Hi, Mijn oma, van 64, is gisteren met spoed opgenomen in het ziekenhuis ivm een dubbele longontsteking. Deze is verwaarloosd aangezien ze er al weken mee rondliep en ze ook nog diclofenac en zo'n soort morfinepillen voor de pijn die ze had in haar rug. Hoe ernstig is dit nu? Ik heb laatst een documentaire gezien waarin longontsteking momenteel op 1 stond qua doodsoorzaak door de heftige griep die heerst. Ik maak me dus enorm zorgen. Ze heeft van tevoren namelijk ook 2x griep gehad. Ze is geen zeur dus volgens mij loopt ze hier echt al een tijdje mee rond. Iemand opbeurende woorden?!
Geen opbeurende woorden, sorry, ik zou vooral lekker dichtbij haar blijven en even afwachten wat de arts zegt!
Mijn vader heeft 4 weken geleden een longontsteking gehad ook zo erg in combinatie met de griep dat hij ook in het ziekenhuis terecht kwam en zelfs op de ic. Nu is hij thuis en gaat het goed. Tuurlijk is hij er nog lang niet. Maar hij leeft nog en dat is het belangrijkste. Wat je zegt klopt maar als je oma sterk is dat overleefd ze dit echt wel. Beterschap komt goed.
Ik wil je heel veel sterkte ermee wensen en veel beterschap voor je oma! Hopen dat ze erbovenop komt!
Het e.e.a. ligt aan haar algehele conditie en of ze verder nog ziektes of aandoeningen heeft. Als ze verder een sterkte gezonde vrouw is komt ze er zeer hoogst waarschijnlijk wel bovenop, ze is nog relatief jong. Sterkte en beterschap voor je oma! 😊
Mijn zoontje van 1.5 heeft ruim een week in het ziekenhuis gelegen eerder deze maand. Hij had ook een verwaarloosde longontsteking. Hij was er niet best aan toe, lag aan de sondevoeding en zuurstof en sliep ongeveer 22 van de 24 uur, maar gelukkig is hij inmiddels weer de oude. Het was even heel erg schrikken. Ik hoop dat jouw oma er ook weer bovenop komt. Sterkte!!