Ik zit hier heel erg mee

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 3 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Een vriendin van mij die heefd een hele grote kinnderwens,
    Ze is er ook aan toe, haar gevoel die speeld een hele groten rol in haar hele dag.
    Als ze kinderen of zwangeren ziet doet dat haar pijn.
    Haar vriend die wil nog niet, die is er nog niet klaar voor en wil geen water bij de wijn doen.

Nu zei ze een paar dagen geleden dat ze zoveel van haar vriend houd maar toch zwanger wilde worden, ze vroeg aan mij hoe zou jij het vinden als ik expres de pil zou vergeten?
    (want mijn gevoel is nu zo erg zegt ze, en ook houd ze veel van haar vriend en wil hem niet kwijt).

Ik weet niet zo goed wat ik tegen haar moet zeggen, want ik weet ook dat ze heel hard vecht met haar gevoel en kinderwens.

Wat zouden jullie tegen haar zeggen?

Gr Beertje.

2. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    oei, wat een moeilijke vraag, zeg!

De eerste vraag die bij mij opkomt: weet haar vriend dat ze zo wanhopig is? (want volgens mij moet je wanhopig zijn als je dit van plan bent)
    Het klinkt namelijk alsof die twee aardig wat bij moeten praten.
    Als ze duidelijk heeft gemaakt wat ze voelt en hij blijft geen kinderen willen dan moet er links of rechtsom een keuze worden gemaakt.
    Ik denk namelijk dat zo'n bedrog altijd slecht is voor je relatie, zelfs al komt het nooit uit.

Het kan natuurlijk zijn dat haar vriend als hij voor het feit komt te staan dat ze zwanger is, er uiteindelijk blij mee is. Maar wat als dat nooit gebeurt? Dat lijtk me funest voor de relatie en niet in de laatste plaats voor het kind.

Kortom: ik zou haar in de eerste plaats aanraden om duidelijk (proberen) te maken aan haar vriend hoe belangrijk het voor haar is. En ook proberen aan haar duidelijk te maken dat het goed mis kan gaan als ze haar plan wel uitvoert.

Maar natuurlijk pas nadat je haar verteld hebt dat je je kan voorstellen wat een vreselijk nare situatie dit voor haar is!

Dit is maar mijn mening hoor, doe ermee wat je wilt!

sterkte!

3. chantal25

chantal25 Actief lid

8 okt 2006
    238
    0
    0
    gelderland
    Hallo;

Ik denk dat je vriendin nog een keer goed met haar vriend moet praten, als hij echt niet wil moet ze zijn keuze toch maar accepteren denk ik.
    Ik persoonlijk vind het niet kunnen om de pil maar even te vergeten, je moet met zn tweeen achter zo'n keuze staan!

Groetjes mama van channa

4. Nora1977

Nora1977 Actief lid

30 okt 2006
    167
    0
    0
    schiedam
    het is heel moeilijk voor je vriendin ik weet natuurlijk niet hoelang zij een relatie heeft, maar ze zal toch wel heel goed praten met haar vriend betreft haar of eerlijk gezegd hun toekomst. als blijkt dat hij toch lang geen kinderen wilt. verspeelt ze misschien haar jaren samen met hem ookal houdt ze van hem. ze moet dan toch overwegen hoe graag ze kinderen wil, en uiteindelijk kijken of de relatie waar ze in zit ook wel geschikt is voor haar.

de meeste vrouwen hebben zo wie zo het gevoel dat ze een kindje wilt, een man kan van ons niet vragen om onze gevoel te bedaren...dit is iets heel natuurlijks,..
    ik wens haar in iedergeval veel sterkte. maar gelukkig heeft ze ook jou om erover te praten dat is denk ik toch ook fijn.

dikke kus
    nora

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Een kind krijgen doe je niet bewust alleen als je met z'n tweeen bent. Ik zou als ik jouw vriendin was nog eens heel goed met haar vriend gaan praten. Wil hij echt niet dan zal ze een keus moeten maken, maar iemand erin luizen, want anders kan ik het niet noemen, is onacceptabel naar haar vriend toe maar ook naar het kind!

6. daan75

daan75 Actief lid

7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    hey meis,
    Tja wat is het goeie advies bij zoiets he.
    Ik zou persoonlijk haar idd adviseren haar enorme wens duidelijk proberen te maken aan haar vriend en haar niet adviseren de pil express te gaan vergeten.
    Wat als ze dan ineens zwanger is, dat zal hij dan op zn minst opvallend vinden en er bestaat een kans dat hij zich zo bedrogen voelt, dat hij dan juist weg wil. een kindje heeft zo'n grote impact, daar moet je wel beiden achterstaan en samen beslissen, want wat is anders de basis van je relatie nog?

veel sterkte voor je vriendin.

Liefs,
    Daan

7. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ik zou heel eerlijk zijn en zeggen dat je zoiets in een goede relatie gewoon NIET doet. Je zet het gewoon op het spel dan...

Wat ik wel heb gemerkt is dat je door verschillende fases gaat in je leven. Een aantal jaar terug bijvoorbeeld wist ik ook zeker dat ik toen zwanger wilde zijn. Nu kijk ik er op terug en besef ik dat het maar beter is dat ik toen niets met dat gevoel heb gedaan. Hoe moeilijk dat ook op dat moment was.
    In sommige gevallen moet je echt je gevoel ongeschikt maken aan je hoofd.

Als ze nu de pil zou 'vergeten' dan zou dat haar relatie echt niet ten goede komen. Hij is er immers nog niet aan toe. Als je van elkaar houd dan is het toch de bedoeling dat je van elkaar op aan kan en dat rekening houd met elkaars gevoelens?
    Nee, haar plan staat mij niet aan en als het mijn vriendin zou zijn dan zou ik haar dat zeggen. Daarbij zou ik ook zeggen dat ze er met haar vriend over moet praten. Weet wat er bij elkaar speelt. Dat is heel belangrijk en dan pas zulke belangrijke beslissingen nemen.

Ze brengt jou nu wel in een moeilijk positie. Ik hoop dat je haar een beetje kan helpen.

8. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi,

mijn mening is dit iig af te raden, persoonlijk vind ik het nl echt niet een goede basis om op die manier zwanger te raken en hem letterlijk voor het blok te zetten. er zijn vast en zeker mensen die met deze reden 'per ongeluk' zwanger zijn geraakt 'door de pil heen' ;) . maar ik ben er zeker niet voor. en idd zoals hierboven al word aangegeven is het verstandigst dat jouw vriendin het heel duidelijk met haar vriend erover moet hebben, vooral mbt haar sterke moedergevoelens, daarentegen als hij er nog niet klaar voor is, dus twijfelt, vind ik moet ze hem ook niet pushen. heel moeilijke situatie maar het gaat hier wel om een kind uiteindelijk hè, die doe je niet zo ff weer weg als het niet uitkomt, net als de pil :) .

9. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Lijkt mij ook geen goed plan....
    Een kind krijgen is niet niks en daar moet je allebei voor 100% achter staan denk ik, anders wordt het heel moeilijk.
    En een half kind kan ook niet he ;)

10. Niet meer actief

nee, ik geef jullie allemaal ook gelijk dat ze dat niet moet doen, maar hoe moet ik haar dan helpen ivm haar moeder gevoelens?

11. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Dat kun jij ook niet meis. Dat zullen ze samen moeten oplossen. Ik heb hier wel eerder gelezen dat aan de man voorgesteld wordt om met de pil te stoppen en hij de verantwoording voor het niet zwanger worden neemt.
    Misschien een idee of begeef ik me nu op gevaarlijk gebied?
    Mocht hij dan hiermee de mist ingaan kan hij niet zeggen dat hij het niet wist.
    Zomaar stoppen zonder iets te zeggen...nee. Dat geeft het vertrouwen wel een enorme deuk. Kun je echt niet maken.

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik vind dat wel een goed advies Katootje!

13. Is ontzettend moeilijk inderdaad. Ik heb zelf ook lange tijd met mijn gevoelens gezeten voordat mijn vriend ook zover was. Elke keer kwam hij wel wat dichterbij maar er is veel tijd overheen gegaan. Ik heb toen voorgesteld om over te gaan op condooms en zo wel de tijd voor mezelf te krijgen om alvast te ontpillen. Zo had hij de kans om aan te geven als hij er echt klaar voor was. De keuze lag echt bij hem.

Wat eerderen ook al gezegd hebben, die keuze moet je echt samen maken, dat kan niet door iemand alleen gemaakt worden.

Maar zo krijgt hij ook de kans om rustig aan het idee te wennen zonder dat je als vrouw gaat "zeuren...".

Bij ons zijn de condooms uiteindelijk nooit nodig geweest... ;)

Succes voor je vriendin!

14. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Aan het gevoel van je vriendin kun je niets doen. Dat is een oergevoel, het betekent dat ze in een fijne, veilige, vertrouwde situatie zit waarin ze kinderen wil krijgen. Het is alleen rot dat ze haar gevoel niet tot uitvoer kan brengen. Z

Ze moet gewoon serieus met haar lief gaan praten, en als ie geen begrip toont zeggen; 'ik weet dat je niet voelt wat ik voel, en dat geeft niet, maar misschien ben je dan niet de man wie ik dacht dat je was en kan ik beter ergens anders heen gaan'.
    En ik denk ook werkelijk dat ze dat dan moet doen, anders is er te veel verdriet en frustratie. Ze moet niet gek worden natuurlijk. Haar lief komt er dan hopelijk op terug.

Het heeft bij mijn eigen lief ook even geduurd maar hij is er blijkbaar nu klaar voor.

15. vissie26

vissie26 Actief lid

15 sep 2006
    272
    0
    0
    Ik vind niet dat het een goed plan is om de pil maar even te vergeten. Kinderen krijgen doe je niet alleen, maar met zijn twee. Mijn mening is dan ook dat je er beide achter moet staan. Dus praten, praten, praten...Toch dit proberen bespreekbaar te maken.

als ze dit plan uitvoert is het mogelijk dat haar vriend er erg boos om wordt en het gevoel krijgt dat hij wordt bedrogen. Als ze pech heeft kent haar vriend haar goed genoeg om te zien dat ze iets in haar schild voert als ze het plan uitvoert.

Ik ben dus niet voor...voor haar eigen bestwil.

Deel Deze Pagina