DE tip om luxaflex schoon te maken

Discussie in 'De lounge' gestart door Roodkapje1979, 27 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Nou kom maar op wie heeft m?

Ik heb al van alles geprobeerd, ook die apparaatjes die zo geweldig moeten werken maar het dus niet doen. Ook die stoffen dingen die je er over moet halen waar je in knijpt (2 stokjes met stof zodat boven en onderkant schoon zou moeten worden)
    Doe het nu maar met een natte doek 1 voor 1 (en heb 4 ramen met aluminium luxaflex dus pffffff) maar zelf dan vind ik het nog niet super schoon. (ben wel een pietje precies hoor :D)

Bedankt weer!

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ben ik ook wel benieuwd naar...

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

4. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    haha tis is bijna een prodent reclame met zn big smile constant!

Maar het is idd weer een tip haha

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik moest ook al wel lachen om die reclame. Ik denk als ik zo'n karweitje moest doen, dan zou ik dat zonder big smile doen. Lijkt me een erg irritant klusje. Daarom kiezen wij ook niet in ons nieuwe huis voor luxaflexen. :D

6. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik gebruik een stoomreiniger, hahaha die gebruik ik bijna overal voor.

7. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Tja wij hebben belachelijke afmetingen voor de ramen. Smal en hoog, dit was de goedkoopste (en dan nog duur :x) oplossing....

Stoomreiniger? Waar gebruik je m dan nog meer voor? Om m nou alleen voor de luxaflex aan te schaffen......

8. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    roodkapje, ik gebruik de stoomreiniger voor heel veel dingen.
    De badkamer, het toilet (heerlijk alles is gelijk steriel), de keuken, mijn ramen enz. Ik gebruik hem bijna overal voor.
    Het enige nadeel vind ik is dat je 10 minuten moet wachten tot hij warm is, maar je hoeft geen schoonmaak middelen te gebruiken en door de temp zijn alle bacterien gedoodt.

9. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    heb je een linkje?

Ben nogal een schoonmaak freak dus klinkt best goed zo'n ding!

10. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    He je komt ook uit Tilburg! Kan je m niet ff demonstreren hahahaha

11. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    hahaha jij komt ook uit tilburg? Waar?

Ik heb hem gewoon bij de wehkamp gekocht voor 80 euro, je hebt ook hele duren maar wou het eerst proberen.

12. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Koolhoven....Jij?

Zal eens kijken bij de Wehkamp

13. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    He ik ook in koolhoven, dat is toevallig.
    je hebt pm

14. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Jij hebt ook pb! Goh wat een schoonmaaktip niet kan doen he hahaha

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb kunsstof luxaflex in mn keuken (hoe vies wil je het hebben) ik ben die dingen zo zat dat ik ze het liefste weg zou willen kiepen, maar dan heb ik niks mee voor mn ramen en kijkt iedereen die langsloopt zo mn huis in.

ik ben ook regelmatig aan het stoeien met die dingen.
    met een doekje en dan zitten op het aanrecht omdat ik er anders niet bij kan.

meer tips zijn welkom want met de stoomreiniger gaan ze denk ik smelten.

liefs doris

16. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik hier hetzelfde probleem, krijg die dingen niet schoon, ja moet ik ze allemaal van de ramen afhalen en er met de hogedrukreiniger op spuiten ofzo.

Ik heb dus bij kwantum de goedkoopste gekocht destijds (6 stuks voor ong. 50 euro bij elkaar) en heb ze nu 5 jaar hangen. Koop over een tijdje gewoon weer nieuwe en dan weer die goedkope van de kwantum, niemand die ziet dat ze goedkoop zijn!

17. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    @conny75, Nu ben ik ook erg benieuwd naar de stoomreiniger. Is ie net zo goed als de tell sell reclame???

18. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak ze altijd schoon met een nat washandje, nadat ik ze heb ingesprayt met schoonmaakmiddel. Die dingen zijn soms zo scherp, dat ik me er regelmatig aan sneed. Nu met een washandje niet meer. Maar het blijft een heftig karwei. Wij hebben ze bijna niet meer in huis!

19. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    #19 nikkijane, 27 jul 2009
    Laatst bewerkt: 27 jul 2009
    Ik weet niet of het werkt (heb namelijk zelf geen luxaflex) maar mijn schoonmoeder doet die dingen altijd onder de douche... Of anders misschien in bad?? Als het alleen is om het stof eraf te krijgen, moet dat lukken lijkt me?!

20. Meetie

Meetie Fanatiek lid

O ik vind dit topic ook wel interessant. Wij hebben een groot galzen wand, waar dus luxaflex voor hangt..
    Ik ben er eigenlijk nooit aan begonnen om ze schoon te maken en wil ze liever weggooien.

Maar zo een stoomreiniger, die wil ik ook!! Is die van wehkamp net zo goed als die dure dingen?
    Want ik ben bang dat ik zoveel geld neertel voor zo een goedkope en er uiteindelijk niets mee doe omdat hij slecht werkt.
    Dat ik 10 minuten zou moeten wachten vind ik nog niet zo een big deal.. als hij daarna het maar goed doet en ik er heel me huis in een keer mee kan klaren!

En inderdaad.. moet je niet oppassen dat er dingen smelten?

O en hier passen de luxaflexen niet in bad.. Anders had dat inderdaad wel gekunt. Maar volgens mij zitten ze zelfs vastgelijmd aan de kunstof kozijnen..
    Grrr.. rotdingen. Ik zou ze zelf nooit kopen!

Deel Deze Pagina