ben teleurgesteld, heb vandaag bij 12 weken geen echo gehad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door carmpje, 5 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    1
    0
    Vandaag ging ik naar de VK omdat ik 12 weken zwanger ben. De vorige keer, bij 8 weken, zei ze dat ik deze keer weer een echo zou krijgen. Maar die kreeg ik niet!
    Omdat ik die al gehad had bij 8 weken!

Ik had me er zo op verheugd. Vriend is meegeweest, om ook te kijken naar onze kleine. En dan zegt ze doodleuk dat ik geen echo krijg.
    Het was beredruk, dus dat zal wel de reden geweest zijn. Ik liet me erg overdonderen dus heb er nog wel een keer om gevraagd maar ze wilde het echt niet doen. Alleen hartje luisteren.

Maar nu een paar uur later denk ik: ik laat me dat toch niet ontnemen? De 12 weken echo vind ik het mooiste. Het kindje is dan helemaal af, je kan het zien bewegen, tuimelen, springen, duimpje zuigen.

Moet ik nu echt afwachten tot 20 weken of zal ik morgen bellen en ' eisen' dat ik alsnog die 12 weken echo wil?

Wat zouden jullie doen?

Liefs

2. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Het klopt dat je maar 1 echo krijgt in het eerste deel van de zwangerschap.
    Tenzij er mediche probleempjes zijn of ze het niet vertrouwen.
    Dan krijg je er meer.

Dus het klopt eigenlijk wel :)
    Maar als ze jullie nog een echo hebben belooft, is het wel heel vreemd :(
    Mischien kan je naar de assistent bellen voor een afspraak te maken voor een
    echo als je de situatie uitlegt... ?

3. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Als je wil kan je bellen, maar je zal hem dan waarschijnlijk wel zelf moeten betalen! Kan em heel goed voorstellen dat je het jammer vind! Maar helaas vergoed de verzekering maar 2 echo's! En dat is de eerste termijn echo en de 20 weken screeningsecho!
    Maar als je het dus echt wilt, kan het altijd! Zelfs bij een pretechobureau!

4. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    1
    0
    het probleem is dat de praktijk uit 6 verschillende verloskundigen bestaat. ik heb duidelijk gezegd dat het me beloofd is. maar ze wilde er niet aan geloven.
    ik ben zo teleurgesteld en boos!
    de echo van 8 weken was erg belangrijk voor me, zo wist ik dat het hartje klopte. maar de 12 weken echo is zo mooi!
    Ik kan dat toch niet voorbij laten gaan? :cry:

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ja maar je krijgt er eigenlijk maar twee ( sommige 3 of simmige meerdere ivm medische redenen ) maar als je die ook van 12 weken wilt zal je het toch echt zelf moeten betalen denk ik wan je heb hem al met 8 weken gehad....

6. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb mijn vk horen zeggen dat ze (qua uitgerekende datum) uitgaan van de termijnecho en volgens mij wordt die rond de 12 weken gemaakt toch? Zeker in het begin van de zwangerschap kan er een groot verschil zitten in de groei. Ik zou het gewoon nog een keer vragen!

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik heb met 6w6d een echo gehad, omdat ik opgenomen werd in het ziekenhuis ivm uitdroging. Hiermee is mijn recht op een 12 weken echo vervallen. Alleen als ik een nekplooimeting wil, krijg ik nog een echo. Ik zal dus ook moeten wachten tot 20 weken of hem zelf moeten betalen.

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

dit klopt niet helemaal hoor!
    baby's groeien tot de 12 weken nagenoeg hetzelfde, daarna zitten er grote verschillen in de groei. vandaar dat een termijn echo ook alleen zin heeft als het voor de 16 weken wordt gedaan.

daarbij heb ik 4 echo's gehad die allemaal vergoed zijn!
    4 weken en 5 dagen, dat was omdat mijn eierstokken gecheckt werden. wist toen net een par dagen dat ik zwanger was.
    7 weken en 6 dagen dat was ter controle voor de zwangerschap
    en daarna weer rond 13 weken een termijn echo.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik kreeg ook een echoformulier mee van de verloskundige voor een echo bij 8 weken. ik heb toen meteen nog een formulier gevragen voor 12 weken. dit wilde ze niet doen maar toen ik door bleef zuren vanwegen me geschiedenis kreeg ik hem toch mee. maar inderdaad normaal wordt er maar 1 termijn echo vergoed. en die heb je gehad al is het vroeg gebeurt. je kunt de echo eventueel zelf betalen.

10. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Nederland, ik blijf het raar vinden hoor...
    Hier bij elk bezoek een echo, niets extra te betalen.
    Ik zie m"n beebje om de 4 weken en krijg elke keer foto's mee naar huis. Gisteren ook weer geweest.
    De echo's die ik al gekregen heb:
    5.3 weken 6.6 weken 8.3 weken 11.3 weken 15.3 weken 19.3 weken 23.3 weken

Das 7 keer een echo gekregen op 23 weken tijd.

11. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Nederland, ik blijf het raar vinden hoor...
    Hier bij elk bezoek een echo, niets extra te betalen.
    Ik zie m"n beebje om de 4 weken en krijg elke keer foto's mee naar huis. Gisteren ook weer geweest.
    De echo's die ik al gekregen heb:
    5.3 weken 6.6 weken 8.3 weken 11.3 weken 15.3 weken 19.3 weken 23.3 weken

Das 7 keer een echo gekregen op 23 weken tijd.

@nou indd vind het ook raar, zouden ze hier ook moeten doen!
    Je kan soms echt onzeker en bezorgt zijn, en als je dan ff kan koekeloeren naar je kleine....
    Maar ja, lees ook wel dat sommigen er een stuk of 4 hebben :( ook vreemd.
    Worden er maar twee vergoed, je eerste echo en de 20 weken echo, wil je er meer moet je betalen :rolleyes: (echt NL)

jessica

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Mijn eerste echo kreeg ik met 8 weken, omdat ik een halfjaar eerder 2x een miskraam heb gehad. Met 12 weken gewoon weer een echo gehad, zonder gezeur en beiden werden gewoon vergoed en met 20 weken gewoon weer....Raar hoor, dat er zoveel verschillen zijn in 1 land!

13. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik kreeg met 12 weken ook geen echo meer. Ik heb met 8 weken mijn eerste echo gehad, maar omdat ik vlak na t stoppen met de pil zwanger ben geraakt had ik net zo goed al verder kunnen zijn... vandaar dus zo vroeg en vandaar kreeg ik dus ook niets meer met 12 weken, want dat was eigenlijk mijn 12 weken echo geweest.

Ik was daar ook zo teleurgesteld over, dat ik met 12 weken een pretecho heb laten maken ;)

14. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ja, ik kreeg ook een vroege echo rond de 8 weken. Ik wist dat de consequentie was dat ik dan niet een nieuwe termijnecho kreeg. Maar er zijn toch commerciele echobureau's? Ik ga met 11 weken lekker mijn kleintje op een groot scherm bekijken, dan maar betalen!

Ik begrijp wel dat ze niet rondstrooien met gratis echo's, het moet ook allemaal betaald worden!

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Weet je wat het is met nederland, ze zeggen dat ze niet wetenschappelijk kunnen bewijzen dat een echo slecht is voor je beeb dus vandaar dat ze hier maar heel weinig echo's geven.....

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Toen ik bij Kylian met 7 weken een echo kreeg (omdat ik eerder een miskraam had gehad) vroeg ik meteen of ik met 12 weken dan nog wel een echo zou krijgen.
    Officieel dus niet, dus ik vroeg meteen hoe duur een echo zou zijn al ik met 12 weken toch een echo zou willen.
    €37,50 euro dus wij zeiden meteen al dat we dan ook een echo wilden.
    De verloskundige moest hierom lachen en zei dat hij dit zo wie zo wel deed en dat het bonnetje gewoon de prullebak in ging.

Het ligt dus heel erg aan de verloskundige en of ze een echo apparaat in de praktijk hebben (hier is dat dus wel het geval).
    Later hebben ze nog eens spontaan een echo gemaakt omdat er een leerling bij was die moest leren voelen hoe de kleine lag.
    Omdat ik dik ben en het dus wat moeilijker te voelen is mocht ze daarna oefenen met het maken van een echo om te kijken of ze het goed had. :)

Groetjes Anita

17. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    37.50 euro?
    Ik betaal 20.50 euro, en daarin zit onderzoek, echo en visite voor gynaecoloog, alles tesamen dus, en zelfs het bloedonderzoek zit erin begrepen :confused:

18. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Quote pluk:
    Toen ik bij Kylian met 7 weken een echo kreeg (omdat ik eerder een miskraam had gehad) vroeg ik meteen of ik met 12 weken dan nog wel een echo zou krijgen.
    Officieel dus niet, dus ik vroeg meteen hoe duur een echo zou zijn al ik met 12 weken toch een echo zou willen.
    €37,50 euro dus wij zeiden meteen al dat we dan ook een echo wilden.
    De verloskundige moest hierom lachen en zei dat hij dit zo wie zo wel deed en dat het bonnetje gewoon de prullebak in ging.

Het ligt dus heel erg aan de verloskundige en of ze een echo apparaat in de praktijk hebben (hier is dat dus wel het geval).
    Later hebben ze nog eens spontaan een echo gemaakt omdat er een leerling bij was die moest leren voelen hoe de kleine lag.
    Omdat ik dik ben en het dus wat moeilijker te voelen is mocht ze daarna oefenen met het maken van een echo om te kijken of ze het goed had.

Groetjes Anita

@das indd mooi, mijn vk's (maatschap) hebben geen echo apparaat, dus moet naar het ziekenhuis :(
    Gelukkig heb jij dus mazzel ;)

jessica

19. Niet meer actief

Dit is trouwens ook nog niet helemaal zo, bij 12 weken is ie net begonnen met bewegen, nog heel schokkerig allemaal.
    Bij onze echo zag ik wel het hartje bewegen, maar uk bewoog nog niet zo heel veel.

Dan kun je beter wachten tot de 20 wkn, dan beweegt ie echt.

20. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Dit is trouwens ook nog niet helemaal zo, bij 12 weken is ie net begonnen met bewegen, nog heel schokkerig allemaal.
    Bij onze echo zag ik wel het hartje bewegen, maar uk bewoog nog niet zo heel veel.

@nou das ook weer niet waar hoor ;) heb met 8 weken en 3 dagen een echo gehad en toen bewoog die van mij ook al flink!
    Echt aan het trappelen met die kleine peddeltjes :)

jessica

Deel Deze Pagina