nou petje af hoor adi met 3 dreumesjes. heb af en toe al moeite met 1 dreumes. Nu is hij wel dan 1.5 jaar oud dus echt de peuterpubertijd gaan we in. Maar ik kom zelfs niet toe aan mijn strijk. ( zal eens een foto maken hoe ver mijn wasmand uitpuilt) niet normaal meer. Ik kom er in mijn hoofd zeg maar niet aan toe. Veelste druk.
heb niet alles gelezen, Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken, maar is het een idee om 1 x in de 2 weken een schoonmaakster te nemen die de badkamer toilet/keuken/ramen voor je doet (niet alles in een ochtend uiteraard) want afstoffen en stofzuigen is zelf nog wel bij te houden, maar de grote dingen verslonsen hier ook een beetje hoor hoe zit je verder in de oppas? wij hebben dan het geluk dat we 2 vechtende oma's hebben die altijd wel op willen passen! als je ook zoiets heb, maak er eens gebruik van!? anders gewoon op een doordeweekse dag zodat je kan schoonmaken, of ga lekker een zondag met vriendinnen naar de sauna, je man kan dan met de kleine redden, Tijd voor jezelf moet je ook een beetje 'bewus' gaan inplannen met zo'n kleine erbij, Is hij wel eens uit logeren? (ik weet dat sommige moeders hier meer moeite mee hebben dan andere) wij hebben Jelmar nu al 2 x een nachtje weg gehad zodat we samen even uit eten konden en van elkaar 'genieten' Hoop dat je je snel beter gaat voelen!
Mijn zoontje heeft maar 1 opa en oma. Zij hebben het nu zelf heel erg druk maar ik had het zeker wel geweten als ze zouden bellen of mijn zoontje bij hun mocht komen logeren. Heerlijk even een dagje rust..... En het is ook leuk voor hem bij opa en oma.
Onze kindjes schelen niet veel qua leeftijd, daarnaast heb ik nog een dochtertje van net 3 jaar. Het is druk en ik heb niet zoveel tijd voor mezelf, maar dat heb ik geaccepteerd, dit zijn gewoon tropenjaren. Qua huishouden zorg ik er gewoon voor dat de basis goed is, sommige dingen moeten dagelijks gebeuren en de rest, nou, dat komt dan wel een andere keer. Ik doe wel vaak alles rond dezelfde tijd en combineer alles, ik moet zeggen dat ik wel mega multitasking ben geworden, je hebt gewoon geen keus. 's Avonds liggen ze tussen 7 en half 8 op bed, dan ruim ik nog even een half uurtje op en dan vind het wel mooi geweest, dan ga ik lekker computeren, televisie kijken, in bad liggen met wat leesvoer etc., tenzij ik moet werken. Ik werk dus meestal een aantal avonden in de week 's avonds, maar heb sinds kort gewoon 1 dag voor het kdv geregeld, kan ik 's ochtends werken en de middag heb ik helemaal voor mijzelf. Heerlijk!
Ik denk dat dit voor iedereen heel herkenbaar is. Mijn zoontje is nu anderhalf en ik ben zwanger van de 2de. In het eerste jaar heb ik veel tijd nodig gehad om aan de situatie te wennen. Ik baalde van het steeds achterliggende huishouden en had het idee dat ik helemaal geen vrijheid meer had. Bij mij heeft het ook veel te maken gehad met acceptatie. Het leven is nu anders en kan ook heel leuk zijn. Ik geniet nu meer van mijn zoontje en mijn nieuwe zwangerschap. Ik heb geaccepteerd dat het nu drukke jaren zijn, erg vermoeiend. We hebben een hulp in de huishouding 1x in de 2 weken. De andere week houden ik en mijn man het een beetje bij. Ik werk 3 dagen in de week. Alles heeft nu wat meer ritme gekregen puur omdat ik me niet meer zo druk maak. Als ik erop terugkijk was ik veel te perfectionistisch. En ookal zie je ertegenop: een oppas inschakelen en tijd voor jezelf vrijmaken, je kan niet zonder!
hey, ik snap wel ongeveer wat je bedoeld. je moet gewoon even een goed ritme me vinden. gaat de kleine weleens een dag naar de creche, of naar de omas en opas ofzo voor een dagje of anderhalf!! jamie gaat 2 halve dagen per week naar de creche, in die tijd doe ik de grote klussen bv badkamer en toilet poetsen, de keuken ofzo eens goed uitschrobben... als gewoon thuis is dan kan ik wel tussendoor even snel stofzuigen en wat afstoffen enzo. als hij slaapt dan dweil ik, maak ik de vaatwasser leeg,... het is inderdaad erg zwaar! mijn man ziet dat meestal niet in en we kunnen hier nogal eens ruzie om maken. zo zei hij gisteren, nou ligt dat draadje nog in de wc... ik zeg ja, als je dat stoort raap het dan op. ik heb vandaag wel wat anders gedaan dan de wc gestofzuigd (had de magnetron schoongemaakt, gestofzuigd, gedweild, oven schoon gemaakt, dampkap schoongemaakt en de wc zelf met dettol gepoetst...) heb hem gezegt dat hij ipv te katten op de kleine dingen wel eens verder mag kijken dan zijn neus lang is en de dingen die ik wel doe moet apprecieren.... las een oma of opa dag in zodat jij die dag leuke dingen kan doen... mss houd je van shoppen, of lekker zonnenbanken of een uurtje sporten... wat je graag doet! mss eens op visite bij een vriendin die je al in tijden niet meer hebt gezien ofzo... en houd je aan die dag. bv vrijdag=mijndag, donderdag=crechedag en poetsdag... je hoeft niet iedere dag de badkamer en keuken uit te boenen toch... en stofzuigen en opruimen is zo gebeurd (hier toch! wat ben ik blij met mijn appartementje!)
Ik heb het vooral de eerste paar maanden gehad omdat mijn zoontje weinig sliep overdag en veel huilde. Toen kwam ik echt nergens aan toe omdat ik de hele dag met hem bezig was. Na 2 maanden ging dat over door bakeren. En toen ik eenmaal aan het werk was (4 dagen) ging het allemaal veel makkelijker. Ik doe mijn huishouden als Tygo wakker is en ik neem hem dan mee naar boven voor de was en de badkamer. Hij speelt dan op zijn kamer en ik doe mijn dingen. Als ik ga stofzuigen zet ik hem op een stoel met een koekje en drinken voor de tv. Als hij op bed ligt ga ik lekker lezen/op de lap/tv kijken. En 's middags gaan we iets leuks doen. Op deze manier heb ik voor mijn gevoel aan alle eisen voldaan. Mijn moeder strijkt voor me dus dat hoef ik niet te doen. En ik ga geregeld 's avonds even weg/winkelen enz. En dan legt mijn vriend de kleine in bed. Ik houd mijn dagen eigenlijk altijd zo aan zodat ik en de kleine een lekker vast ritme hebben, zo blijft het ook overzichtelijk..