Hoort dit bij de leeftijd?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Liesje92, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Hallo dames,

Mijn zoontje is nu 4 maanden en krijgt volledige bv. Paar dagen terug een kleine dip gehad in de productie, maar sinds gister weer gewoon genoeg melk :) heb wel fenegriek capsules gebruikt, die ik vanaf vandaag dus weer ga afbouwen. Alleen, al was hij gister dus weer tevreden toen hij van de borst kwam, is hij vannacht 3x:$ gekomen terwijl hij normaal de hele nacht door slaapt (al sinds hij 8 weken is) hoort dit bij zijn leeftijd? Of denkt hij dat hij voor 2 moet eten? :p

2. Liesje92

Oh ja en hij drinkt

3. Liesje92

Hij drinkt niet onrustig aan de borst dus ik weet zeker dat hij ook echt tevreden is. Ook heeft hij nu enorm veel plasluiers op een dag, krijgt hij dan niet te veel?

4. Liesje92

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ja, is wel echt iets van deze leeftijd inderdaad. Het hangt samen met een aantal dingen: er gebeurd veel in de ontwikkeling waardoor het drinken zelf onrustig is (er is immers een wereld te ontdekken dus waarom zou je dan lekker rustig bij mama gaan liggen), vaak gaat mama weer werken, dus dan willen ze ook weer wat mama inhalen doen, en dat is natuurlijk graag s'nachts. Je productie kan wat minder zijn, dus dat kan ook een reden zijn dat er vaker gedronken moet worden. Of hij heeft gewoon meer behoefte aan melk omdat hij een groeispurtje heeft.
    Waarschijnlijk gaat het ook weer over hoor. Hier gingen de dames na deze nachtelijke gezelligheid opeens doorslapen van 21.00-06.00, dus wie weet!

6. Liesje92

Dank je Zoe123. Pfff vond dat nachtvoeden in het begin al zo zwaar en was dus blij dat ik daarvan af was :) en toen begon het weer ineens, echt van de 1 op de andere dag hup van 5 naar 9 voedingen op een dag. Aangezien ik ook nog een dreumes heb rondlopen niet ideaal.. Gelukkig gaat het weer over dan, aan werk kan het niet liggen, want ik heb geen werk :) mijn dip was net voorbij dus misschien dat hij wat in te halen had. Bedankt in ieder geval, ik was ergens ook bang dat mijn melk misschien niet voedzaam genoeg meer zou zijn

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Nee hoor...het mooie is dat jouw melk zich ook aanpast aan de behoefte van je kind.Het is altijd van de juiste samenstelling :)
    Hopelijk heb je snel je nachtrust terug! ;)

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

We hebben hier een aardige dip gehad. Toch wel een paar weken af en aan slechte nachten met soms ook 2 nachtvoedingen.
    Het gaat nu beter. Maar soms ook weer 10 voedingen terwijl wij lange tijd op 5 zaten. Nu weer ongeveer 6. Prima dus. Soms nog een nachtvoeding. Ben ik ook weer heel blij mee :).

Deel Deze Pagina