Ik zit er totaal doorheen!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door butterfly1984, 27 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    toen ik zwanger raakte had ik ook geen werk.
    we zijn naar mijn ouders toe verhuisd en daar in huis gaan wonen.
    (op de bovenverdieping)
    mn vriend had gelukkig snel werk.
    nu zitten we in de schuldsanering en krijgen we nog maar 70 euro per week (alles word voor ons betaald via het loon van mn vriend en straks via mijn loon ook) (en de schulden worden dan ook afgelost)

wij hebben de commode en ledikantje van mn ouders gekregen(heb ik vroeger zelf ook in gelegen)
    alle kleertjes hebben we van mn schoonzus gekregen (die was half jaar ervoor bevallen van een meisje en wil geen kids er meer bij)

veel kijken naar aanbiedingen en op marktplaats.

wij hebben een laptop, wii en navigatie op marktplaats gezet voor extra geld te hebben.

nu ga ik mn kledingkast leeghalen om te kijken wat ik nog meer kan verkopen.

liefs.

als je wilt pb-en dan hoor ik het wel

2. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    hebben jullie geen recht op aanvullende bijstand?
    Ik weet hoe zwaar het is om met geldzorgen te leven,wij hebben jarenlang schulden gehad en konden alleen via sanering eruit.
    Ik moet wel zeggen dat je heel creatief wordt in zo'n situatie.
    Hoe zit het met Marktplaats of Speurders?
    Misschien dat iemand gratis wat babymeubels heeft staan?

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat hiervoor allemaal al is gezegd idd...

En als je geen thuiswerk kan vinden, kan je misschien nog voor een tijdje (tot 8 maanden zwangerschap ofzo) een krantenwijk erbij nemen? Dan kan je je dochtertje gewoon meenemen als je man dan ook aan 't werk is, en anders bij je man thuislaten.

Geen idee hoeveel 't oplevert, maar alles is mooi meegenomen toch?

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Dit dus, ik zou sowieso zelf gaan werken. je zegt dat je man vaak savonds/snachts werkt: ik zou morgen direct bij een uitzendbureau binnenlopen. Het is dus geen probleem (qua oppas) om overdag te gaan werken Iets is beter als niets toch? Gewoon alles aangrijpen wat er te vinden is. Ook al is dat misschien niet helemaal wat je zoekt of graag zou willen.

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wat kl*te zeg! Wij hebben ook zo gezeten toen we net gingen samenwonen, ik weet wat het is alleen hadden wij geen kindjes.

Nu al beginnen met een andere baan zoeken en als je eerder weg kan, gewoon doen, niet wachten tot je man er uit word gezet straks in december.
    Kijk inderdaad op MP of speurders oid voor spulletjes die je nog nodig hebt. Een nieuw behangetje e.d hoeft toch niet perse? Eerst de écht belangrijke dingen.
    Ga je niet blind zoeken naar thuiswerk, mijn ervaring is dat hier zó weinig aanbod in is op het moment (werk voor een bedrijf die weleens thuiswerkers aan neemt) en dat er zoveel mensen zijn die dit willen dat het heel moeilijk is. Ga naar uitzendbureau's, het cwi, vraag een uitkering aan bij de gemeente of bel met het UWV voor wat te doen...Ben ook niet te beroerd om werk aan te nemen die je nu even niet aanstaat, gewoon doen.

Kijk verder nog in en rondom huis waar je op zou kunnen bezuinigen, abonnementen opzeggen of verlagen, koop groente en fruit bijvoorbeeld bij een boer, dat scheelt ook veel. Pak iedere week een budget voor je boodschappen (bijv E50 p.w)..houd een kasboek bij...uhm...denk denk...
    Ga in ieder geval niet bij de pakken neerzitten, wees creatief met dingen, ook voor de babykamer enzo. Het hoeft ook allemaal niet duur te zijn.

6. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik denk ook echt dat je zelf achter werk aan moet, pak alles aan wat je kunt krijgen.. Ik vind het echt heel erg dat je geldproblemen hebt en dat wens ik echt niemand toe! Aan de andere kant zie ik ook vaak op tv of hoor ik mensen om me heen die in de schulden zitten of/en niet rond kunnen komen terwijl de vrouw huismoeder is. Hartstikke mooi om daar voor te kiezen alleen wij zouden ook niet rond kunnen komen van alleen het salaris van mijn man..
    Dus ik hoop dat jij ook snel werk kunt vinden en dat je partner er een baan bij kan krijgen!

Succes!

7. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik wou ook graag "huismoeder" zijn.
    maar het kan gewoon niet. (jammer genoeg)
    ik werk nu 16-24 uur per week, en mn moeder past dan op.
    en als het geld gaat naar de schuldsanering.
    per week krijgen we een budget en daar meoten we het mee doen.

(af en toe werk ik wel eens een dagje zwart voor extra geld)

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

oh dat doet ie dus niet...

als je bij kinderen en babys kijkt en dan complete kinderkamers. en dan op gratis zoeken. staat een gratis kamertje!!!

Liefs muis

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    #30 pinguin72, 28 jul 2009
    Laatst bewerkt: 28 jul 2009
    had niet alles gelezen.. ga ik nog even doen!

11. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

hoeveel krijgen jullie dan wekelijks aan geld?

En als ik bijvoorbeeld werk kan vinden en ik zou ook 20 uur per week werken, hoe zit dat dan met de huur,- en zorgtoeslag?
    Word dat heel veel minder?

12. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Kan best zijn dat dat iets minder word, maar uiteindelijk verdien je meer geld van het werken dan huur en zorgtoeslag. Ik denk dat elk beetje mooi meegenomen is toch?

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik werk bijvoorbeeld 15 uur per week en verdien daar zo'n 660 euro per maand mee. Zoveel huur-en zorgtoeslag krijg je nooit...Dus aan je gewerkte geld hou je sowieso meer over..

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Loetje, precies!

15. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    ik werk 20 uur en verdien daarmee 1000 euro 'schoon' per maand. Daar kunnen die paar tientjes van zorgtoeslag e.d. niet tegenop. Over opvang hoef je ook niet over in te zitten, dat is tegenwoordig zo goed geregeld dat het je heel weinig kost!
    Lijkt me wel de moeite waard op te overwegen, denk eigenlijk dat je niet zo heel veel keus hebt..
    Mag ik vragen waarom je er voor gekozen hebt om niet te gaan werken? En wat voor opleiding heb je gedaan? Heb je voor dat je een kindje kreeg wel gewerkt?

groetjes ook een butterfly

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik weet niet of het al langs geweest is maar kijk eens naar inkomensafhankelijke combinatiekorting. Dat is nieuw dat jaar en je kan het ook maandelijks terug krijgen. Het kan oplopen van 770 tot 1700 euro per jaar.

Deel Deze Pagina