@ mama 26 Ja, leuk he, zulke "vrienden"... Toen mijn dochter werd geboren heb ik t weekend in t ziekenhuis doorgebracht. Elk bezoekuur stond mijn kamer stampesvol met mensen. Ik overdrijf niks als ik zeg dat er 40 man langs is geweest. Op haar eerste verjaardag was dat aantal al een stuk minder! En daarvan zijn er nu nog maar een paar over. Welgeteld heb ik 1 vriendin en een aantal kennisen die redelijk belangrijk voor me zijn (en visa versa). Wij waren t eerste stel dat kinderen kreeg, en hoe je je best ook doet vaak verwatert het contact omdat mensen druk zijn met hun eigen leven en niet met jou en je kind. Ik merk dat er nu (ruim 4 jaar later) mensen gaan trouwen en zwanger worden, maar goed. Echte vrienden zijn mensen die altijd voor je klaar staan, dag en nacht, en eerlijk tegen je zijn en waar je zelf ook eerlijk tegen kunt zijn. Toen ik me bedacht dat sommige vrienden niet zo nuttig waren, en contact afwachtte in plaats van opzocht merkte ik ook dat t vaak van mij af moest komen. Nou, dan niet hoor! Ik ga niet als een hondje achter ieders kont aanlopen, dan maar geen contact. Soms heel hard maar vaak wel t beste. En ja, mensen vinden t leuk om te roddelen, achter je rug om nare dingen te zeggen. Ik hoorde zelfs dat mensen dachten dat mijn dochter niet van mn vriend (nu man) was. Haha, ik heb ze gevraagd of hun eigen leven nou echt zo saai was dat ze over t mijne moesten fantaseren... En nog hoor, ons kent ons en ons vindt allemaal wat van elkaar. Zodra je t loslaat en t je niks meer kan schelen zie je ineens hoe zielig ze zijn. Sta er maar lekker boven, maak je niet druk en zolang je zelf weet wie je bent en dat je t goed doet lach jij als laatste.