Hallo dames!a Ik ben op zoek naar de hondenexperts onder ons . Milan en ik mogen van vriendlief een huisdier uitzoeken voor de kerst, en wij (ik eigenlijk , Milan vindt alles leuk) willen graag een hondje. Nou hebben we een paar eisen: - niet al te groot (we hebben een tussenwoning met een middelgrote tuin) - goed met kinderen (Milan is 17 maanden) - niet té actief, we laten 'm wel gewoon op tijd uit enzo, maar we zullen niet dagelijks een paar uur wandelen. Meestal ben ik per dag zo'n 2 uur buiten, dus toch nog best veel. - moet af en toe een paar uurtjes (max 2 - 3) alleen kunnen blijven. - moet bij andere honden kunnen (als we langer dan 2 uur weggaan, zullen we hem/haar naar mijn ouders brengen en die hebben al 3 honden, een beagle, een kooiker en een boerenfox). Ik heb wel "ervaring" met honden, maar alleen met grote rassen (Sint Bernhard, Berner Sennen, Golden Retriever, Labrador). Ik zit nu te denken aan een Appenzeller Sennenhond of een Jack Russel, twee hele verschillende, maar allebei leuk volgens mij. Maargoed, misschien zijn er nog wel meer opties? Of dingen waar ik rekening mee moet houden bij deze rassen? Andere dingen waar we op moeten letten? PS. een chihuahua lijkt mij ook wel leuk, maar dat mag niet van vriendlief, dat vindt 'ie geen hond .
een jackrussel zou ik niet doen, heb er niet zulke goede ervaringen mee bij kinderen en ook erg druk, en slopen veel in huis als ze alleen zijn (wat ik dan heb meegemaakt) mijn tante heeft een cocker spaniel, in iedergeval hij lijkt er op maar is iets anders, weet niet meer precies hoe die heette... die is echt super leuk en lief met kinderen! en me vriendin heeft een vlinderhondje en die is ook echt super lief leuk en super met kindjes zelf hebben wij een labrador, maar die is te groot, maar voor de rest voldoet ie aan alle andere eisen succes met zoeken ik ben benieuwd!
Ik heb weinig verstand van honden, maar wil je wel vertellen dat een jack russell heel erg druk is. Tenminste die van ons wel!
Wij hebben een boomertje, dat is een kruizing met kleine hondjes. Je hebt ze in alle soorten, maten en kleuren. Wij hebben een kruizing Maltezer en Shitzu. Ze is heeeel lief, lekker knuffelig, maar kan ook lekker zelf der gang gaan. We hebben ook een amerikaanse stafford en ze vermaken zich kostelijk samen Misschien is naar een boomer kijken?
Wij hebben een Shi Tzu, echt een heerlijk kleine gezinshond! En lief, maar erg wijs! Maar dat zijn (bijna) alle honden wel , je moet ze goed opvoeden! Een lhasa apso vind ik zelf ook leuke kleine hondjes en lijken ook op Shi Tzu's... Een jack russel zijn hele energieke hondjes en erg druk en aandacht trekkend vind ik zelf!
Idd een Shih Tzu of een Maltezer. Een Lhasa Apso is vaak veel feller van karakter. Jack Russel zou ik persoonlijk niet doen, vaak erg druk en pittig.
Wij hebben een franse bulldog Hij is lief voor kinderen, blaft amper, kan goed alleen blijven. En is echt een knuffelhond. Hoeft ook geen lange wandelingen te maken en ik vind het een hele trouwe hond.
Ahh kijk, daar kan ik wel wat mee! Een Jack Russel zaten wij idd ook al te twijfelen of 'ie niet te druk zou zijn, maar wij hadden er vroeger (heel vroeger eentje thuis en die was echt heel rustig, dus vandaar dat we 't niet zo goed wisten. Maargoed, die valt alvast af, ben ik iig weer iets opgeschoten . Ik zou 't namelijk wel heel erg vinden als we 'm over een tijdje weer weg zouden moeten doen omdat het niet goed gaat met de hond en Milan of omdat hij/zij te druk is. Nog een vraagje (wat betreft boomer/shih tzu/malteser/etc.): verharen die heel erg of valt dat wel mee? Wij hebben namelijk tapijt in de woonkamer (niet echt handig, maar dat lag er al). Ik zuig natuurlijk wel vaak, maar heel erg verharen is in cominatie met tapijt toch niet zo handig denk ik. Franse bulldog lijkt mijn vriend wel wat ja, maar ik had niet verwacht (geen idee waarom hoor ) dat die leuk zouden zijn met kinderen. Ook maar eens naar gaan kijken dan. @ Paradijsvogel: wat een schatje zeg! Je ziet zijn/haar oogjes bijna niet
Sowieso geen Jack Russell nemen, want die zijn super actief en moeten echt hun energie kwijt wil je er een leuke hond aan hebben. Wat mij een leuke hond lijkt voor jullie is iets van een Cavelier King Charles Spaniel. Zijn echt leuke gezinshonden met niet te veel energie en je hebt wel een hond in huis. (qua maat zijn ze ook leuk namelijk, niet heel klein, maar zeker niet groot). Tis natuurlijk maar net welk ras je ook aanspreekt natuurlijk. Ik hou meer van sportieve wat grotere honden (daarom heb ik een mechelaar), maar zo'n king charles zijn ook echt leuk, vind ik dan he
@ Linda franse bulldog die zijn heel leuk met kinderen staat ook in de ras omschrijving, ze kunnen soms wat lomp zijn door hun enthousiastme maar verder is het echt een super beest! Die van ons ligt nu lekker te snurken in zijn mand
Mijn ouders hebben een (niet helemaal raszuivere) Beagle. Het beest doet geen vlieg kwaad en is stapelgek op kinderen. Toen hij een puppy was (hij is nu een jaar of 4 oud), haalde hij zelfs geen streken uit. Hij is gewoon een watje en erg rustig. Als hij kinderen buiten ziet spelen, wil hij er ook altijd graag naartoe. Hij is ook gek met mijn neefjes. IDEALE RASKENMERKEN Schofthoogte: reuen en teven minimaal 33 cm, maximaal 40 cm. Uiterlijk: stevige, compact gebouwde brak; krachtig, vrij, uitgrijpend gangwerk. Kleur: iedere erkende brakkenkleur, behalve leverkleurig; de staartpunt is wit. Hoofd: tamelijk lang, krachtig zonder grof te zijn, met vierkante snuit; grote, hazelnootkleurige of bruine ogen; lange, lage, ronde hangoren. Staart: vrolijk gedragen, maar niet gekruld. VACHT : kort stokhaar, m.a.w. 3 à 6 cm lange, stevige haren met of zonder ondervacht. VERHARING : blokverharing. DAGELIJKSE BEHANDELING : met een grove kam of borstel de losse haren verwijderen. GROTE BEHANDELING : wanneer de vacht verhaart, ziet men tegen de tijd dat de hond gaat verharen kleine pluisjes wol uitsteken. Dat is het teken dat de hond echt aan het verharen is. De loszittende ondervacht kan men met een herdersharkje verwijderen. Kijken of er vuil in de ogen zit en reinigen. Oren reinigen. Nagels knippen indien nodig. Enkel wassen indien echt nodig. VOOR- EN NADELEN VAN DE VACHT : vergt weinig onderhoud, maar wel veel losse haren in huis. KARAKTER : vriendelijk, levendig, aanhankelijk, intelligent en dol op kinderen. OPVOEDING : de Beagle is nu niet meteen het gehoorzaamste hondenras. In de eerste plaats is hij een vrij zelfstandige jachthond, die daarnaast ook als huishond geschikt is. Het is aangeraden om met een Beagle naar een gehoorzaamheidscursus te gaan. ACTIVITEIT : de Beagle heeft zeer veel beweging nodig. BIJZONDERHEDEN : voor sportieve mensen is deze gezinshond een prima keuze, maar op een flat is hij minder op zn plaats. Dit ras is graag buiten en kan prima met meerdere soorten in een buitenkennel gehouden worden. Link: Beagle worldwidebase Ik denk dat je trouwens met elke hond wel haren in huis hebt hoor. De meeste honden verharen in meerdere of mindere mate. Of je moet een naakthond nemen....
Een jack russel zou ik echt niet doen. Een cavalier king charles is ook heeeel erg lief voor kinderen, rustig, en heel trouw. Of een shitzu idd is ook erg lief. Wij hebben zelf trouwens 2 boomertjes ( king charles met een maltezer en een king charles met een shitzu gekruist) Echt schatjes. Succes met jullie keuze
Als je een hond wilt die niet zo veel haart zou ik niet voor een franse bull gaan.. Kleine korte steekharen.. Wij hebben 2 shih tzu's .. ze gaan elke 3 maanden naar de trim en dan is het haren minimaal.. Shih tzu's kunnen redelijk goed alleen zijn, zijn lui aangelegt dus een grote boswandeling hoeft niet maar vinden ze wel leuk! Het is een dominant ras maar daar tegenover ook weer erg lief, speels en grappig. Het is en blijft een hond maar het gaat enorm goed met Esmee.. Zal eens een foto zoeken van onze doggies!
Franse Bulldog is geweldig met kinderen....tuurlijk zijn er uitzonderingen maar ze staan er om bekend geweldig te zijn. Als bijkomend voordeel heeft de Franse Bull de kaken zodanig staan dat ze nooit door kunnen bijten. Niet dat ze bijterig zijn, maar toch...het blijven honden.
Oké bedankt weer! Even denken, Franse Bulldog komt op 't lijstje van honden waar we nog verder naar gaan kijken. Shih Tzu (ofzoiets ) en Boomer ook . Cavalier King Charles stond daar al op (en nu helemaal, die foto is echt heel lief). Beagle twijfelen we nog over, mijn ouders hebben er eentje (ze hadden er 2, maar de andere is vergiftigd ), maar die is echt heel lomp en lui. Die komt per dag nog geen 10 meter vooruit en hij springt Milan altijd omver. Maar dat is eigenlijk wel pas sinds die andere dood is, daarvoor was hij wel heel leuk. Dus die zetten we ook maar op 't lijstje . En wat haren vinden we ook niet erg hoor, ik stofzuig minimaal 3 x per dag, maar bijv. de Sint Bernhard van mijn ouders verliest wel heeeeeeel veel haren, daar zitten we niet echt op te wachten zeg maar .
de zwarte en bruine hond op het strand aan het spelen met een ander hondje.. Ze zijn hier beiden getrimd.
Wij hebben een engelse bulldog en een kruising herder/boeren fox. Onze engelse bulldog is super lief maar het enige nadeel is dat hij best lomp is. Nu is dat nog niet zo erg maar als Julien straks wat groter is loopt hij hem wel makkelijk omver. De kruising die we hebben is ideaal en heeft nooit ergens last van, blaft niet en is gewoon te lief. Maar goed die vind je nergens. De kruising bedoel ik dan hé! Lieve hondjes wel natuurlijk. Een franse bulldog lijkt me een goede aanrader. Teriers zijn ook leuk maar ook fel. Verder zou ik je een chihuahua afraden. Die worden door de echte goede fokkers ook niet meegegeven aan mensen met kleine kinderen omdat ze echt te breekbaar zijn. Wat ik je verder ECHT op het hart wil drukken is. Ga niet naar een broodfokker. DIe hondjes worden vaak met teveel vanuit de oostbloklanden vervoert in veels te kleine kooitjes. De helft komt al om voordat ze in nederland zijn aangekomen. Ook worden ze vaak veel te vroeg bij de ouders weg gehaald. Ze zijn dan een stuk goedkoper dan bij de echte fokkers maar vaak zijn ze niet raszuiver of hebben ze vaak kwaaltjes waardoor de dierenartskosten te hoog oplopen. Op google is genoeg info te vinden over broodfokkers. Die mensen zien dieren niet als dieren maar als pure handelswaar. Zo zielig. Stel dat je ook interesse hebt in een engelse bulldog dan kun je eens op www.bulldogsonline.nl kijken. Daar staat informatie op. Ook herplaatsen ze weleens bulletjes. Ook weleens franse bulletjes. Succes met zoeken.
Jack russel zou ik niet doen want die zijn erg druk Beagels trouwens ook niet want die slopen als pup vaak je hele huis en zijn ook als pup niet super betrouwbaar met kids (ze bijten vaak uit speelsheid) Ikzelf raad (vanuit mijn opleiding dierverzorging gezien) aan om eens te kijken bij een asiel Die hebben vaak hele leuke honden en die hebben het ergste gedoe met puppy training etc al gehad Het grootste probleem is vaak dat het hebben van een bepaald ras niet alles zegt over het karakter Veel is aangeboren, aangeleerd of erfelijk Dus een labrador kan ook gemeen zijn! Als het een doorgefokt ras is kan het heel fout lopen Een hond uit een asiel is daar een goede oplossing voor omdat het dier dan al goed bekeken is door hen en je dus precies weet hoe zijn/haar karakter is En kijk altijd naar een hond die toch iets langer alleen kan De situatie is nu zo dat het dier niet lang alleen hoeft maar die situatie kan veranderen en dan zit je er mee :S