Hallo meiden, Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen maar zoals jullie in mijn onderwerp kunnen lezen, zit ik alleen maar thuis en ik ben dat echt zo zat!! Ik zit maar op de bank met me laptop of televisie te kijken en mijn sociale leven is sinds de geboorte van mijn dochter 180 graden gedraaid.. Even voor de duidelijkheid de geboorte van mijn dochter is het mooiste wat me is overkomen. Ik werk 2 dagen in de week op vrijdag en zaterdag van 07.00 t/m 14.00 Op donderdagavond slaapt mijn dochter bij mijn schoonmoeder omdat mijn man ook om 04.30 de deur uit gaat. Nu sinds Januari gaat onze dochter voor 2 dagen in de week ( dinsdag en woensdag ) naar de kinderopvang, dit heb ik gedaan omdat mij het leuk leek voor haar om met andere kinderen in contact te komen, en volgens de leidsters doet ze het ook harstikke goed en heeft ze het altijd naar haar zin en daar ben ik natuurlijk erg blij mee voor haar. Ik heb door al dat thuis zitten ook nergens meer zin in, de dagelijkse dingen doe ik wel zoals het huishouden en boodschappen doen maar daar blijft het ook bij. Ik wil zo graag wat meer in mijn leven maar ik weet niet zo goed wat.. Ik heb altijd full-time gewerkt voor mijn zwangerschapsverlof. Werk nu bij een andere werkgever en eind deze maand alweer 1 jaar. Ik zou graag ander werk willen hebben omdat ik met deze werkgever niet zo tevreden ben maar ik heb hem '' nodig '' omdat mijn man en ik willen graag een huis kopen en daar heb ik een werkgeversverklaring voor nodig en persoonlijk denk ik niet dat ik dat gauw krijg bij een nieuwe werkgever..ook zou ik graag een opleiding willen starten maar ik weet dan weer niet zo goed wat wil ik gaan studeren, wel weet ik dat het deeltijd zal gaan worden omdat ik wel graag wil werken en ook het inkomen nodig heb, ik heb altijd van kleins af aan gezegd '' ik wil iets met kinderen gaan doen '' kraamverzorgster, verloskundige of werken op een kinderdagverblijf, peuterspeelzaal...verloskundige heb ik al uitgesloten omdat je dan ook s'nacht werkt en dat niet te doen is i.v.m. met de werktijden van mijn man.. Ik ben nu 25 en moet echt iets gaan ondernemen voor dat het te laat is..maar weet gewoon niet waar ik moet beginnen.. Ik ben ook echt lui geworden door het thuis zitten terwijl ik nooit zo was. Ik wilde dit even van me afschrijven want ik zit er best mee. En het zal wel me eigen schuld zijn dat ik nu zo ben maar toch..wil zo graag iets onder handen hebben. Liefs Starry
wie de goede tip heeft kom maar op. Ik heb precies hetzelfde. Misschien door de verveling maar ik voel me ook de hele tijd opgejaagd.
Kan me goed voorstelen dat je iets wil gaan ondernemen. Misschien is het een idee om samen met je man te kijken wat de mogelijkheden zijn en waar jullie prioriteiten liggen? Maak een plan waar je tevreden mee bent en wat haalbaar is. Vaak is er best wat mogelijk maar zie je het niet omdat je er middenin zit. Vraag desnoods hulp van vrienden/familie om er samen met jou achter te komen wat je leuk lijkt om te gaan doen. Als je er met andere ogen naar kijkt, of iemand anders, dan krijg je vaak wel weer ideeen.
Ik ben allang blij dat ik niet de enige ben Ik merk ook aan mijzelf dat ik ook niets meer te melden heb aan mijn man bv als hij vraagt en hoe was jou dag..nou saai verder niets word er echt treurig van en dat is zachtjes uitgedrukt
Je zou ook bijvoorbeeld naar het CWI kunnen, daar kunnen ze je helpen en kost niks. Er zit een onafhankelijke arbeidsadviseur die misschien tips voor je heeft. En probeer ondertussen af en toe wat leuks voor jezelf te gaan doen. Ga een avond in de week theeleuten of sporten ofzo.
Heb je geen hobby, of zou je niet graag willen sporten ofzo ?? Ik ben niet zo creabea met dingen bedenken hoor Maar als je sport bijv. kom je wel weer in contacten, je bent lekker de deur uit. Waarschijnlijk krijg je ook weer meer zin om dingen te doen etc. Over de opleiding kan ik alleen zeggen ga na het ROC bij jou in de buurt en loop binnen bij Matchpoint en maak een afspraak om te kijken welke opleiding het beste bij je past en meer info over de opleiding. Zo heb je nog ruime tijd om je te orienteren welke opleiding je wilt doen en de juiste baan te zoeken. Succes !!!!
Ik heb geen gouden tip, maar misschien is het een idee om eens met een loopbaanadviseur/loopbaancoach te gaan praten? Je hebt, met je dochter op het kdv, genoeg tijd om een opleiding te volgen, en je hebt er ook zin in, dus ik zou dat gewoon doen. Bovendien kom je dan ook de deur uit, en maak je contact met anderen. Dat is altijd leuk. Maar misschien is het wel handig om met iemand te praten om te kijken welke opleiding goed bij je past en hoe je dat kan combineren met werk en gezin? Ik weet wel dat als je een deeltijdopleiding doet, je vaak werk moet hebben dat daarop aansluit, dus bijvoorbeeld wel iets met kinderen of iets in de hulpverlening als je spw of sph wilt doen. Maar vaak is het ook zo dat als je kleine kinderen hebt en het moeilijk te combineren is, ze wel iets door de vingers zien. Een vriendin van mij was alleenstaande moeder en hoefde daarom de eerste twee jaar geen stage te lopen, alleen het laatste jaar. Dus misschien kan je dan nog even bij je werkgever blijven, een huis kopen en tegelijkertijd starten met een opleiding? Dan kan je in een later studiejaar een bijpassende baan vinden.
@ maya82 Ja ik heb het er wel vaak over met me man maar echt helpen doet hij niet en mijn ouders hebben zoiets van jou leven daar bemoei ik me niet mee.. en mijn beste vriendin die roept al jaren '' ga nou iets met kinderen doen '' die motiveerd me wel maar echt helpen daar heeft ze het te druk voor met haar eigen studie..
Heb je geen vriendinnen dan waar je leuke dingen mee kunt doen?! En de dagen dat je dochter op het KDV zit zou je toch ook kunnen werken?! of kan dat niet bij je werkgever of wil je dat niet?! Dan zijn je dagen wel gevuld lijkt mij. En ik zou gewoon even goed het internet afstruinen over opleidingen en ervaringen van vrouwen die deeltijd studeren naast hun gezin. Ik herken het wel dat je lui wordt van het thuiszitten, ik heb dat ook snel op mijn vrije dagen en niks gepland hebt dan heb ik ook nergens zin in. Maar ik heb zat vriendinnen waar ik mee kan afspreken dus als ik dat heb gepland is mijn dag ook weer gevuld. Maar ik vind het ook heerlijk om gewoon niks te hoeven doen dus ik blijf vaak genoeg lekker thuishangen!
Heej, Wat hier al is gezegd: waarom ga je niet werken als je kindje naar het KDV gaat?? Dan heb je de dagen dat je thuis bent je kindje, en kan je je daar mee vermaken! Ik zit hier 5 dagen van de week thuis en vermaak me prima! Sochtends lekker je huishouden Smiddags spreek je wat af met een vriendin Ga leuke dingen doen met je moeder ( hoe de situatie is natuurlijk, kan zijn dat je die niet meer heb of geen contact mee heb) Thuiswerk ( Is dat misschien wat voor je?) Verzin een hobby wat je leuk vind.. Als ik de hele dag achter de laptop zit wordt ik ook gaar! Dat heeft denk ik iedereen.. Ik zit nog wel veel thuis maar als ik de dag een beetje afwisselend maakt dan gaat het goed! En anders zou ik 4 dagen gaan werken ook op de dagen dat je kindje naar het KDV gaat. Als je je dan toch verveel kan je niet zo goed lekker gaan werken & centjes vedienen!! Succes!
Hier precies hetzelfde.....zit ook thuis, werk voor 22 uur en zit in een enorme sleur. Geen sociaal netwerk en familie die minstens 40 minuten weg woont. Hier dus ook geen tip maar wel in hetzelfde schuitje!
-Opleiding volgen (via LOI bijv.) -Muzieklessen LOI of online (gitaar bijv. is makkelijk te leren!) -Sporten -Iets voor jezelf beginnen (webwinkel misschien?) -Vrijwilligerswerk -Babyzwemmen of -gym (leer je ook meteen nieuwe mensen kennen)
Ik heb wel vriendinnen maar die werken door de weeks ( die hebben nog geen kindjes ) en me moeder werkt ook en woont in Spijkenisse, ik in Rotterdam maar de verbinding met het openbaarvervoer is zo'n gedoe.. En ik kan helaas niet meer werken bij me werkgever anders zou ik dat wel doen. Zat er al aan te denken om een tweede baan erbij te nemen voor de dinsdag en woensdag maar denk dat dat lastig is.. Zojuist gebeld naar Hogeschool Rotterdam voor informatie voor de opleiding Pedogogiek ( deeltijd ) daarvoor moet ik wel eerst een toelatingsexamen doen...dus eerst de informatie goed doornemen.. En ja ik kan gaan sporten en dat doe ik ook wel af en toe.. En hobby's heb ik eigelijk niet
zo heel veel meiden herkennen het gelukkig meid ik zit nu thuis en moet zeggen dat het idd een sleur is maar ik heb veel vriendinnen met kindjes dat scheelt ook weer elke week heb ik zowiezo wat leuks gepland staan om met een vriendin en hun en mijn kindjes te doen en met me moeder 1dag in de week ff de stad in die laptop is ook een sleur en word je ook simpel van af entoe lekker sporten krijg je weer energie en vefriist je blik weer nou moet ik ook zegge dat dit weer niet echt mee werkt je hoor iedereen klagen en iedereen is depri of depri aant worden word tijd voor mooi weer kan je lekker wandelen met je dochter en andere leuke dingen doen goed vanje dat je geinfo. heb wie weet is het wel helemaal wat voor je zelf moetdacht ik ook altijd leuk met kinderen te kunnen werken maar een paar vriendinne van mij werken op een basisschool of kdv en die zeggen dat ze het wel beu zijn omdat ze altijd maar met kinderen zijn nooit eens wat anders zowel thuis als op het werk stja... het lijkt mij idd geval ook nog steeds heel leuk en probeer het gewoon ik lees ook ff mee
Nou daar heb je vast je bezigheid Ik kan je zeggen de 21+ toets is pittig. En je moet je echt voorbereiden op Maatschappijleer en er ook een boek voor kopen van Havo. Dus dat word voorbereidend leren voor je toelatingsexamen
Ik herken het ook heel erg. Elke dag is 'hetzelfde' ... Heb ook niks spannends te melden en verveel me vreselijk! Ben ook zo lui... bah! Ik kan niet wachten tot ik bevallen ben straks en lekker op zoek kan gaan naar een baan! Oooh, wat kijk ik daar naar uit, lekker werken Heb eigenlijk helemaal geen tips jammergenoeg...
Toen ik een jaar aan't werk was, heb ik een tijdje noodgedwongen part-time moeten werken. Door de extra vrije tijd heb ik een thuisstudie medisch secreateriaat gevolgd. De duur kon ik zelf bepalen. Omdat ik daarna terug voltijds kon gaan werken, heb ik er iets langer over gedaan. Een vriendin van mij heeft met hetzelfde getuigschrift via een nederlandse website veel thuiswerk gedaan. Je krijgt dan via mp3 (denk ik, weet het niet zeker) bandjes van dokters opgestuurd per mail. Die moet je dan in een programma uittikken. Per woord dat je tikt, word je betaald. En je kan zelf aangeven hoeveel werk je wil hebben. Missschien ook iets voor jou? Je bent lekker thuis en toch werk je (hoeveelheid kan je zelf bepalen).
Top dat je dat zegt, geloof ook dat iedereen depri aan het worden is... het is gewoon lang genoeg donker weer geweest buiten. We zijn allemaal toe aan zon en lekker de deur uit.