijg ik dan?

Ik heb al een kindje en bij hem was het in 2 ronde's raak. Toen wist ik nog helemaal niet dat ik pcos heb. Had ik misschien toen maar een paar kleine blaasjes en is het gewoon meer geworden? Ik voel me nu echt een beetje aan mijn lot overgelaten. Mijn gyn is best gesloten en beantwoord alleen mijn vragen in dokterstaal. En ik vind het ook stom om voor iedere vraag hem op te bellen :)

2. Dominique2

20 jan 2011
    71
    0
    0
    Noord Holland
    Hey Amelle,

Ik heb ook pcos, maar had geen eisprong.. Wel clomid gebruikt maar sloeg niet aan, na een halfjaar clomid heb ik de leo operatie ondergaan, ze branden tijdens de operatie veel eiblaasjes weg.. want ook ik had er heel veel.. en na de operatie ben ik gelijk zwanger geworden!! Dus bij mij heeft het geholpen... Wie weet kan je dat eens in de groep gooien?
    Hoop voor je er snel wat gedaan word, en ja je hoort het wel vaker dat vrouwen na een zwangerschap te horen krijgen dat ze pcos hebben, bij mij is het nu andersom, had pcos maar na de operatie zwanger geraakt, bevallen in juli 2012 en nu waarschijnlijk zwanger van de 2de.. morgen een echo :)

Liefs....

Deel Deze Pagina