Waar moeien ze zich mee???

Discussie in 'De lounge' gestart door Dottie, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Stopte er net een auto aan mijn deur van een dame die iets verderop woont. (Nog nooit mee gesproken tot vandaag) met de vraag waarom onze hond buiten ligt met dit weer?
    Excuseer??? :$
    Toevallig WIL onze hond buiten liggen met dit weer. Hij heeft een hele dikke vacht en vindt het binnen dikwijls te warm! Geloof mij mijnheer meldt zich wel als hij binnen wilt. Hij heeft trouwens ook een hok waar zijn drinken staat, maar daar gaat hij nooit liggen. Nee want mijnheer wilt de straat zien (en blaffen naar nieuwsgierige mensen nah!)
    Toch niet te geloven waar sommige mensen zich mee moeien.

2. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Hier zijn onze honden als we werken ook de hele dag buiten. Ze hebben een afdak waar ze kunnen schuilen. 2 van de 4 vinden het heerlijk om buiten te zijn. En idd als ze naar binnen willen dan melden ze zich wel. Vaak zitten ze binnen voor de deur dat ze naar buiten willen.
    Sommige mensen vinden zoiets zielig. Wat ik pas zielig vind is de overbuurhond. Die zit de hele dag in een kennel en wordt 3 keer per dag 5 minuten uitgelaten. En dat uitlaten houdt in 300 meter naast de fiets tot een zijstraatje en daar mag ze even loslopen. Voor de rest zie ik haar alleen maar in die kennel.

3. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Mijn hond en kat zitten altijd buiten als we weg zijn. Ook als we thuis zijn willen ze soms buiten liggen. Waar moeit zij zich zich mee ???

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tjah, sommige mensen zien honden een beetje te veel als kinderen :D

5. Loe

Loe Niet meer actief

dan zou ik daaaaaaaaar de dierenbescherming over bellen.

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Onze hond is ook de hele dag buiten hoor. Het is hier weliswaar een stukje warmer.
    Onze hond wordt na 10 minuten binnen zitten erg onrustig. Hij wil rondlopen, ruiken en de voorbijgangers bekijken.
    Hij heeft een mand, een hondenhok en dit alles onder een garageafdak.

7. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    En waarom?

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ach, je moet maar zo denken, ze bedoelde het vast goed! beter zulke mensen dan dierenmishandelaren :)

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    honden kunnen prima buiten zijn!!
    tzijn geen kids ofzo.....

10. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Onze honden vinden het buiten nu maar helemaal niks. Liggen de hele dag onder de dekens op bed. :D

11. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Hier ook 2 hoor. :) Zodra die naar binnen mogen zitten ze voor de kachel of kijken ze je zielig aan of ze op de bank mogen. :D

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hihi dat kan ook!
    maar de meeste honden die ik ken , die vinden het juist veel fijner om buiten te zijn!

13. die van ons vind het heerlijk om buiten te zijn en het liefst ligt tie in de sneeuw :$

maar ook binnen vind het heerlijk hoor, maar dan ligt tie de hele dag te maffen
    dus ik doe hem alleen al naar buiten voor zijn beweging ;)

14. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Naar buiten vinden ze ook fijn maaaaar dan wel in de auto lekker naar het bos en daar uren los rond rennen. Terug in de auto thuis wat brokken en weer (als ik het niet zie, vieze poten :$) lekker naar bed. Hoezo verwent? hihihihihihihi

15. Loe

Loe Niet meer actief

alies ik bedoelde over die kennel waar die hond continu in zat zei je.

16. Aura

Aura Niet meer actief

Vind het alleen maar lief en oplettend van die mevrouw, ben blij dat er nog zulke mensen bestaan...voor het zelfde geld mishandelde je je hond wel en vroor het arme beestje bijna dood...gelukkig bekommeren andere zich nog om dieren.
    Mijn persoonlijke mening over honden die altijd buiten zijn zal ik voor me houden....maar ik zou alleen maar blij zijn als mensen iets vervelends over onze honden vermoeden dat ze dan even aanbellen.....

17. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ow hahaha. Ok. :) Ik heb zo 3 honden bij hem gezien. De 1e 2 waren duitse herders. Hadden wel een hele slappe borst doordat ze te weinig beweging krijgen. Nummer 2 heeft hij net een maandje geleden weggedaan omdat deze hond niet blafte. ;) En nu heeft hij een mechelse herder van een maandje of 9 oud.

De hond ziet er verder goed uit. Deze mag af en toe wel uit de kennel, maar ja tis nog te weinig.

Ik zou niet weten wat voor instantie in Duitsland de boel in de gaten houdt. Maar ja zo lang die hond er goed uit ziet en te eten krijgt en 3 keer daags beweging denk ik niet dat ze er veel aan zullen doen. Ik kan het alleen maar aanzien.

18. Seth

Seth Niet meer actief

Sommige honden zijn écht geen binnenhonden.....

Zo had mn vader een husky... die wilde echt niet binnen zijn....
    veel te warm... hij was een echte buitenhond....

Verder zou een beetje hondenkenner wel het verschil zien tussen een mishandelde hond.... die half doodgevroren is.... of een beestje wat gewoon "lekker" buiten is.....

TS..
    het zal wel goed bedoeld zijn.... moet je maar denken.....;)

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

aura@ waarom is het zielig als een hond ZELF buiten wil zijn
    want ik begrijp uit je reactie ook al geef je je mening niet dat je het afkeurt.

nou onze hond vond het verschrikkelijk binnen. lag altijd en eeuwig buiten. kon altijd schuilen mochten we niet thuis zijn in het tuinhuisje wat altijd open was en waar zijn eten en drinken stond. maar nee hoor het moest wel heel heel heel hard regenenwilde hij dara gaan liggen en dan nog wel op de drempel met zijn voorpoten en kop naar buiten haha. nee dat arme bests werd gek van binnen zitten heel de dag. en hij is er gelukkig ook nog maar es 14 jaar oud mee geworden! binnen hijgde hij altijd als een gek en stond piepend voor de deur

20. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Ik kan alleen maar hopen dat je het niet over mij hebt...
    Onze hond ligt niet ALTIJD buiten. Hij slaapt binnen en wordt op zijn wenken bedient. Binnen-buiten. Zijn eten staat ook binnen en buiten heeft hij een extra drinkbak. Hij vraagt gewoon altijd om buiten te mogen.

Deel Deze Pagina