wanneer gaat misselijkheidsgevoel weg??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cheverin, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheverin

Cheverin Lid

29 dec 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames ik ben 12 weken zwanger en ik heb nog steeds last van misselijkheid. wanneer gaat dit nou over,want ik baal vreselijk. kan bijna niets eten, krijg ook geen honger gevoel, eet echt met tegenzin kan j zeggen, met nieteens 5 hapjes ben ik al vol, wat niet goed is.
    alvast bedankt vr jullie reaktie...

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Wat vervelend dat je zo misselijk bent.
    Ik ben bang dat niemand je kan vertellen wanneer de misselijkheid weg gaat. Dat is echt een persoonlijk dingetje.
    Gemiddeld genomen neemt de misselijkheid in het 2e trimester af en volgens mij hebben de meesten na 20 wk geen last meer van de misselijkheid, maar 't kan helaas ook anders. (hier helaas HG en met de bevalling in zicht, nog steeds aan 't braken)

Dat je niet zoveel kunt eten is wel heel vervelend maar niet erg, probeer je daar maar niet zo druk om te maken. De baby krijgt alles wat hij/zij nodig heeft. Misschien wel handig (als je dat nog niet doet) om een supplement te gaan gebruiken, zodat je de broodnodige vitaminen en mineralen krijgt.

Probeer kleine porties te eten, verspreid over de dag en ik hoop voor je dat de misselijkheid spoedig gaat verdwijnen!

3. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hier was het met de 19 weken opeens verdwenen. Sterkte meid, het is zó erg! Nu met mijn 2 e zwangerschap ben ik nu 11 weken en maar 3 dagen misselijk geweest, wel continu weeig gevoel in mijn maag. Ik kan alleen maar eten eten en eten...

4. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Het is inderdaad niet te voorspellen. Bij de zwangerschap ben ik heel lang misselijk geweest. En nu tot ongeveer 16 weken. Bij mij hielp het om de hele dag door kleine beetjes te eten. Ook al had ik soms geen trek, het werkte wel! Omdat je maag dan niet leeg is. Succes meid! Erg vervelend maar probeer toch te eten. En dan vooral wat je lekker vindt.

5. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    hallo, ik weet hoe vervelend dit is heb mijn vorige zwangerschap erg veel overgegeven. wat mij erg hielp:
    *eet alleen waar je echt zin in hebt.
    *(soepstengels) eten als ik misselijk was. klinkt raar maar juist eten als je misselijk bent helpt
    *pepermuntje sabbelen
    * en muntthee drinken voor ik naar bed ging.

hoop dat je er wat aan hebt en dat je, je snel beter voelt.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is voor iedereen anders. Bij mij was het vorige zwangerschap zo, dat ik vaak ineens trek in iets kreeg (vaak gekookt ei) als ik daar dan aan toegaf, kon ik vaak daarna ook nog wel iets anders eten.
    Deze zwangerschap helpt bij mij cola (waar de prik bijna helemaal uit was) als huismiddeltje om de ergste misselijkheid even te verminderen. Maar tijdens de vorige zwangerschap moest zat ik echt aan de medicijnen, omdat het gewoon niet ging. Dat haalde trouwens alleen het scherpste randje er af. Maar dan kon ik in ieder geval weer een beetje eten en ik kon mijn tandenpoetsen. Want dat lukte door de misselijkheid ook niet zonder overgeven. ;)
    Heb je al geprobeerd of je medicijnen kunt krijgen? Er zijn best een paar middeltjes die tijdens de zwangerschap mag gebruiken. (Wel op recept)

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Bij mijn eerste zwangerschap pas na 20 weken en nu ook weer na 20 weken ongeveer..

Heel vervelend. Sterkte!

8. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Wauw, ben nu 16 weken en nog nooit misselijk geweest.. dus kan er niet over mee praten.. wel erg vervelend lijkt het me!

9. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    ben nu ruim 35 weken en heb er nog steeds last van.. hoop voor jou dat het eerder weg is..

10. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik ben vanaf week 7 tot en met week 10 heel erg misselijk geweest, 4.5 kg afgevallen. Begin nu sinds een klein weekje weer iets meer te eten. Het was bij mij echt van de één op de andere dag over, dus er is nog hoop voor je. Heel veel sterkte!

11. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik ben tot ruim 16 weken heel ziek geweest.. Toen 1,5 week weg geweest, en nu heb ik weer sommige dagen veel last van misselijkheid. Ook moet ik nog soms overgeven.. Heel vervelend :( ik hoop voor je dat het gauw weg gaat..

12. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Vervelend he :(
    Hopelijk is het snel over.

Ik ben 9 maanden misselijk geweest.

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

He, bah! Vervelend! Ik ben tot ongeveer 14 weken 's morgens veel misselijk geweest. Als ik nu maar op tijd en genoeg eet, ben ik niet meer misselijk. Hopelijk gaat het bij jou ook snel over!

14. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    nou we kunnen elkaar de hand schudden hoor.

ik ben vanaf 6 weken al elke dag de hele dag misselijk.
    en ben zo moe word er echt gek van.

eerste zwagerschap helemaal nergens last van gehad. 2e zwangerschap heb ik 2 weken een wat weeeg gevoel gehad wat weer weg ging als ik wat had gegeten.

maar nu.... bah!

15. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Bij mij was het ergste rond 16/17 weken wel verdwenen, maar af en toe steekt de misselijkheid dus nog wel op. Zeker als ik wat minder heb geslapen en dus moe ben en niet op tijd eet. Hopelijk is het snel over bij je!

16. mamvanjessie

mamvanjessie Bekend lid

1 aug 2012
    605
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik had het bij mijn vorige zwangerschap vanaf 7 weken tot 13 weken , en ook van de een op andere dag was het weg.. Ik had alleen sochtends er last van. Ben daardoor toen ook 2 kilo afgevallen maar die heb ik later weer ingehaald haha..
    Ik hoop dat je snel niet meer misselijk ben!

17. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    hier tot aan 16 weken , en dan werkelijk afgesneden met een schaar

18. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik ben vanaf de 6e week misselijk geworden.
    24/7 was ik misselijk.
    Maar dat werd met een week of 9 a 10 minder en bij 16 weken was het uiteindelijk helemaal over.
    En nu voel ik me super goed!

19. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Ik heb er nog steeds last van, maar niet meer zo erg als een week, anderhalve week geleden... Bij mij werd het dus dragelijk rond 15 weken en een paar dagen.... Maar ik moet nog steeds erg opletten hoor...

20. Cheverin

Cheverin Lid

29 dec 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reakties, ik ben afgelopen maandag naar d dokter geweest, kreeg ook meteen e echo.. alles goed met baby, bloeddruk alles prima, alleen ben ik 2 kg afgevallen:(

Deel Deze Pagina