Op internet lees ik dat er wat vitamines zijn die een positief effect zouden hebben op de spermakwaliteit (zink, seleen, vit C, vit E, vit B12, foliumzuur). Aangezien alle beetjes helpen, ben ik benieuwd of jullie daar al ervaring mee hebben en wat wel/niet helpt. En welke merken en vitamines jullie dan precies gebruiken.
Hoi Mariska11, Ik weet niet of het echt door de vitamines komt, maar mijn vriend had bij de eerste drie IUI-behandelingen gemiddeld 18 miljoen zaadjes na opwekking. Gisteren heb ik mijn 4e IUI-behandeling gehad en was het aantal 34 miljoen. Maar dit kan ook toevallig een uitschieter zijn, dus echt bewijs heb ik niet dat het door vitamines/kruidenpillen komt. Mijn vriend slikt 1 multivitaminetablet per dag (waarin o.a. dus vit.c, zink en seleen) zit. Dit is gewoon van het kruidvat merk. Ik ben zelf onder behandeling bij een acupuncturist en hij gaf aan dat zij dit ook vaak voorschrijven aan mannen om de kwaliteit te verbeteren. Ook heeft mijn vriend van mijn acupuncturist Chinese kruidenpillen gekregen. In het begin moest hij deze 2x per dag slikken, maar sinds ongeveer 1,5 maand 2x2 per dag. Het is van het merk Meihua Shangbiao en heet man's treasure granulate. Ik weet niet of deze in de winkel of via internet verkrijgbaar zijn, want ik koop ze altijd in de praktijk. Zelf slik ik ook Chinese kruiden. Zoals ik al aangeef hierboven weet ik niet of het echt door deze pillen komt dat het aantal nu vrij hoog was, maar ik heb zoiets van het kan ook geen kwaad om het te slikken, dus gewoon maar proberen. Veel succes met je eerste IUI-behandeling. Ik hoop dat je spoedig zwanger zult zijn. Gr. Tinussie
mijn vriend slikt dat ook allemaal na een mattige sperma kwaliteit toch maar aan begonnen en ben daarna toch 2 keer zwanger geworden ... niet met de gewenste uitkomst maar of het daar door komt weet in niet , je moet er wel rekening mee houden dat als het wel iets met het zaad doet dat het pas naar 90 dagen is want zad ververst zich elke 90 dagen
Bedankt voor jullie reacties!! Ik kwam van Solgar de 'Male Multiple' tegen. Het is niet goedkoop, maar alles zit erin wat volgens mij een positief effect kan hebben op de vruchtbaarheid van de man. Ga het dus gewoon bestellen en dan zien we wel. Maar alle tips blijven welkom hoor! @missymaaike: ik denk dat het misschien wel even duurt voordat het lichaam alles heeft opgenomen en je er echt iets van kan merken, maar het is niet zo dat zaad zich na 90 dagen pas ververst. Volgens mij is dat zo ongeveer dagelijks.
Mijn man gebruikt Fertility Friend. Volgens mij zit daar een combinatie van de stoffen die je noemde in. Er zat een jaar tussen de twee metingen in, maar verbetering was +40% op aantal en +25% op kwaliteit/snelheid. Ik durf alleen niet te zeggen dat dat nou puur door die supplementen komt... maar hij blijft ze toch maar gebruiken Ik bestel ze trouwens online in de VS en kost iets van 25 euro per maand (ja niet goedkoop, maar voor een goed doel ).
@ 90 dagen: dat is ook de termijn die ze aanhouden bij de controle, er moet tijd tussen zitten en je mag 90 dagen niet ziek (griep) geweest zijn. Ik vermoed dus dat er die 'verversing' wel klopt met 90 dagen.
Ik zag pas in de drogist B-Daddy, vond het een beetje een belachelijke naam, maar als het helpt... 't Is wel duur hoor. B Daddy Pharma Nord Vruchtbaarheid Man - Gezondheidswebwinkel.nl
dit komt van internet (Mannen, vruchtbaarheid en zwanger worden) Dus sperma wordt dagelijks geproduceerd maar hier is de verrassing... spermacellen hebben drie maanden nodig om te rijpen! Dit houdt in dat: De desbetreffende spermacellen, die vandaag in het lichaam van je partner gemaakt worden, nog ongeveer 90 dagen nodig hebben om te rijpen, voordat het zaad klaar is om je eitje te bevruchten. 90 dagen! Anders gezegd: Elke spermacel, die op weg is om je eitje te bevruchten, heeft er al een 90 dagen lange reis opzitten. Dat is een tamelijk lange tijd en ik wil je dan ook op het hart drukken, deze minimale informatie niet te vergeten. Stel je eens het volgende voor: Is je partner tijdens deze 90 dagen ziek geweest of heeft hij andere belastingen van het lichaam of de psyche te voortduren (gehad), dan kan het goed zijn dat ook zijn sperma daar onder geleden heeft en niet meer de volle 'prestatie' aflevert. Dit houdt eigenlijk niets anders in dan de mogelijkheid dat het sperma mogelijkerwijze niet meer in staat is je eitje te bevruchten. dus als je vitamine,s neemt duurt dat 90 dagen voor het effect heeft!