Ik zit er totaal doorheen!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door butterfly1984, 27 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Ik zit er totaal doorheen op moment!!!
    Typ dit met tranen in mijn ogen.
    Komt er dan nooit eens een goede tijd voor ons???

Het is dat ik me groot moet houden voor mijn dochter en mijn man, maar ik hou het niet lang meer vol!!!

Mijn man heeft te horen gekregen dat zijn contract waarschijnlijk na december niet verlengd word, omdat er op een ander plaats mensen uitgaan en dus waar mijn man werkt terecht komen.
    Ook heeft hij zo'n flex-contract dus geen vaste uren en dus geen vast inkomen!!!
    Dit gaat nu al een tijdje wel goed, dus dat was tot nu niet zo'n heel groot probleem
    Maar nu gaan ze ook bezuiningen en willen ze iedereen niet meer dan 60 uur in de maand geven!!!
    Nou, dat gaan we dan nooit redden he.
    Ook komt erbij dat we allemaal rekeningen in 1 keer gekregen hebben, we mogen het weliswaar allemaal in delen betalen, maar dat ik alles bij elkaar toch 200 per maand wat je extra moet missen.
    Dus nu komt er minder geld binnen dan eruit gaat.
    Ook ben ik nu zwanger en we hebben een dochtertje van 15maanden.
    We moeten dus een kamer opnieuw inrichten en een nieuw bedje met alles erop en eraan kopen voor onze dochter.
    Hoe moeten we dat toch allemaal regelen?
    Ook de nieuwe baby is toch nog nieuwe spullen nodig?
    Ik heb hier niemand die ons kan helpen daarmee en zit er echt helemaal doorheen.

Zie het echt niet meer zitten hoe wij uit deze ellende moeten komen.
    De hele dag denk ik aan niets anders dan aan onze geldzorgen.
    Wat een stress zeg!!!!

Sorry meiden voor mijn lange verhaal, maar tegen mijn man wil ik ook niet te veel zeuren omdat hij ook zijn best doet.

Liefs butterfly

2. Meetie

Meetie Fanatiek lid

Hey meid,

Wat een vervelende situatie! Hopenlijk mag je vriend gewoon blijven werken, of vind hij snel een nieuwe baan.
    En betreft jullie nieuwe wondertje.. misschien kan je op marktplaats kijken voor gratis spullen? Daar staan regelmatig gratis bedjes en dergelijke. Of heb je niet nog spullen staan van jullie eerste kindje?
    Ik hoop voor je dat alles snel opgelost is, of dat jullie er in ieder geval positief tegenaan kunnen kijken!

Liefs en sterkte!

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hoi Butterfly, snap dat je in een vervelende situatie zit. Maar ik weet niet wat voor werk je man doet, maar als zijn contract nog tot december loopt, dan heeft hij dus nog best veel tijd om eventueel een andere baan te zoeken. Of is dat makkelijker gezegd als gedaan?
    Verder, als je nieuwe spulletjes nodig zou hebben, dan zou ik gewoon eens op marktplaats speuren of je daar wat spul voor een zacht prijsje kan krijgen. Of misschien zijn er op het forum nog aardige dames? :) Maar ik begrijp dat je best gestresst bent hierover. Zou ik denk ik ook zijn. Ik denk dat het vast wel goed komt. Tenminste dat hoop ik. Veel sterkte met alles.

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ meetie, we hebben bijna hetzelfde stukje geschreven. :) Tegelijk...

5. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hi Butterfly vervelend zeg...
    kan je niet misschien idd op MP wat op de kop tikken; soms idd zelfs gratis...echt nieuw hoeft toch niet???
    en de ikea die heeft ook lekker betaalbare bedjes enzo?!
    succes

6. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    och meissie toch wat vind ik dit naar voor je.
    maar hier een aantal tips o aan geld te komen.
    - zoek je kleding kast eens uit en zet de goede kleding op marktplaats. doe dit ook met je inboedel berging/schuur en schoenen kast dvd's cd's spellen of spelcomputer ga gewoon je hele huis door en kijk wat je nooit of nauwelijks gebruikt.
    - koop boodschappen in de aanbieding en let op de stunt prijzen.
    - laat je man alvast gaan soliciteren naar elke baan waar hij geschikt voor is. desnoods iets in de avonduren erbij schoonmaken oid.of in een bouwmarkt.
    meis houd je sterk en als je je verhaal kwijt moet pb me dan lekker.

ps wat doe jezelf voor werk? en volgens ij zit jij ook in jan 2010 mama's.

liefs nickyz

7. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Alvast veel sterkte toegewenst! Dit is inderdaad zeer hard nieuws... Maar zoals al gezegd moet het niet hopeloos zijn! Je kan 2dehandsspulletjes kopen voor je toekomstige kindje of misschien van je eerste hergebruiken en er zijn tal van leuke winkels om mooi maar toch goedkoop kleertjes te kopen (Zeeman ed)... Hopelijk wordt het voor jullie snel weer beter!

Je kan misschien enkele uurtjes per week thuiswerk overwegen? Een kennis van mijn schoonmoeder strijkt voor enkele gezinnen en verdient er een aardig centje aan...

8. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    he meid balen zeg! als ik je man was dan zou ik meteen opzoek gaan naar ander werk en kan straks je 2de niet in een peuterkamer en schuif je de babykamer door of vind je haar daar nog te jong voor? ik heb ook nog een babykamer in de aanbieding, beuken met vanille kleur en de ledikant en kast zijn in goede staad en de commode moeten we dan van te voren even weer wat steviger maken maar dat is te doen en daar wouden we dan ook maar 50,- voor vragen..

rustig aan meid en haal niet gelijk rare dingen in je hoofd.. meestal is er wel een oplossing voor te vinden

9. Meetie

Meetie Fanatiek lid

@Barbara, Haha inderdaad.. wat droog dat we tegelijk bijna hetzelfde hebben getypt.

@Butterfly, Wil je trouwens een heel kamertje speciaal voor de baby inrichten? Hier heb ik de kamer van oudste zo ingedeelt dat ze er straks met zn tweeën kunnen liggen. En tot nu toe slaapt de jongste zelfs nog in een bedje op onze kamer. Hij kan uit het wiegje klimmen, dus momenteel ligt hij in een campingbedje.. deze zijn voor een prikkie te vinden. Maar ja, wij hadden dus weinig kosten die speciaal voor een tweede kindje waren.
    Kleertjes kon hij ook van de oudste aan, want het zijn beiden jongetjes.. En verder koop ik ook bij zeeman enzo. Voor kinderen hebben ze daar vaak leuke dingen voor anderhalve euro. Eten maak ik tegenwoordig zelf voor de kleine.. bespaart ook een hoop centen.

10. butterfly1984

Op moment is het zeer moeilijk om werk te vinden hier.
    Zit elke dag te zoeken voor hem.
    Hij werkt nu ook wel savonds en in de nacht dus het maakt niet uit als hij straks weer zo'n baan krijgt, graag zelfs, want dat verdient beter.
    We hebben dan wel tot dec om ander werk te vinden maar ze gaan nu bezuinigen en nu heeft hij nog geen ander werk.
    Ik wil graag thuiswerk doen, maar kan hier echt niets in vinden, ik zoek me te pleuris.
    Mijn dochter mag van mij ook gewoon in een groot bed hoor, tenminste als ze dat wil, maar goed het moet er nog wel komen.
    We hebben nu dus helemaal geen geld over om wat te kopen, want de maandelijkse uitgaven zijn meer dan wat er binnenkomt.
    We zijn dus ook flink aan bezuinigen op het eten, maar wil wel dat mijn dochter niets te kort komt aan vitaminen e.d.
    Echt, ik word gek van al dat gepieker!!!!
    Ik heb nog nooit wat gratis gezien op MP, maar hou het in de gaten.

11. butterfly1984

Ik koop ook vaak al kleren bij zeeman of wibra, dus de kleding gaat niet zo erg lang mee zodat je een 2e daarmee kan kleden.
    De kleine uk die op komst is komt op kamertje van mijn dochter te slapen en zij dus op een andere kamer.
    Eigenlijk moet die ook worden behangen, maar goed dat kan nu echt niet uit.
    En een bedje met alles erop en eraan zijn we nodig.

12. Meetie

Meetie Fanatiek lid

Ik begrijp dat elke euro zelfs te veel is om uit te geven.
    Waar woon je? Of in welke regio/provincie?

13. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    tip; je kan op Markpltaats bij uitgebreid zoeken wat termen intypen; typ daar dan bij kinderen en baby;s gratis in...

volgens mij is dr zelfde een vakje die je kan aanvinken met gratis; heb pas geleden nl voor iemand gratis kinderwagen proberen te zoeken en wel gevonden...!

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    ....

15. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Inderdaad wat andere zeggen; kijk eens op marktplaats!
    Mn schoonouders hebben een héél mooi kinderkamertje gekocht voor ons voor 100,- euro die weinig is gebruikt, aangezien de ouders de kindjes altijd bij hun in bed hadden ( gevaarlijk ik weet het )
    Voor die 100,- euro hebben wij straks een:
    Ledikant
    Commode
    Kast
    Wandplak
    Nieuw matras!

16. missyb

missyb Niet meer actief

WAt onzettend vervelend zeg! ik heb ong in het zelfde schuitje gezeten als jouw, alleen wij konden wel alle kosten betalen maar hielden niks of weinig over en ik was ook zwanger gelukkig hadden we van te voren van alles gekocht of gekregen dus dat scheelde!

heb er ook echt in de stress gezeten door, maar gelukkig is dat weer helemaal goed gekomen! en na de bevalling ben ik zelf snel weer gaan werken dus best veel inkomsten op dit moment

maar ik snap iets niet 60 euro per maand krijgen jullie? want met een ww krijg je veel meer of een bijstand is ook niet mis hoor met 2 personen .

17. missyb

missyb Niet meer actief

ik lees net na december, maar dan heeft je vriend nog een hele tijd om iets nieuws te zoeken toch? ik zou dat dan zoeken net voordat het contract afloopt

18. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Werk jij zelf niet? Is dit een bewuste keuze? (behalve dan dat je op zoek bent naar thuiswerk)
    Anders zou ik zeggen probeer zelf ook werk te zoeken, ondanks dat je zwanger bent zou je vast nog wel ergens aangenomen kunnen worden, des noods alleen voor inval/vakantiewerk.
    Je man heeft nog genoeg tijd om een andere baan te vinden, december is nog een eind weg. Wat voor werk doet je man? Kan hij ook (zwart) bijklussen. Verder zou ik alle instanties benaderen voor uitkeringen e.d.

Succes!

19. Female

Female Niet meer actief

Vervelende situatie. Onzekerheid is altijd moeilijk, zeker als je kinderen hebt.
    Uiteindelijk komt alles op z'n pootjes terecht, echt waar, maar soms duurt dat even.
    En even over de kinderkamer van de aanstaande baby; als het moet ben je toch echt voor een paar tientjes klaar hoor. Mss heeft iemand iets over, 2ehands op MP en waarschijnlijk heb je nog een berg spullen van je dochter.
    Spullen zijn niet belangrijk hoor, een gelukkig gezinnetje met gezonde en vrolijke kinderen die veilig en goed kunnen opgroeien, dat is wat telt.

Sterkte met regelen van alles...

20. butterfly1984

hij heeft zijn baan tot dec maar NU gaan ze al bezuinigen waardoor hij niet meer dan 60 UUR word ingezet

Deel Deze Pagina