Hoi dames ik ben 12 weken zwanger en ik heb nog steeds last van misselijkheid. wanneer gaat dit nou over,want ik baal vreselijk. kan bijna niets eten, krijg ook geen honger gevoel, eet echt met tegenzin kan j zeggen, met nieteens 5 hapjes ben ik al vol, wat niet goed is. alvast bedankt vr jullie reaktie...
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat vervelend dat je zo misselijk bent. Ik ben bang dat niemand je kan vertellen wanneer de misselijkheid weg gaat. Dat is echt een persoonlijk dingetje. Gemiddeld genomen neemt de misselijkheid in het 2e trimester af en volgens mij hebben de meesten na 20 wk geen last meer van de misselijkheid, maar 't kan helaas ook anders. (hier helaas HG en met de bevalling in zicht, nog steeds aan 't braken) Dat je niet zoveel kunt eten is wel heel vervelend maar niet erg, probeer je daar maar niet zo druk om te maken. De baby krijgt alles wat hij/zij nodig heeft. Misschien wel handig (als je dat nog niet doet) om een supplement te gaan gebruiken, zodat je de broodnodige vitaminen en mineralen krijgt. Probeer kleine porties te eten, verspreid over de dag en ik hoop voor je dat de misselijkheid spoedig gaat verdwijnen!
Hier was het met de 19 weken opeens verdwenen. Sterkte meid, het is zó erg! Nu met mijn 2 e zwangerschap ben ik nu 11 weken en maar 3 dagen misselijk geweest, wel continu weeig gevoel in mijn maag. Ik kan alleen maar eten eten en eten...
Het is inderdaad niet te voorspellen. Bij de zwangerschap ben ik heel lang misselijk geweest. En nu tot ongeveer 16 weken. Bij mij hielp het om de hele dag door kleine beetjes te eten. Ook al had ik soms geen trek, het werkte wel! Omdat je maag dan niet leeg is. Succes meid! Erg vervelend maar probeer toch te eten. En dan vooral wat je lekker vindt.
hallo, ik weet hoe vervelend dit is heb mijn vorige zwangerschap erg veel overgegeven. wat mij erg hielp: *eet alleen waar je echt zin in hebt. *(soepstengels) eten als ik misselijk was. klinkt raar maar juist eten als je misselijk bent helpt *pepermuntje sabbelen * en muntthee drinken voor ik naar bed ging. hoop dat je er wat aan hebt en dat je, je snel beter voelt.
Het is voor iedereen anders. Bij mij was het vorige zwangerschap zo, dat ik vaak ineens trek in iets kreeg (vaak gekookt ei) als ik daar dan aan toegaf, kon ik vaak daarna ook nog wel iets anders eten. Deze zwangerschap helpt bij mij cola (waar de prik bijna helemaal uit was) als huismiddeltje om de ergste misselijkheid even te verminderen. Maar tijdens de vorige zwangerschap moest zat ik echt aan de medicijnen, omdat het gewoon niet ging. Dat haalde trouwens alleen het scherpste randje er af. Maar dan kon ik in ieder geval weer een beetje eten en ik kon mijn tandenpoetsen. Want dat lukte door de misselijkheid ook niet zonder overgeven. Heb je al geprobeerd of je medicijnen kunt krijgen? Er zijn best een paar middeltjes die tijdens de zwangerschap mag gebruiken. (Wel op recept)
Bij mijn eerste zwangerschap pas na 20 weken en nu ook weer na 20 weken ongeveer.. Heel vervelend. Sterkte!
Wauw, ben nu 16 weken en nog nooit misselijk geweest.. dus kan er niet over mee praten.. wel erg vervelend lijkt het me!
Ik ben vanaf week 7 tot en met week 10 heel erg misselijk geweest, 4.5 kg afgevallen. Begin nu sinds een klein weekje weer iets meer te eten. Het was bij mij echt van de één op de andere dag over, dus er is nog hoop voor je. Heel veel sterkte!
Ik ben tot ruim 16 weken heel ziek geweest.. Toen 1,5 week weg geweest, en nu heb ik weer sommige dagen veel last van misselijkheid. Ook moet ik nog soms overgeven.. Heel vervelend ik hoop voor je dat het gauw weg gaat..
He, bah! Vervelend! Ik ben tot ongeveer 14 weken 's morgens veel misselijk geweest. Als ik nu maar op tijd en genoeg eet, ben ik niet meer misselijk. Hopelijk gaat het bij jou ook snel over!
nou we kunnen elkaar de hand schudden hoor. ik ben vanaf 6 weken al elke dag de hele dag misselijk. en ben zo moe word er echt gek van. eerste zwagerschap helemaal nergens last van gehad. 2e zwangerschap heb ik 2 weken een wat weeeg gevoel gehad wat weer weg ging als ik wat had gegeten. maar nu.... bah!
Bij mij was het ergste rond 16/17 weken wel verdwenen, maar af en toe steekt de misselijkheid dus nog wel op. Zeker als ik wat minder heb geslapen en dus moe ben en niet op tijd eet. Hopelijk is het snel over bij je!
Ik had het bij mijn vorige zwangerschap vanaf 7 weken tot 13 weken , en ook van de een op andere dag was het weg.. Ik had alleen sochtends er last van. Ben daardoor toen ook 2 kilo afgevallen maar die heb ik later weer ingehaald haha.. Ik hoop dat je snel niet meer misselijk ben!
Ik ben vanaf de 6e week misselijk geworden. 24/7 was ik misselijk. Maar dat werd met een week of 9 a 10 minder en bij 16 weken was het uiteindelijk helemaal over. En nu voel ik me super goed!
Ik heb er nog steeds last van, maar niet meer zo erg als een week, anderhalve week geleden... Bij mij werd het dus dragelijk rond 15 weken en een paar dagen.... Maar ik moet nog steeds erg opletten hoor...
Bedankt voor jullie reakties, ik ben afgelopen maandag naar d dokter geweest, kreeg ook meteen e echo.. alles goed met baby, bloeddruk alles prima, alleen ben ik 2 kg afgevallen