Kletsen tijdens avondeten

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaSon, 27 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Is kletsen tijdens het avondeten oké?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hallo moeders,

Manlief en ik zijn het op 1 punt oneens en ik ben even benieuwd hoe het er bij jullie thuis aan toe gaat.
    De één zegt dat er tijdens het avondeten wel gekletst moet kunnen worden over hoe ieder zijn dag is geweest, juist een ideaal moment daarvoor.
    De ander vindt dat de kinderen rustig moeten kunnen eten en wordt er op de gebruikelijke 'wil je mij het zout aangeven' en 'lekker gekookt hoor' verder niet gekletst. Kletsen doe je voor of na het eten.

Dus polletje: is kletsen tijdens avondeten oke? ja of nee.

Ben benieuwd!!! :D

2. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    tsjah wisselend, hier thuis kletsen wij ook wel, ook als ik eters heb kletsen we wel wat, maar als wij bij vrienden van ons eten die 7(!) kids hebben, en die beginnen te kletsen irriteer ik me toch wel:)

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ja.... ik zou niet weten waarom!
    Is toch gezellig! :D
    Lekker de dag bespreken en kinderen hebben er maar aan te wennen als ze er last van hebben.

Bekijk het wel per dag natuurlijk, soms heb je er even geen zin in.
    Maar hier geen regels daarover hoor! Wist niet dat die tegenwoordig nog bestonden? ;)

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Tuurlijk, lekker kletsen en eten! Het eten mag dan ook best wat langer duren. Het moet toch leuk zijn om te eten?

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh er moet echt wel gepraat worden tijdens het avondeten. Gezellig toch?
    De oudste is waarschijnlijk toch aan het zingen, en mijn man en ik kletsen gezellig, samen met de kinderen.

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Oh, volgens mij begreep ik dat van de kinderen verkeerd! Ik dacht dat de kinderen er last van zouden hebben ;).. maar je bedoelde dus als de kinderen veel kletsen??
    Ik zou er wel wat van zeggen als het een kippenhok word.. anders geen problemen mee hoor.

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij kletsen altijd, dus ook tijdens het avondeten :D

Onze dochter eet ook veel beter als we gezellig kletsen, afleiding :)

8. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Hier wordt tijdens het eten gewoon gezellig gekletst.
    Vroeger bij ons thuis was het zo dat je eerst je bord leeg moest hebben, voordat er gekletst mocht worden. Vreselijk vond ik dat.

9. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Tot nu toe alleen maar 'ja' stemmers, jippie ;)
    Ik vind het avondeten nl. ook een gezellig moment om te kletsen met elkaar! Ben gelukkig niet de enige....

10. Ja hoor, gezellig toch? En de kleine kletst gezellig mee.
    Ook als ik samen met de kleine eet hebben we hele gesprekken. Soms niet te begrijpen, maar ze kakelt hele dagen. Van wie ze het heeft???

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

:D heerlijk hé, zo'n kraai aan tafel.
    Ik vind het heerlijk!
    Zou het vreselijk vinden om haar de mond te moeten snoeren omdat 'dat niet hoort''.

12. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    samen eten vind ik een sociale gebeurtenis. als je elkaar een hele dag niet hebt gezien dan is het juist fijn om aan tafel gezellig te kletsen. er werd bij ons vroeger altijd aan tafel gepraat en wij waren met 5en. dat was echt geen probleem. juist gezellig

13. Ja toch...ik hou er van! Maar ze heeft het niet van een vreemde. Hahaha.. Mama kakelt mee!

Vroeger thuis ook, lekkere drukke boel.
    Pffff bij een vriendin mocht er nooit iets gezegd worden. Voelde me dan echt opgelaten. Neee, echt, niet leuk!

14. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Ben ik kort maar krachtig over, Heb er een schurft hekel aan! zo ging het ook altijd bij mijn opa en oma en mijn moeder heeft dit over genomen en vond eten dus geen drol aan..en heb een hekel aan die opa en oma:x
    Mijn vader is juist het tegen overgestelde gewent.
    Hij ziet dit als de tijd om gezellig de dag te bespreken en eten niet te zien van, hap slik weg, klaar.. maar er de tijd voor de nemen.. dus dat doen wij ook ;) domi brabbelt meer en papa, mama, derinken (drinken)opa, oma :D:D:D:D hahahahahahahahaha

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vind het juist een beetje van de oude stempel om je mond te houden. Zo ging het vroeger toch in van die ouderwetse gezinnen??

Nope, het is echt een moment om de dag door te nemen. Gezellig.

16. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Precies, zo ging het vroeger in de gezinnen. En dus ook bij manlief thuis en daardoor is hij dat gewend blijkbaar en vindt hij het wel prettig om 'rust' te hebben aan tafel.
    Maar ik kan mijn mond dus niet houden en onze twee meiden gelukkig ook niet. Dus er wordt hier elke avond gekletst :D

17. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    We kletsen wel, maar zodra het kletsen de overhand op het eten begint te krijgen probeer ik het wel een beetje af te kappen.

Als Silvan eenmaal losgaat zit er geen rem meer op en vergeet hij te eten.

Dus hoe gezellig ook, er moet wel gegeten worden!

18. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Als kind vond ik het een heel fijn moment om met zijn allen de dag door te nemen en dat iedereen aan bod kwam.
    Dit wil ik graag doorgeven aan mijn kindereren

19. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Het avondeten is voor ons een moment om ieders dag door te spreken, gezellig met zijn allen aan tafel!
    Dus ja, hier word gekletst!

20. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik vind het juist erg belangrijk en gezellig om te praten tijdens het eten,

juist voor de kinderen, als die "later" uit school komen rond een uur of 5 half 6 en we eigenlijk zo goed als meteen aan tafel gaan wil ik dat ze gewend zijn om tijdens het eten gezellig de dag door te nemen,

na het eten gaan de meeste kinderen aan hun huiswerk,spreken af met vriendinnen, of gaan boven op hun kamer hun eigen ding doen.

vaak is zo'n eetmomentje het enige momentje waarbij je werkelijk de dag kunt bespreken,

Deel Deze Pagina